• 1
  • 2
2019-11-26, 18:25
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urbefolkning
Det går inte när han derailar trådar och har satt detta i system. I VARJE jävla tråd i detta underforum är han inne och drar det off topic, säger "solklart 0.03" utan att motivera hur (vilket I SIG såklart är 0.03). Moderatorerna omhuldar honom och jag vill veta varför. Denna typ av inlägg hade fått vilken annan användare som helst KFK:ad fortfare än kvickt.

Det vet du redan att det är att uppmana mig att bryta mot 1.06 (vilket jag eventuellt redan varnats för... Jag kan "bekvämt nog" varken bekräfta eller dementera utan att varnas för 1.06).

Du har skrivit det här förr och ryckt ut till denna användares försvar. Jag antar att det beror på att du också tycker det är kul när han tillåts förstöra legitima klagomål och trådar på ett sätt som inte hade varit OK för någon annan.

Deraila = föra in trådar på andra spår än det som diskuteras. Jag startar en tråd där jag klagar på ett moderatorsingripande. Jag ber redan i förväg idioten om att hålla sig borta då han drar sig till klagotrådarna som en fluga till skit (för att slicka moderatorröv och jävlas med TS i hopp om att själv uppgraderas till mod). Idioten äntrar tråden och försöker dra den off topic (quelle surprise!). Jag RP:ar samtliga av hans off topic inlägg. Inte ETT ENDA tas bort. Dock "kanske" JAG blev varnad för 1.06. Det är så det funkar...

Jag ställde frågan retoriskt. Här handlar det om att en särskild användare omhuldas av mods pga han jävlas med andra användare, genom att dra trådarna off topic/baita TS till 0.03, så att mods slipper kommentera legitima klagomål på dålig moderering etc.

Korrekt. Det är inte ens TS som bestämmer vad TS ÄR. Om jag startar en tråd där jag frågar efter tips på bra TV-serier så kan tydligen mod tolka det som att jag talat i kod och egentligen vill köpa knark (och därmed stänga av mig). Iaf enligt admin5.

Ignore stoppar inte idioten. Mods stoppar inte idioten. Vad är regelverkets funktion om det inte är lika för alla?

Se ovan. Det är inte till en fördel här när jag VET att han kommer hoppa in i tråden och skriva off topic dynga, ostraffat, i syfte att få TS att tröttna och svara (vilket leder till åtgärd från moderator MOT TS) eller genom att bara få honom/henne att överge tråden medan metadiskussionerna urartar.

Får jag inte skriva ut. Antar att det blir 1.06...

F.ö. så var detta PM från najas lite kul efter att jag RP:at off topic inlägg:

Vad RP:ade jag då undrar ni? Jo jag RP:ade ett inlägg där idioten som TS gäller sade att "X ska inte få posta i tråden pga Y" där Y kan vara pga han/hon är dum/vänster/höger/lesbisk/neger/whatever.

Så där har ni det... Så vitt jag kan se är användaren ännu inte avstängd medan varningar på andra (t.ex. jag själv. Varken bekräftar eller dementerar) "eventuellt" hopar sig.

Åt helvete med den godtyckliga modereringen, åt helvete med det godtyckliga regelverket och åt helvete med de som försvarar den omhuldade idioten.
Jag förstår att man kan irritera sig på honom. Självklart har inte Modsen alltid rätt. De är bara människor de med, som också kan göra fel ibland. Detta underforum finns ju till bl a just för att kunna klaga då (iaf om man först försökt resonera med denne Mod via pm). Och faktiskt ibland med lyckat resultat.

Men varför tror du att du skulle 1.06-varnas för att säga vilket konto det handlar om? 1.06 handlar ju om att sammankoppla konton med andra konton eller med verkliga personer. Att gå på person istället för sak kan nog dock ge en 0.03-varning i andra subforum än detta. Din förvirring om vad 1.06 öht står för gör det lätt att misstänka att det nog mest är du själv som inte förstår hur det funkar här. Läs regelverket. Finns en länk längst ner på sidan.

(Sen tycker jag iofs själv att regeltexten skulle kunna vara tydligare om ett o annat.)
Citera
2019-11-26, 18:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Jag förstår att man kan irritera sig på honom. Självklart har inte Modsen alltid rätt. De är bara människor de med, som också kan göra fel ibland. Detta underforum finns ju till bl a just för att kunna klaga då (iaf om man först försökt resonera med denne Mod via pm). Och faktiskt ibland med lyckat resultat.

Men varför tror du att du skulle 1.06-varnas för att säga vilket konto det handlar om? 1.06 handlar ju om att sammankoppla konton med andra konton eller med verkliga personer. Att gå på person istället för sak kan nog dock ge en 0.03-varning i andra subforum än detta. Din förvirring om vad 1.06 öht står för gör det lätt att misstänka att det nog mest är du själv som inte förstår hur det funkar här. Läs regelverket. Finns en länk längst ner på sidan.

