2019-11-26, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StickmanRevolution
Vad drog jag ur röven? Du kanske har problem med läsförståelsen men jag kan upplysa dig om att jag aldrig påstått att det är vanligt.

Ändå ska du jämföra dessa kvoterade poliser med "feta män" (som knappt existerar?) i yttre tjänst? De lär, emellertid, ha en viss muskelmassa, att backa upp med.
Senast redigerad av ingount 2019-11-26 kl. 16:42.
Citera
2019-11-26, 16:42
Medlem
ingen vill ha lesbiska kvinnor i polisuniform som hatar män!
Citera
2019-11-26, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingount
Nja, man har sänkt för båda könen så det är samma krav, men många kvinnor hade aldrig varit i närheten att tävla på samma villkor om man inte hade sänkt kraven.

Tyvärr har du fel. Se dessa krav från polisens sida!

"Muskelstyrkan mäts i en så kallad ISOKAI-maskin. Prestationen graderas i en niogradig kapacitetsskala. Godkänt värde för kvinnor är kapacitet 3 och för män kapacitet 6. Det motsvarar medelgod muskelstyrka för kvinnor respektive män."
Citera
2019-11-26, 16:43
Medlem
StickmanRevolutions avatar
Citat:
Ändå ska du jämföra dessa kvoterade poliser med "feta män" (som knappt existerar?) i yttre tjänst?

Jag ser feta män ganska ofta i vardagen. Jag vet inte var du bor men förmodligen finns det gott om dem även där.
Citera
2019-11-26, 16:44
Medlem
Det är faktiskt helt otroligt korkat att ha lättare krav för kvinnor.
Citera
2019-11-26, 16:44
Medlem
Citat:
Jag ser feta män ganska ofta i vardagen. Jag vet inte var du bor men förmodligen finns det gott om dem även där.

Jag med, däremot inte feta poliser, som vi utgår ifrån.
Citera
2019-11-26, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Killerdick
Tyvärr har du fel. Se dessa krav från polisens sida!

"Muskelstyrkan mäts i en så kallad ISOKAI-maskin. Prestationen graderas i en niogradig kapacitetsskala. Godkänt värde för kvinnor är kapacitet 3 och för män kapacitet 6. Det motsvarar medelgod muskelstyrka för kvinnor respektive män."

Ajdå.
Citera
2019-11-26, 16:47
Medlem
StickmanRevolutions avatar
Citat:
Jag med, däremot inte feta poliser, som vi utgår ifrån.

Som sagt har du en bristande läsförståelse eftersom jag aldrig påstått att feta poliser är vanligt förekommande.
Citera
2019-11-26, 16:50
Medlem
Citat:
Som sagt har du en bristande läsförståelse eftersom jag aldrig påstått att feta poliser är vanligt förekommande.

Det är nog din läsförståelse som är problemet eftersom du jämförde "feta män" i yttre tjänst (trots att det knappt existerar) med kvoterade kvinnor till polisyrket (nej du kan inte hävda att det är ett fåtal, i och med att det t.o.m. numera är lägre krav för kvinnor).

Du har iofs erkänt att du inte har koll på kravsäkningen, så vad ska man förvänta sig, egentligen?
Senast redigerad av ingount 2019-11-26 kl. 17:05.
Citera
2019-11-26, 16:50
Medlem
Tanter inte sällan i medelålder med halva huvudet rakat,
ring på ena tummen och bastant prilla inlagd under överläppen.
Av tio säkerligen sex manshatande flator som känner tiden rinna ut..
Poliser ser man någon gång, men "Kvinnliga" finns var då?
Citera
2019-11-26, 17:00
Medlem
Rutinerad-Ankas avatar
Kvinnliga poliser är bra och behövs av flera anledningar. Exempelvis är de bättre vid situationer som där kvinnor blivit utsatta då kvinnorna oftast anförtror sig till den kvinnliga polisen. Polisyrket är inte så våldsamt som man tror, oftast blir det vad man gör det till och vid de våldsamheter som uppstår så handlar det om varseblivning, teknik och taktik.

Skiter det sig, vilket det kan göra, så kan det se ut som en komisk dans. Men man får tänka på att polisen försöker göra ingripandet på ett så bra sätt som möjligt med få skador. Finns en anledning att majoriteten av samhället står med händerna i fickorna när de bevittnar ett brott trots att de har envarsrätten.
Citera
2019-11-26, 17:26
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Nja, man har sänkt för båda könen så det är samma krav, men många kvinnor hade aldrig varit i närheten att tävla på samma villkor om man inte hade sänkt kraven.
Enligt https://polisen.se/om-polisen/bli-po...sutbildningen/

Så finns skillnaderna fortfarande:

Citat:
För att hitta de kvinnor respektive män som har bäst fysiska förutsättningar för polisyrket behöver därför de fysiska antagningskraven vara differentierade.

Och vidare:

Citat:
Skillnaden i könsmässiga förutsättningar avseende kondition är små medan de styrkemässiga är större. Därför är antagningskraven lika för kvinnor och män när det gäller kondition men skilda när det gäller kroppsstyrka. Skillnaderna i de värden som krävs för godkänt resultat har beräknats utifrån tidigare resultat från flera års tester inom både Polismyndigheten och Försvarsmakten.

Ingen förklaring ges till varför man har olika antagningskrav på personer som ska utföra samma arbete.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in