2019-11-26, 17:39
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babyspenat
Fullt lämpligt. Så länge dom är väl fysiskt tränade. Ge testosteron till kvinnorna som ej klarar av att gå över från klenheten. Skämt åt sido.

Jag bryr mig inte
Jag bryr mig i det att rätt man på rätt plats bör tillämpas i alla samhällsfunktioner. Exempelvis så finns det extremt få brandkvinnor, det är för att brandkåren inte diskriminerar i fys.kraven lika mycket som polismyndigheten.

Men visst, om fysiskkraven skulle vara någorlunda jämställda så skulle jag inte se något problem med att en kvinna är polis, generellt så ser jag det positivt om alla samhällsgrupper och tjänstepositioner har en jämn variation både män och kvinnor - men placeras pedofiler på dagis, brottslingar som poliser, pyromaner som brandmän, haverister inom socialstyrelsen, våldsverkare inom säkerhetsbransch och kvinnor inom brottning mot män, så ser jag ett stort jävla problem i samhällets arbetsklyftor - kvinnor är i regel inte skapta som män, vissa är det, dessa ska rikta in sig på fysiskt krävande jobb - men i regel, så ska kvinnan hålla sig till sånt som inte kräver att de måste riskera liv och lem för att prestera. Extra så när det handlar om att ha en skyddande samhällsfunktion. Nu ska jag dock påpeka att halva samhället har män som närmast liknar "hens" i fysiken, dock. Så viss poäng att ha babes som poliser finns det väl, dessutom är de snygga i uniform.
Citera
2019-11-26, 17:42
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rutinerad-Anka
Kvinnliga poliser är bra och behövs av flera anledningar. Exempelvis är de bättre vid situationer som där kvinnor blivit utsatta då kvinnorna oftast anförtror sig till den kvinnliga polisen. Polisyrket är inte så våldsamt som man tror, oftast blir det vad man gör det till och vid de våldsamheter som uppstår så handlar det om varseblivning, teknik och taktik.

Tunt argument.

Alla patruller har inte en kvinnlig polis.

Behövs särskilda kvinnliga samtalsparter så kan man lösa det som man gjort med målsägarbiträden där kvinnor får ett extra juridikkunnigt som stöd till kvinnor.

Varför behövs en kvinna för att tala med en kvinna? Gäller det bara de traditionella könen? Behöver intersektionella det också? Hur är det med sexuell läggning? Religion? Kulturell eller etnisk tillhörighet?

Drar du detta till sin spets finns det ingen man kan få hjälp av?

Eller så backar man och låter förnuftet tala och säger att oavsett vem det är så får man bli hjälpt eller räddad av vilken polis, brandman eller läkare som är där just då.
Citera
2019-11-26, 18:07
Medlem
Tränar en form av kamsport och tanken. Slog mig för några månader sedan när jag sparades lätt mot 2 tjejer som på det stället halvskröt om att det var poliser, de var totalt livrädda och ofantligt dåliga på självförsvar. Där och då insåg jag att dessa är en del utav det som vi kallar skydd och jag insåg att jag hade kört över båda två utan problem jag vart ärligt talat illamående.

Förstår inte logiken med att ha en polisskpr med tjejer på 1.60 55 kg

Finns säkert en del bra kvinnliga poliser det tror jag men vad jag har sett komma ut från polishögskolan på senare tid förstår jag att kriminella har det lätt.
Citera
2019-11-26, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluffarn
Tränar en form av kamsport och tanken. Slog mig för några månader sedan när jag sparades lätt mot 2 tjejer som på det stället halvskröt om att det var poliser, de var totalt livrädda och ofantligt dåliga på självförsvar. Där och då insåg jag att dessa är en del utav det som vi kallar skydd och jag insåg att jag hade kört över båda två utan problem jag vart ärligt talat illamående.

Förstår inte logiken med att ha en poliskår med tjejer på 1.60 55 kg

Finns säkert en del bra kvinnliga poliser det tror jag men vad jag har sett komma ut från polishögskolan på senare tid förstår jag att kriminella har det lätt.

Ja det förklarar ju också de två incidenter jag nämnde i mitt första inlägg. Det är både läskigt och fascinerande att se hur denna form av "jämlikhet" tar sig när kvinnor är de som råkar illa ut i yrken de ej är kapabla att utöva.

Men visst som någon skrev kan en kvinna klara av yrket så kan hon få bli polis. Men att sänka kraven är urbota korkat.
Citera
2019-11-26, 18:27
Medlem
Kosmos.s avatar
Nej kvinnor är svaga såväl fysiskt som psykiskt. De har inget i det yrket att göra. Inte heller militären eller brandkåren.

Favo i repris
https://www.youtube.com/watch?v=5EWu-9uYKlw
Citera
2019-11-26, 18:38
Medlem
Rutinerad-Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Tunt argument.

Alla patruller har inte en kvinnlig polis.

