Bumpar tråden igen:
Citat:
Ursprungligen postat av
FedupFlorence
Det här vore mycket användbart. Förutsätter alltid att jag inte använder sidor optimalt när jag själv får problem men även om jag "förhandsgranskar inlägg" när jag är långsam hamnar jag relativt ofta i att "Flashback.org svarar inte" (senast kl 16:45), kan då inte ens kopiera text, kan förstås inte backa eller uppdatera. Texten är borta som text om jag inte tar en bild. Förutsätter som sagt alltid att felet ligger i min ände och gör därför aldrig anspråk på att någon annan bör uppdatera. Men tom ett inlägg som detta ska inte behöva skrivas i Word.
Nu kanske jag har ett problem i min ände men jag märker det inte annars och använder inte VPN eller Tor. Men oavsett vore funktionen uppskattad.
När du får "flashback.org svarar inte" så kan du trycka bakåtstegstangenten i webbläsaren, där ligger texten oftast kvar, sedan den senaste ändringen.
Har du dock uppdaterat webbläsaren så rensas vissa caches helt, tyvärr.
I och för sig kan man snoka igenom webbläsarens historik och cache efter "Svara på ämne" och halvfärdiga inlägg kan mycket väl ligga kvar. Nu raderar webbläsaren automatiskt cachen efter dess inställningar. Men man kan behålla cachen i typ ett år om man vill utöka dess storlek. Ibland kommer man dock till att webbläsaren inte kan öppna texten pga att det står "Ogiltigt ämne", dvs tråden har tex döpts om, eller slagits samman med en annan tråd.
Nej självklart kunde det vara rktigt bra med en funktion som heter "Spara utkast", som sparar texten i FB format. Särskilt längre inlägg är mkt besvärliga att redigera på en liten skärm, som man skrivit i ett snabbt stolpformat. Som annars blir oläsligt att posta.
Man kan i och för sig posta inlägget tll sig själv i ett PM till sig själv, men det äter fort upp PM mappens storlek.
500 PM är ju ingenting, nej 1000 eller 2000 PM borde kunna ordnas.
För dem som ofta håller på med att öppna många tabbar och fönster så fnns det sk session managers, så som sparar ner hela webbläsarsessionen i ett svep.
Tex så finns det Session Buddy men jag ser att den sparar ibland inte hela den skrivna texten i fönstret i ett svep.
Ibland så saknas den inskrivna texten i inlägget.
Så visst vore det vettigt med en "Spara Utkast" funktion.
I ett annat ämne tex programmering så vill man ju helst provköra den kod som man bara skriver rakt ur sitt minne. Innan man postar. Och det kan innebära att man får vänta tills man kommer till jobbet och provkör koden där, därför att där har man ju IDE-mljön inkl gcc inlagt redan.
På en liten pluttdator så har man inget sådant installerat. Det är ändå rätt så menngslöst att utveckla på en liten skitkärra, där inget får plats på skärmen ändå.