• 1
  • 2
2019-12-02, 22:45
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anus.Dos.Deminos
Jag har slutat med både och håller med dig om att snuset var jävligast, troligt pga att den låg under läppen jämt vilket alltid tillförde nikotin i i blodet, rökning är lätt men det är också jävligt äckligt och onaturligt.

Hyllar dock fortfarande som skademinimerande åtgärd istället för rökning, ett hälsosammare alternativ helt enkelt.

Himla bra gjort att sluta snusa
Ja, jag tror ju på att snus är mindre farligt än rökning, men oxå svårare att sluta med, delvis pga att det går ju att snusa i princip överallt, men inte lika lätt att röka vart som helst.
Jag sover med en snus under läppen till och med...
Citera
2019-12-30, 23:18
Medlem
Jag försökte avvänja mig ofrivilligt en gång när jag hade extremt tajt med cash och inte ens hade råd med budgetsnus á la Kronan, det funkar förvånansvärt bra att vika en papperstuss och stoppa den i käften där du annars skulle lägga prillan. Nu har jag snusat i snart 2 år och är så pass van att jag inte får nikokick nånsin (om jag inte tar nåt urstarkt typ Siberia eller hemmagjort smuggelsnus), främst är man van vid att bara ha prillan i käften. Om du snusar så länge att du inte känner av nikotinet längre så är det lättare att klara sig utan snus för det mesta. Trappa ner till en eller 2 prillor per dag när du slutar få kickarna och sen kan du börja med att bara festsnusa eller nåt utan att känna större behov av "den konstanta prillan" som jag kallar det för.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in