• 1
  • 2
2019-11-26, 03:07
Bannlyst
Hallå underforat. Problemet jag har finner ni i titeln. Användaren i fråga har satt i system att deraila trådar genom att skriva off topic i syfte att döda frågeställningen genom att få TS att tröttna. Jag har uttryckligen bett honom att hålla sig från mina TS men det ignorerar han. Jag har RP:at ett tiotal inlägg men inget verkar göras.

Jag undrar vad moderatorer gör åt det? Tittar någon på det? Användaren i fråga har varit medlem en lång tid och verkar ha satt detta i system. Gäller andra regler för den som varit användare länge? Gäller 0.03 inte i det här underforumet (användaren i fråga påstår t.ex. att reglerna appliceras annorlunda beroende på ålder på användare/av användare beskrivna personer osv. Stämmer detta)?
Citera
2019-11-26, 03:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urbefolkning
Hallå underforat. Problemet jag har finner ni i titeln. Användaren i fråga har satt i system att deraila trådar genom att skriva off topic i syfte att döda frågeställningen genom att få TS att tröttna. Jag har uttryckligen bett honom att hålla sig från mina TS men det ignorerar han. Jag har RP:at ett tiotal inlägg men inget verkar göras.

Jag undrar vad moderatorer gör åt det? Tittar någon på det? Användaren i fråga har varit medlem en lång tid och verkar ha satt detta i system. Gäller andra regler för den som varit användare länge? Gäller 0.03 inte i det här underforumet (användaren i fråga påstår t.ex. att reglerna appliceras annorlunda beroende på ålder på användare/av användare beskrivna personer osv. Stämmer detta)?
Fortsätt rapportera och uppge att det är ett upprepat beteende så slår nog admin yxan i huvudet på han med en KFK
Citera
2019-11-26, 04:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av snajpit
Fortsätt rapportera och uppge att det är ett upprepat beteende så slår nog admin yxan i huvudet på han med en KFK

Han har låtits hållas sedan 2005, enligt registreringsdatum, så det verkar inte så... Verkar mer troligt att JAG varnas pga jag tröttnar.

Bör jag PM:a admin direkt angående situationen? Moderatorerna går inte längre att lita på.
Citera
2019-11-26, 05:57
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Han har låtits hållas sedan 2005, enligt registreringsdatum, så det verkar inte så... Verkar mer troligt att JAG varnas pga jag tröttnar.

Bör jag PM:a admin direkt angående situationen? Moderatorerna går inte längre att lita på.
Du kan ju alltid ignorera användaren. Det är typ som att mobba, jättekul när man får en reaktion, svintråkigt om man ignoreras.
Citera
2019-11-26, 08:13
Medlem
kalkryggars avatar
Nu vet ju alla vem du talar om och jag skulle nog redan nu hävda att användaren inte har gått off topic någonstans. Om användaren har gjort det så får du nog komma med bevis.

Upp till bevis! Länka, citera dina belägg:

2019-11-26, 13:58
Medlem
miikoss avatar
Ingen skillnad mellan äldre konton och nyare konton, enligt min uppfattning, förutom då att personer med äldre konton brukar begå färre regelbrott än nyregistrerade.

Man får dock tänka på att det inte är TS som bestämmer vilka som får skriva i ett ämne.

Rapportera gärna inläggen som du tycker bryter mot reglerna, men det finns ingen garanti att inläggen raderas.

Använd annars funktionen "ignore" då ser du inte användarens inlägg i ämnerna.

/Resonerar som användare, ej moderator
Senast redigerad av miikos 2019-11-26 kl. 14:00.
Citera
2019-11-26, 14:16
Medlem
Thurizas-09s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miikos
Ingen skillnad mellan äldre konton och nyare konton, enligt min uppfattning, förutom då att personer med äldre konton brukar begå färre regelbrott än nyregistrerade.

Man får dock tänka på att det inte är TS som bestämmer vilka som får skriva i ett ämne.

Rapportera gärna inläggen som du tycker bryter mot reglerna, men det finns ingen garanti att inläggen raderas.

Klagotrådar är öppna för alla så trådstartaren skall inte enbart kunna kräva svar från moderatorer eller de två administratörerna. Dessutom kan ju någon användare komma med en infallsvinkel som kan ge nytt perspektiv för moderatorn.

Ignoreringsfunktionen fungerar väl numera enbart gällande PM, så det utgör inget alternativ.

Oavsett så är det väl bara till fördel om alla har möjlighet att ge sin synpunkt.
Citera
2019-11-26, 14:50
Medlem
miikoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thurizas-09
Klagotrådar är öppna för alla så trådstartaren skall inte enbart kunna kräva svar från moderatorer eller de två administratörerna. Dessutom kan ju någon användare komma med en infallsvinkel som kan ge nytt perspektiv för moderatorn.

Ignoreringsfunktionen fungerar väl numera enbart gällande PM, så det utgör inget alternativ.