(Sen tycker jag iofs själv att regeltexten skulle kunna vara tydligare om ett o annat.)

Inte 1.06. 0.06 såklart. Det är användaren i fråga som eventuellt bryter mot 1.06. iom att han säger att han VET att svaren som ges inte är seriösa och relevanta för TS. Därmed hintar han om att han "känner" TS och det är ett förtäckt hot om outning. Det är såklart 1.06 om vi ska vara petnoga (och det ska vi för jag är JÄVLIGT trött på godtyckligheten från mods).
Citera
2019-11-26, 18:32
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Eftersom det var just DIG jag pratade om när det gällde "öööh bevis för att det är så för annars är det inte så" (trots att det du ber om är att jag ska falla på svärdet och ta en 1.06) och du inte gjorde mig besviken så kan du läsa det länkade inlägget som postades ovan av en annan användare. Sedan kan du också hålla käften.

Förvirrad här? Menar du att jag är någon annan användare eller att det är jag som går off-topic? Du är inte jättetydlig måste jag säga.

Om du kopplar ihop mig med någon annan användare så får du ju ta det med en moderator. Det förstår jag. Men om du hävdar att jag går off-topic och det inte raderas så måste du i vilket fall länka in det i den här tråden och det är inte 1.06 om du gör det.

Jag skulle hävda att jag inte går off-topic.

Citat:
Först vill du ha bevis men sedan säger du dig veta vem användaren är utan att jag sagt det. Då har du ju bevis i hans/hennes inläggshistorik. In och läs ditt jävla spån.

Eftersom du klagar i en annan trådstart specifikt om en viss användare på ett nedsättande vis (vilket jag inte har emot). Så antar jag att det är den användaren du hänvisar till i den här tråden. I den andra tråden så kommer användaren du klagar på givetvis in och ställer allt tillrätta. Det gillar inte du men man kan ganska lätt konstatera att användaren varken tramsar eller går off-topic. Däremot så svarar användaren kort och korrekt på frågeställningen i tråden.

Du menar väl inte att jag skall sitta och leta bland tusentals inlägg efter dina bevis?
Som sagt, tråden har inget existensberättigande om du gör anklagande utan att lägga fram belägg.

Citat:
Eftersom du inte vet vad jag RP:at så har du ingen aning. Bevis för att han INTE gått off topic (det är inte kul när din skeva logik används mot dig va?).

Du gör som tidigare skrivet ett anklagande. Det jag gör är att fråga efter belägg på ditt anklagande. Det är inte ett dugg skevt och borde vara ett krav i tråden om den inte skall ner i papperskorgen.

Citat:
Så om jag har missförstått det då jag RP:ar...då är det trots allt on topic när idiotanvändaren skriver ut det I EN TRÅD SOM HANDLAR OM NÅGOT HELT ANNAT?

Till slut håller han med ändå (då det logiskt inte går att låta bli). Återstår att se om något görs... Jag håller verkligen andan... Jag är nog uppe i över 10 RP av solklar off topic som en annan hade blivit KFK:ad för för länge sedan. Inlägget "kan tolkas som OT"...men mod kommer inte att göra det pga användaren i fråga omhuldas och inte omfattas av samma regelverk som alla andra?

Som sagt så är det ingen som vet vad du snackar om. Är du inte tydlig i tråden här så borde det inte vara en tråd utan det borde vara en meddelandekonversation mellan dig och en moderator.
Citera
2019-11-26, 18:33
Inaktiv Administrator
admin5s avatar
Citat:
Hallå underforat. Problemet jag har finner ni i titeln. Användaren i fråga har satt i system att deraila trådar genom att skriva off topic i syfte att döda frågeställningen genom att få TS att tröttna. Jag har uttryckligen bett honom att hålla sig från mina TS men det ignorerar han. Jag har RP:at ett tiotal inlägg men inget verkar göras.

Jag undrar vad moderatorer gör åt det? Tittar någon på det? Användaren i fråga har varit medlem en lång tid och verkar ha satt detta i system. Gäller andra regler för den som varit användare länge? Gäller 0.03 inte i det här underforumet (användaren i fråga påstår t.ex. att reglerna appliceras annorlunda beroende på ålder på användare/av användare beskrivna personer osv. Stämmer detta)?

Jag har löst problemet åt dig, nu slipper du fundera mer på det.

(FB) KFK - urbefolkning

admin5
Citera
2019-11-26, 20:52
Moderator
Gordon Blixts avatar
Vill ni diskutera ett upplevt fenomen så får ni göra det men ge fan i att diskutera enskilda användare. Det är inte vad delforumet är till för.

/Mod
Citera
2020-07-22, 21:20
Medlem
Vad ska man göra när det dyker upp ett helt gäng användare som verkar samarbeta för att systematiskt sabotera diskussionen genom att angripa samt beskylla meningsmotståndare för att vara betalda troll från fossilindustrin? Strategin för att snabbt ta död på diskussionen, verkar gå ut på att posta en himla massa inlägg under så kort tid som möjligt.

