2022-08-15, 07:39
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killawife
Jag är nog för gammal för att få några jobb. Jag har verkligen märkt skillnad denna gång jag söker. Jag är 48.

48 är ingenting speciellt inte med tanke på den höjda pensionsåldern.

Dock så vågar jag nog gissa på att det var för hög ålder för Outl1, de som är över 30 tenderar att vara lite för insatta i sina rättigheter samtidigt som de tenderar att ha en positiv inställning till facket
Citera
2022-08-15, 07:40
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fr3D
Kanske drop shipping i kombination med fuckade logistikkedjor, rätt vanligt nu för tiden.

Jag undrar hur många onlinebutiker det är som kommer att förintas på grund av detta?

Jag tänker på att den nya köplagen är ju supertydlig med att kunden är den som har sista ordet speciellt när det kommer till leveranserna
Citera
2022-08-16, 00:02
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Bekanta köpte en robotgräsklippare. Drivningen slutade funka.

Tror de har härjat med deras kundtjänst i 2 månader nu.

Sa åt de att inte köpa där, lyssnade de?

Nej. Jävla snåla sossar.
Citera
2022-08-20, 09:53
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhenAllLightDies
Bekanta köpte en robotgräsklippare. Drivningen slutade funka.

Tror de har härjat med deras kundtjänst i 2 månader nu.

Sa åt de att inte köpa där, lyssnade de?

Nej. Jävla snåla sossar.

Har de vänt sig till ARN eller försöker de sig på egen hand?
Citera
2022-08-21, 06:50
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Har de vänt sig till ARN eller försöker de sig på egen hand?

De håller ännu på med meningslöst mailande med Outl1.

Ser inte att de som två pensionärer ska ta det till ARN.

Men det var ju billigt och så.

De får skylla sig själva, jag sa att det var bättre om de åkte till den lokala butiken som säljer sånt - just om det blev nåt fel, men nej det var ju några tusen billigare på nätet och så.. ja men dåså.
Citera
2022-08-21, 13:54
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhenAllLightDies
De håller ännu på med meningslöst mailande med Outl1.

Ser inte att de som två pensionärer ska ta det till ARN.

Men det var ju billigt och så.

De får skylla sig själva, jag sa att det var bättre om de åkte till den lokala butiken som säljer sånt - just om det blev nåt fel, men nej det var ju några tusen billigare på nätet och så.. ja men dåså.

Om de inte får hjälp av företaget med ett problem så kan det kanske hjälpa om de vänder sig till ARN.

Det är ju nya köplagar som gäller för alla köp efter 1:a maj där konsumenten är mer skyddad än tidigare så det borde inte vara allt för jobbigt för dem att vända sig till ARN.

Läser man runt på nätet så verkar det som att ARN nog är fullt medvetna om företaget så det ska nog gå fort för dem att agera
Citera
2022-08-21, 14:15
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killawife
Jag sökte som kundservice/returhantering. Det var inte så länge sen heller, kanske ett halvår eller så.

Citat:
Jag undrar vad det var som ledde till att du inte fick jobbet?

Vad jag har hört så tar de in vem som helst speciellt unga, det ska tydligen vara så pass många under 30 att medelåldern på hela kundtjänst ska vara runt 23/24.

Men det kan vara min vän som överdriver, för det kan omöjligt vara hållbart att inte ha några "gamla rävar" som vågar stå på sig?
Det där är väl det som är hela problemet varför ingenting fungerar. Anställer man enbart dagisbarn så får man problem. Det märker man själv om man stiger in i en butik där det bara jobbar väldigt unga människor. Väldigt ofta noll koll, inget sinne för ordning eller problemlösning. I en bra arbetsgrupp så finns det folk av varierande ålder. Ofta behövs äldre seniora kollegor, även på enklare jobb, som vet hur en slipsten skall dras.