Oavsett så är det väl bara till fördel om alla har möjlighet att ge sin synpunkt.

Ah, verkar stämma. Provade ignore och inläggen påverkas inte längre.
/miikos
Citera
2019-11-26, 17:22
Medlem
nerdnerds avatar
Asså, vem handlar det här om egentligen? Skulle vilja se exempel på vad som avses egentligen.
Citera
2019-11-26, 17:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Du kan ju alltid ignorera användaren. Det är typ som att mobba, jättekul när man får en reaktion, svintråkigt om man ignoreras.

Det går inte när han derailar trådar och har satt detta i system. I VARJE jävla tråd i detta underforum är han inne och drar det off topic, säger "solklart 0.03" utan att motivera hur (vilket I SIG såklart är 0.03). Moderatorerna omhuldar honom och jag vill veta varför. Denna typ av inlägg hade fått vilken annan användare som helst KFK:ad fortfare än kvickt.

Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Nu vet ju alla vem du talar om och jag skulle nog redan nu hävda att användaren inte har gått off topic någonstans. Om användaren har gjort det så får du nog komma med bevis.

Upp till bevis! Länka, citera dina belägg:

Det vet du redan att det är att uppmana mig att bryta mot 1.06 (vilket jag eventuellt redan varnats för... Jag kan "bekvämt nog" varken bekräfta eller dementera utan att varnas för 1.06).

Du har skrivit det här förr och ryckt ut till denna användares försvar. Jag antar att det beror på att du också tycker det är kul när han tillåts förstöra legitima klagomål och trådar på ett sätt som inte hade varit OK för någon annan.

Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Är underforat namnet på den som du tycker bråkar? "Deraila" är kanske en försvenskning av ett engelskt uttryck? (RP:at, fattar jag inte heller).
Men av det jag förstår så är du missnöjd med moderatorerna.
Känner igen att det är en del som bara vill bråka. En del tas bort lite senare efter man har rapporterat, men det kan dröja dagar.
PS
Googlat och sett att deraila är ett slanguttryck i sociala medier. Jag hade gissat rätt.

Deraila = föra in trådar på andra spår än det som diskuteras. Jag startar en tråd där jag klagar på ett moderatorsingripande. Jag ber redan i förväg idioten om att hålla sig borta då han drar sig till klagotrådarna som en fluga till skit (för att slicka moderatorröv och jävlas med TS i hopp om att själv uppgraderas till mod). Idioten äntrar tråden och försöker dra den off topic (quelle surprise!). Jag RP:ar samtliga av hans off topic inlägg. Inte ETT ENDA tas bort. Dock "kanske" JAG blev varnad för 1.06. Det är så det funkar...

Jag har i min tur RP:at samtliga av denna idiots off topic inlägg (för de är verkligen off topic och tillför diskussionen nada). Vi får se vad som händer...

Citat:
Ursprungligen postat av miikos

Jag ställde frågan retoriskt. Här handlar det om att en särskild användare omhuldas av mods pga han jävlas med andra användare, genom att dra trådarna off topic/baita TS till 0.03, så att mods slipper kommentera legitima klagomål på dålig moderering etc.

Korrekt. Det är inte ens TS som bestämmer vad TS ÄR. Om jag startar en tråd där jag frågar efter tips på bra TV-serier så kan tydligen mod tolka det som att jag talat i kod och egentligen vill köpa knark (och därmed stänga av mig). Iaf enligt admin5.

Ignore stoppar inte idioten. Mods stoppar inte idioten. Vad är regelverkets funktion om det inte är lika för alla?

Citat:
Ursprungligen postat av Thurizas-09

Se ovan. Det är inte till en fördel här när jag VET att han kommer hoppa in i tråden och skriva off topic dynga, ostraffat, i syfte att få TS att tröttna och svara (vilket leder till åtgärd från moderator MOT TS) eller genom att bara få honom/henne att överge tråden medan metadiskussionerna urartar.

Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Asså, vem handlar det här om egentligen? Skulle vilja se exempel på vad som avses egentligen.

Får jag inte skriva ut. Antar att det blir 1.06...

F.ö. så var detta PM från najas lite kul efter att jag RP:at off topic inlägg:

Citat:
Hej

Du har nog missförstått syftet med delforumet om du tror att någon inte har rätt att posta.

Hela vitsen med delforumet Klagomål & Kritik är ju att man ska kunna lyfta sitt klagomål publikt. Då ingår ju också svar från publiken (dvs övriga FB:are). Alla har alltså rätt att posta i trådarna, oavsett om man håller med TS eller inte, så länge man håller sig till ämnet (dvs det specifika klagomålet).

Däremot håller jag med om att det inlägget kan tolkas som ot.

mvh
najas

Vad RP:ade jag då undrar ni? Jo jag RP:ade ett inlägg där idioten som TS gäller sade att "X ska inte få posta i tråden pga Y" där Y kan vara pga han/hon är dum/vänster/höger/lesbisk/neger/whatever.

