2021-06-27, 02:31
Medlem
Tänkte beställa en vara, men shit deras FB är kaos och kolla kommentarerna här

https://www.prisjakt.nu/butiksinfo.p...0194&offset=30

Har vi någon på flashback som råkat illa ut när man handlat hos outl1?

Är riktigt glad att jag kollade lite extra innan jag beställde.
Citera
2021-06-27, 06:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konden
Tänkte beställa en vara, men shit deras FB är kaos och kolla kommentarerna här

https://www.prisjakt.nu/butiksinfo.p...0194&offset=30

Har vi någon på flashback som råkat illa ut när man handlat hos outl1?

Är riktigt glad att jag kollade lite extra innan jag beställde.

Observera att det bara är anonyma användare som ger positivt omdöme om dem.

Bygg hemma group äger 51%, så man kan ju överösa även dem med frågar osv. Så att de tar outl1 i örat.
Citera
2021-09-09, 17:16
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Janone
Observera att det bara är anonyma användare som ger positivt omdöme om dem.

Bygg hemma group äger 51%, så man kan ju överösa även dem med frågar osv. Så att de tar outl1 i örat.

Man behöver inte vara så värst orolig över att det är Outl1 egna personal som ger goda betyg.

Känner en som jobbar där och det är inte en god stämning på den arbetsplatsen
Citera
2021-10-13, 21:59
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ajorgen647
Det här är illa på riktigt, många luras från detta bolag och detta måste ju stoppas.
De blåser väl inte ordagrant?
Som jag har förstått det så kan det fungera hur fint som helst om varan finns i lager. Men direkt om det börjar krångla, ja då jävlar upplever man bekymmer också.

Skickade en gång ett mail dem och fick svar dryga månaden senare.
Citera
2021-10-16, 09:40
Medlem
Nja… beställt en del småprylar och aldrig haft problem. Samma kassa kvalité som alla prylbutiker idag; typ Biltema, Clas O, Kjell & Co men snäppet bättre kvalité än Wish. Men man får ju vad man betalar för.

En sak jag stört mig på är dock att de är lite för optimistiska i sina leveranstider och sina Lagersaldon. Förvänta er längre leverans än angivet.
Citera
2022-08-13, 14:40
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rohke01
Nja… beställt en del småprylar och aldrig haft problem. Samma kassa kvalité som alla prylbutiker idag; typ Biltema, Clas O, Kjell & Co men snäppet bättre kvalité än Wish. Men man får ju vad man betalar för.

En sak jag stört mig på är dock att de är lite för optimistiska i sina leveranstider och sina Lagersaldon. Förvänta er längre leverans än angivet.

Jag skulle gissa på att optimismen snarare handlar om en vilja till att sälja fulsälj som riktigt försäljning.

Kikar man på deras köpevillkor och hur de beskriver sina varor så är det nog inte långt kvar tills de åker dit på brott mot nya konsumentköplagen samt en rad andra lagar.

Jag förstår helt ärligt talat inte varför folk köper ifrån sådana företag där det så klart och tydligt är något som är konstigt.
Citera
2022-08-13, 15:35
Medlem
killawifes avatar
Shit! Där har jag ju sökt jobb en gång. Vilken tur att jag inte fick det. Inte för att jag är förvånad direkt, de flesta såna här s.k "lågpris-onlinebutiker" säljer samma kina-skit.
Citera
2022-08-14, 14:47
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killawife
Shit! Där har jag ju sökt jobb en gång. Vilken tur att jag inte fick det. Inte för att jag är förvånad direkt, de flesta såna här s.k "lågpris-onlinebutiker" säljer samma kina-skit.

Vad var det för jobb som du sökte?

Vad jag har hört så tar de in så billig arbetskraft som möjligt med ett hopp om att de inte har någon som helst koll på sina rättigheter.

Sen när personalen börjar inse sina rättigheter och företages skyldigheter så försöker man göra sig av med dem
Citera
2022-08-14, 20:58
Medlem
killawifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Vad var det för jobb som du sökte?

Vad jag har hört så tar de in så billig arbetskraft som möjligt med ett hopp om att de inte har någon som helst koll på sina rättigheter.

Sen när personalen börjar inse sina rättigheter och företages skyldigheter så försöker man göra sig av med dem

Jag sökte som kundservice/returhantering. Det var inte så länge sen heller, kanske ett halvår eller så.
Citera
2022-08-14, 21:58
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killawife
Jag sökte som kundservice/returhantering. Det var inte så länge sen heller, kanske ett halvår eller så.

Jag undrar vad det var som ledde till att du inte fick jobbet?

Vad jag har hört så tar de in vem som helst speciellt unga, det ska tydligen vara så pass många under 30 att medelåldern på hela kundtjänst ska vara runt 23/24.

Men det kan vara min vän som överdriver, för det kan omöjligt vara hållbart att inte ha några "gamla rävar" som vågar stå på sig?
Citera
2022-08-15, 05:16
Medlem
killawifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Jag undrar vad det var som ledde till att du inte fick jobbet?

Vad jag har hört så tar de in vem som helst speciellt unga, det ska tydligen vara så pass många under 30 att medelåldern på hela kundtjänst ska vara runt 23/24.

Men det kan vara min vän som överdriver, för det kan omöjligt vara hållbart att inte ha några "gamla rävar" som vågar stå på sig?

Jag är nog för gammal för att få några jobb. Jag har verkligen märkt skillnad denna gång jag söker. Jag är 48.
Citera
2022-08-15, 05:20
Medlem
Kanske drop shipping i kombination med fuckade logistikkedjor, rätt vanligt nu för tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in