Behövs särskilda kvinnliga samtalsparter så kan man lösa det som man gjort med målsägarbiträden där kvinnor får ett extra juridikkunnigt som stöd till kvinnor.

Varför behövs en kvinna för att tala med en kvinna? Gäller det bara de traditionella könen? Behöver intersektionella det också? Hur är det med sexuell läggning? Religion? Kulturell eller etnisk tillhörighet?

Drar du detta till sin spets finns det ingen man kan få hjälp av?

Eller så backar man och låter förnuftet tala och säger att oavsett vem det är så får man bli hjälpt eller räddad av vilken polis, brandman eller läkare som är där just då.

När en första patrull är på plats så föredrar kvinnliga brottsoffer att prata med en kvinnlig polis. Har man arbetat inom polisen och mött kvinnliga brottsoffer mitt i natten vet man vad man pratar om. Enkel förnuft att förstå att man inte ringer någon målsägandebiträde mitt i natten när polisens initiala uppgift är att höra med inblandade och skriva en anmälan.

Du skriver ju själv att kvinnliga poliser behövs när du skriver "alla patruller har inte en kvinnlig polis". Case closed.
Citera
2019-11-26, 20:13
Medlem
Lennart.Bladhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kosmos.
Nej kvinnor är svaga såväl fysiskt som psykiskt. De har inget i det yrket att göra. Inte heller militären eller brandkåren.

Favo i repris
https://www.youtube.com/watch?v=5EWu-9uYKlw

Håller med fullständigt
Citera
2019-11-26, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingount
Hur smart är det egentligen att kvotera in folk i ett säkerhetsyrke?
Eller överhuvudtaget!
Citera
2019-11-26, 22:33
Medlem
Mikibus avatar
Kvinnliga poliser är tyvärr ingen bra idé. De ariska kvinnorna bör vara hemma och föda barn, ta hand om hemmet och laga mat. Varför skall vi kvinnor vara ute och slåss med kriminella blattar och negrer? Vi har en framtid att ta hand om, och en man att värna om. Det är männens arbete att värna om nationen och skydda kvinnorna. Dessutom måste vi ta hand om våra äldre nu när staten kollapsar tack vare judarna som öppnat upp gränserna och sålt ut våra statliga institutioner. Vi har inte tid att dalta runt längre.
Citera
2019-11-26, 22:41
Medlem
Mikibus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rutinerad-Anka
När en första patrull är på plats så föredrar kvinnliga brottsoffer att prata med en kvinnlig polis. Har man arbetat inom polisen och mött kvinnliga brottsoffer mitt i natten vet man vad man pratar om. Enkel förnuft att förstå att man inte ringer någon målsägandebiträde mitt i natten när polisens initiala uppgift är att höra med inblandade och skriva en anmälan.

Du skriver ju själv att kvinnliga poliser behövs när du skriver "alla patruller har inte en kvinnlig polis". Case closed.

Jag ser att du blivit lurad och bedragen av feminismen. Feminismen är en ideologi som inte går att applicera på verkligheten och är klart opraktisk i de flesta avseenden. Kvinnliga brottsoffer klarar av att prata med män, tro mig. Jag är själv kvinna och har inga som helst problem att prata med svenska manliga poliser. Prata gör man med sin familj, sina nära och kära. Inte med någon inkvoterad kvinna. Svårare än så är det inte.
Citera
2019-11-30, 10:06
Medlem
Jag tycker både det är bra och dåligt. Tragiskt med sådana situationer där 3 poliser inte kan gripa en arg kebab och blir misshandlade.

Men jag har sett/vet flera situationer där kvinnliga poliser har agerat bättre än manliga. Där de är tuffare, aggressivare, tar mindre skit och drar batong betydligt snabbare.

Det är inte kapaciteten för våld, utan benägenhet att ta till det som är bra bland. Spelar liksom ingen roll att kapaciteten är högre om den inte används. Kvinnliga poliser (många) har just det där mer aggressiva lynnet som behövs. Så motsats mot "mjukare"bättre på att lugna" osv. hetsigare och argare.

Vi behöver en hetsigare och argare poliskår, och våra manliga poliser har en del att lära där.

Jag har sett tex. en "manlig" polis stå och försöka resonera med en viftande och halvaggressiv pundare, och det är den kvinnliga kollegan som tappar tålamodet fram med batongen och pundaren åker i backen med handklovar på och ett"Lugna ner dig för fan!" Från en dam som är mer hetsig och olugn än den hon förmanar.

Såna saker gör att jag gillar kvinnliga poliser
Citera
2021-07-01, 23:30
Medlem
Scholdpaddas avatar
Jag tycker att kvinnliga poliser gör i överlag ett minst lika bra arbete som männen gör, de är ju trots allt utbildade till detta :-)

Sen är det så att jag som en man attraheras av starka kvinnor :-)
jag gillar kvinnliga poliser helt och hållet. :-)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in