Så där har ni det... Så vitt jag kan se är användaren ännu inte avstängd medan varningar på andra (t.ex. jag själv. Varken bekräftar eller dementerar) "eventuellt" hopar sig.

Åt helvete med den godtyckliga modereringen, åt helvete med det godtyckliga regelverket och åt helvete med de som försvarar den omhuldade idioten.
Senast redigerad av urbefolkning 2019-11-26 kl. 18:05.
Citera
2019-11-26, 18:07
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Det vet du redan att det är att uppmana mig att bryta mot 1.06 (vilket jag eventuellt redan varnats för... Jag kan "bekvämt nog" varken bekräfta eller dementera utan att varnas för 1.06).

Det jag frågade efter är inte 1.06 (användares identitet). Jag frågar om den användarens inlägg som du talar om i topic som belägger det du hävdar i topic. Utan det eller möjlighet att kolla upp vad du snackar om så är tråden helt meningslös. Såvida du inte anser dig vara Gud och jag tror dig, men det gör jag inte.

Det svaret du ger här visar bara att du själv vet att du inte har på fötter i ditt anklagande.

Citat:
Du har skrivit det här förr och ryckt ut till denna användares försvar. Jag antar att det beror på att du också tycker det är kul när han tillåts förstöra legitima klagomål och trådar på ett sätt som inte hade varit OK för någon annan.

Jag rycker inte ut till någons försvar. Jag bara påpekar att du har helt fel. Användaren är nämligen inte off-topic av det jag kan se. Användaren svarar också mycket korrekt på topic. Därför efterfrågar jag vad jag om du har rätt måste ha missat. Därför är den informationen ytterst viktigt för den här tråden. Skulle säga att utan informationen så har tråden inget existensberättigande.

Jag förstår att den autistiska bror-duktig responsen som användaren ger kryper i kroppen på dig, men det gör inte att användaren gör fel och går off-topic.
Citera
2019-11-26, 18:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Det jag frågade efter är inte 1.06 (användares identitet). Jag frågar om den användarens inlägg som du talar om i topic som belägger det du hävdar i topic. Utan det eller möjlighet att kolla upp vad du snackar om så är tråden helt meningslös. Såvida du inte anser dig vara Gud och jag tror dig, men det gör jag inte.

Det svaret du ger här visar bara att du själv vet att du inte har på fötter i ditt anklagande.

Eftersom det var just DIG jag pratade om när det gällde "öööh bevis för att det är så för annars är det inte så" (trots att det du ber om är att jag ska falla på svärdet och ta en 1.06) och du inte gjorde mig besviken så kan du läsa det länkade inlägget som postades ovan av en annan användare. Sedan kan du också hålla din förutsägbara käft.

Citat:
Jag rycker inte ut till någons försvar. Jag bara påpekar att du har helt fel. Användaren är nämligen inte off-topic av det jag kan se. Användaren svarar också mycket korrekt på topic. Därför efterfrågar jag vad jag om du har rätt måste ha missat. Därför är den informationen ytterst viktigt för den här tråden. Skulle säga att utan informationen så har tråden inget existensberättigande.

Först vill du ha bevis men sedan säger du dig veta vem användaren är utan att jag sagt det. Då har du ju bevis i hans/hennes inläggshistorik. In och läs ditt jävla spån.

Citat:
Jag förstår att den autistiska bror-duktig responsen som användaren ger kryper i kroppen på dig, men det gör inte att användaren gör fel och går off-topic.

Eftersom du inte vet vad jag RP:at så har du ingen aning. Bevis för att han INTE gått off topic (det är inte kul när din skeva logik används mot dig va?).

Jag citerar najas PM till mig, efter en RP, igen:

Citat:
Du har nog missförstått syftet med delforumet om du tror att någon inte har rätt att posta.

Hela vitsen med delforumet Klagomål & Kritik är ju att man ska kunna lyfta sitt klagomål publikt. Då ingår ju också svar från publiken (dvs övriga FB:are). Alla har alltså rätt att posta i trådarna, oavsett om man håller med TS eller inte, så länge man håller sig till ämnet (dvs det specifika klagomålet).

Däremot håller jag med om att det inlägget kan tolkas som ot.

Så om jag har missförstått det då jag RP:ar...då är det trots allt on topic när idiotanvändaren skriver ut det I EN TRÅD SOM HANDLAR OM NÅGOT HELT ANNAT?

Till slut håller han med ändå (då det logiskt inte går att låta bli). Återstår att se om något görs... Jag håller verkligen andan... Jag är nog uppe i över 10 RP av solklar off topic som en annan hade blivit KFK:ad för för länge sedan. Inlägget "kan tolkas som OT"...men mod kommer inte att göra det pga användaren i fråga omhuldas och inte omfattas av samma regelverk som alla andra?
Senast redigerad av urbefolkning 2019-11-26 kl. 18:17.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in