Citat:
Ursprungligen postat av
Babyspenat
Fullt lämpligt. Så länge dom är väl fysiskt tränade. Ge testosteron till kvinnorna som ej klarar av att gå över från klenheten. Skämt åt sido.
Jag bryr mig inte
Jag bryr mig i det att rätt man på rätt plats bör tillämpas i alla samhällsfunktioner. Exempelvis så finns det extremt få brand
kvinnor, det är för att brandkåren inte diskriminerar i fys.kraven lika mycket som polismyndigheten.
Men visst, om fysiskkraven skulle vara någorlunda jämställda så skulle jag inte se något problem med att en kvinna är polis, generellt så ser jag det positivt om alla samhällsgrupper och tjänstepositioner har en jämn variation både män och kvinnor - men placeras pedofiler på dagis, brottslingar som poliser, pyromaner som brandmän, haverister inom socialstyrelsen, våldsverkare inom säkerhetsbransch och kvinnor inom brottning mot män, så ser jag ett stort jävla problem i samhällets arbetsklyftor - kvinnor är i regel inte skapta som män, vissa är det, dessa ska rikta in sig på fysiskt krävande jobb - men i regel, så ska kvinnan hålla sig till sånt som inte kräver att de måste riskera liv och lem för att prestera. Extra så när det handlar om att ha en skyddande samhällsfunktion. Nu ska jag dock påpeka att halva samhället har män som närmast liknar "hens" i fysiken, dock. Så viss poäng att ha babes som poliser finns det väl, dessutom är de snygga i uniform.