För att ännu snabbare trycka tillbaka de andras inlägg i tråden, så använder de också en taktik som verkar gå ut på att växelvis citera och ryggdunka varandra. Även om inläggen till stor del är off-topic, så verkar det vara svårt att få bukt med problemet i och med att den specifika tråden verkar ha väldigt högt i tak.
Citera
2020-07-22, 21:27
Medlem
Charlemanges avatar
Citat:
Hallå underforat. Problemet jag har finner ni i titeln. Användaren i fråga har satt i system att deraila trådar genom att skriva off topic i syfte att döda frågeställningen genom att få TS att tröttna. Jag har uttryckligen bett honom att hålla sig från mina TS men det ignorerar han. Jag har RP:at ett tiotal inlägg men inget verkar göras.

Jag undrar vad moderatorer gör åt det? Tittar någon på det? Användaren i fråga har varit medlem en lång tid och verkar ha satt detta i system. Gäller andra regler för den som varit användare länge? Gäller 0.03 inte i det här underforumet (användaren i fråga påstår t.ex. att reglerna appliceras annorlunda beroende på ålder på användare/av användare beskrivna personer osv. Stämmer detta)?
Känns igen svar jag.
Citera
2020-07-22, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charlemange
Känns igen svar jag.

Det beror på vilka delforum som man deltar i. Rent generellt rör det nog sig om ställen där åsikterna avviker kraftigt, till exempel politik, samhällsfrågor, vetenskap, kultur, med flera. När debattören inte har något mer att komma med så övergår det istället till rent trådsabotage.
Citera
2020-07-22, 23:40
Medlem
Charlemanges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alibabbla
Det beror på vilka delforum som man deltar i. Rent generellt rör det nog sig om ställen där åsikterna avviker kraftigt, till exempel politik, samhällsfrågor, vetenskap, kultur, med flera. När debattören inte har något mer att komma med så övergår det istället till rent trådsabotage.
Absolut bra tack. Med risk för att bli varnad för off topic så dristar jag mig till att jämföra med ett på pappret harmlöst forum som "vi som gillar P1" på grannen Facebook. Där grälar folk om fullständigt triviala saker och inlägg som om de aldrig får chansen att yttra sig annars eller på något annat forum eller ens hemma säga till gubben eller gumman det där som retar dom utan just på forumet och i den tråden så då får de sina fem minuter i rampljuset i skydd av tangentbordets diskreta charm. Samma här på flashback. Många många många rättshaverister incels feminister med mera som får sina fem minuter här där de kan spela ut andra och envar därför att det är det som är det enda de kan . De kan konsten att provocera därför att deras liv är så extremt trist grått DDR ensamt asexuellt med mera . Drömmen för en forskare så klart. Har själv gått på niten och bråkat med ovan vilket renderat i långa avstängningar vilket så klart var deras mening.
Citera
2020-07-22, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charlemange
Samma här på flashback. Många många många rättshaverister incels feminister med mera som får sina fem minuter här där de kan spela ut andra och envar därför att det är det som är det enda de kan . De kan konsten att provocera därför att deras liv är så extremt trist grått DDR ensamt asexuellt med mera . Drömmen för en forskare så klart. Har själv gått på niten och bråkat med ovan vilket renderat i långa avstängningar vilket så klart var deras mening.

Jag brukar undvika delforum där det är helt uppenbart att man förr eller senare kommer i konflikt med dem, men tyvärr har dessa individer också ett intresse av att sabotera på andra ställen. Det finns mycket jag skulle vilja nämna, men man får uppenbarligen inte bli för specifik och råka nämna någon användare eller en speciell tråd. Det är inte heller enbart trams och off-topic, utan andra typer av regelbrott som man inte ens får nämna i en del sammanhang utan att man själv bryter mot regelverket.
Citera
2020-07-23, 00:43
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alibabbla
Vad ska man göra när det dyker upp ett helt gäng användare som verkar samarbeta för att systematiskt sabotera diskussionen genom att angripa samt beskylla meningsmotståndare för att vara betalda troll från fossilindustrin? Strategin för att snabbt ta död på diskussionen, verkar gå ut på att posta en himla massa inlägg under så kort tid som möjligt.

För att ännu snabbare trycka tillbaka de andras inlägg i tråden, så använder de också en taktik som verkar gå ut på att växelvis citera och ryggdunka varandra. Även om inläggen till stor del är off-topic, så verkar det vara svårt att få bukt med problemet i och med att den specifika tråden verkar ha väldigt högt i tak.
De är i grupper. De e inte ensamma.

Ja vad ska man göra?
Oftast e användare som håller på så här etablerade skitstövlar. Om modsen ryggdunkar så måste du vända dig till admins. Skriv inte mycket i liknande delforum förrän problemet e löst.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in