Men tanken med att anställa enbart så unga är säkert att få ner lönekostnader, samt att ha folk som inte har koll på sina rättigheter. Dock är det inget som lönar sig i längden.
Citera
2022-08-24, 04:52
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Det där är väl det som är hela problemet varför ingenting fungerar. Anställer man enbart dagisbarn så får man problem. Det märker man själv om man stiger in i en butik där det bara jobbar väldigt unga människor. Väldigt ofta noll koll, inget sinne för ordning eller problemlösning. I en bra arbetsgrupp så finns det folk av varierande ålder. Ofta behövs äldre seniora kollegor, även på enklare jobb, som vet hur en slipsten skall dras.

Men tanken med att anställa enbart så unga är säkert att få ner lönekostnader, samt att ha folk som inte har koll på sina rättigheter. Dock är det inget som lönar sig i längden.

Det är troligen där skon klämmer att man försöker spara pengar in i det sista.

Frågan blir väl hur det kommer att sluta?

Något måste brista för eller senare för precis som du säger så är det inte hållbart att trycka ner löner och åldrarna på sina anställda, utan ålder och erfarenhet så blir det bara en massa småbarn som inte vågar något.

Sen blir ju frågan också hur det fungerar internt i företaget?

Tittar man på Trustpilot i samband med alla ARN anmälningar så får jag åtminstone intrycket av att det är något annat som fallerar internet ovanpå den låga åldern på personalen.
Citera
2022-08-24, 09:18
Medlem
godboys avatar
Citat:
Det är troligen där skon klämmer att man försöker spara pengar in i det sista.

Frågan blir väl hur det kommer att sluta?

Något måste brista för eller senare för precis som du säger så är det inte hållbart att trycka ner löner och åldrarna på sina anställda, utan ålder och erfarenhet så blir det bara en massa småbarn som inte vågar något.

Sen blir ju frågan också hur det fungerar internt i företaget?

Tittar man på Trustpilot i samband med alla ARN anmälningar så får jag åtminstone intrycket av att det är något annat som fallerar internet ovanpå den låga åldern på personalen.
Ja så lär det säkert vara. Kan vara en företagsstruktur som strikt hierarkisk och som vägrar lyssna på idéer från anställda på golvet och ser alla som utbytbara, en syn brukar inte funka i längden.
Citera
2022-08-24, 09:23
Medlem
MillivaBillis avatar
Säkerligen har de en gigantisk personalomsättning. Och nån rysk oligark i yttersta ägarledet. Allt bygger på snabba pengar och låga kostnader. Kunderna struntar man i. Efter ett tag går allt söderut när ryktet är kört i botten. Då byter man varumärke och kör vidare. Siste idioten är ju inte född än.
Citera
2022-08-24, 16:08
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MillivaBilli
Säkerligen har de en gigantisk personalomsättning. Och nån rysk oligark i yttersta ägarledet. Allt bygger på snabba pengar och låga kostnader. Kunderna struntar man i. Efter ett tag går allt söderut när ryktet är kört i botten. Då byter man varumärke och kör vidare. Siste idioten är ju inte född än.

Vad jag vet så ägs Outl1 av Bygghemma, om Bygghemma ägs av ryssar har jag absolut ingen aning om

Men ja om de nu ens försöker vara seriösa och rätta sig så vet jag inte om det går att lösa, de har byggt upp sitt dåliga rykte nu i flera flera år
Citera
2022-08-24, 19:35
Medlem
Citat:
Jag skulle gissa på att optimismen snarare handlar om en vilja till att sälja fulsälj som riktigt försäljning.

Kikar man på deras köpevillkor och hur de beskriver sina varor så är det nog inte långt kvar tills de åker dit på brott mot nya konsumentköplagen samt en rad andra lagar.

Jag förstår helt ärligt talat inte varför folk köper ifrån sådana företag där det så klart och tydligt är något som är konstigt.

Ah det var en stund sen jag skrev det. Värt en uppdatering! Nu när hela Covidnojjan är över och jag som gamling vågar röra mig ute igen utan att folk Ojar sig för att de tror de ska döda mig med en förkylning.

Jag har nu blivit tillräckligt bränd på dylika näthandelsbutiker för att gå tillbaka till att sköta shopping på plats i butik eller inte alls. Som du s sant säger; alldeles för mycket fulsälj i de branscherna. Stöttar hellre löntagare på plats i kommunen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in