2019-11-25, 02:03
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TungPhung
Aldrig hört någon av de pruta? Menar du ICA eller någon B-butik?

Menar B-butiker, dvs små butiker drivna av invandrare själva. Tror det är det de försöker åtminstone. Men det är väl inte som man skulle kunna pruta i en butik i Irak heller? Det är ju mer gatuhandel där man kan pruta. Men de tjafsar och har sig på främmande språk med att kolla som det verkar varje litet pris så prutande eller försök till det ser sig mest rimligt.
Citera
2019-11-25, 02:06
Medlem
Charlemanges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarlSverkersson
Äter vet jag inte. Det beror nog på var du befinner dig. I Rinkeby kan det säkerligen förekomma. Den trend som jag sett i mer sofistikerade områden är att kulturberikarna, utöver att vara extremt högljudda, ofta välter saker utan att plocka upp dem.
Rätt och de låter sina små barn leka kaoz så det står härliga till för de vet att vi avskyr dom.
De är mycket medvetna om detta räcker att ge dom blicken så fattar de mitt förakt.
Citera
2019-11-25, 07:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shimerajigg
Såg för någon vecka sedan ett gäng somaliska tjejer dra fram på Coop och vid brödavdelningen tog en av tjejerna upp en lussekatt från "lösvikt", tryckte den mot näsan och luktade på den för att sen bara slänga tillbaka den. Åååååhhhh så äckligt!! Varför????

Yes, jag såg också en äcklig gubbe stå och fingra på brödet i självplocksavdelningen. Han klämde på typ alla frallor som låg i lådan med sina skitiga fingrar och köpte sedan inte en enda av dem. Sedan dess köper jag bara förpackat industribröd.
Citera
2019-11-25, 07:42
Medlem
Såg det varje dag i Tenstas matbutik. De tar upp all frukt och klämmer på den med sina äckliga fingrar.

Sen är huckletanterna burdusa och tränger sig före.
Citera
2019-11-25, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Menar B-butiker, dvs små butiker drivna av invandrare själva. Tror det är det de försöker åtminstone. Men det är väl inte som man skulle kunna pruta i en butik i Irak heller? Det är ju mer gatuhandel där man kan pruta. Men de tjafsar och har sig på främmande språk med att kolla som det verkar varje litet pris så prutande eller försök till det ser sig mest rimligt.

Jo du kan pruta i kiosker i Irak och ande arab länder. Men är det supermarket som ICA osv i dess länder så går det nog inte att pruta.
Citera
2019-11-25, 09:16
Medlem
FedupFlorences avatar
Lösgodis, nybakad bröd och bullar är pudrade med E-coli och förkylningsvirus. Vem som fingrar beror nog på vem som handlar. Skulle köpa kanelbullar på Dahls, där dom lägger upp bröden på stora bord ute i "butiken". En äldre svensk tanta med lång rockärm och ringprydda fingrar klämde på bullarna som om de vore terapibollar. Jag såg ut såhär och bad att få beställa över disk. Expediten nickade bekräftande med betydelsen "vi har slutat säga till..."
Köper inte sånt jag inte kan tvätta av.
Citera
2019-11-25, 11:21
Medlem
Dom är parasiter som tar varje chans att utnyttja den utvecklade människans tillit som tagit hundratals år att bygga upp.

I deras länder vet alla att alla snor och ljuger. Här tror vi gott om varandra för att vi är vana med att folk beter sig civiliserat.

Kort och gott så tänker dem inte. Hade blattar kunnat tänka och reflektera över saker hade de lämnat islam och upplyst sig själv. Tror aldrig jag träffar på en babbe som på riktigt ångrar att han gjort något fel. T.om föräldrarna skyddar sina avkommor även fast det är uppenbart att ungarna gjort fel. Hemska människor.
Citera
2019-11-25, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Segergudinnan
Såg det varje dag i Tenstas matbutik. De tar upp all frukt och klämmer på den med sina äckliga fingrar.

Sen är huckletanterna burdusa och tränger sig före.

Dom har väl bråttom hem till sin skadedjursinfesterade hyresrätt som vi betalar. Usch fy fan va synd att Sverige skulle dö på det här sättet.
Citera
2019-11-25, 12:18
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Lösgodis, nybakad bröd och bullar är pudrade med E-coli och förkylningsvirus. Vem som fingrar beror nog på vem som handlar. Skulle köpa kanelbullar på Dahls, där dom lägger upp bröden på stora bord ute i "butiken". En äldre svensk tanta med lång rockärm och ringprydda fingrar klämde på bullarna som om de vore terapibollar. Jag såg ut såhär och bad att få beställa över disk. Expediten nickade bekräftande med betydelsen "vi har slutat säga till..."
Köper inte sånt jag inte kan tvätta av.

Jo fy fan. Man köper inget som legat öppet där folk kan ha varit med sina nävar. Men det är nog lika vanligt hos både svenskar som icke-svenskar. Lite negativt sett till att det faktiskt är bra att utsättas för bakterier och skit sett till att det ökar förmågan hos immunförsvaret. För rent är illa det med.
Citera
2019-11-25, 12:56
Medlem
Asiater, tror det är vietnameser, har jag märkt ofta hostar rakt ut, pillar snoken och klämmer på allt i affärer.
Citera
2019-11-25, 13:27
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenAnnan
Ett modernt fenomen (som inte bara gäller invandrare) är att man använder butiker som "dagis". Alltså: Man släpper in ungarna i en leksaks/sport/spel-butik och låter dem röja där medan man går och handlar någon annan stans (eller sitter och fikar eller surfar, vad vet jag).
Ungarna plockar ner saker från hyllorna, leker med dem och lämnar dem där. De sliter upp förpackningar när det dom vill ha är förpackat.
Det där följer sedan med ungarna när dom blir tonåringar: De går ner till köpcentret och har basketmatch inne i sportbutiken eller testar grejor. Sen går de bara därifrån; det var en stund av nöje, de hade aldrig för avsikt att köpa grejorna. Butiksägaren får städa och sedan sälja prylarna till nedsatt pris. Men se, man får inte portförbjuda dessa, eftersom de ju inte stal något.

När man påpekar detta, kommer en helyllemorsa GENAST till försvar för sina telningar o säger att så är det minsann inte alls

Tycker det är ganska vanligt att folk inte kan uppföra sig.

Såg ett gäng vuxna karlar stå o gräva o äta ur godislådan på Ica Maxi i Borlänge en gång, rätt så jävla nasty, jävla lösken!
Föga förvånande, så var dessa berikare...
Citera
2019-11-25, 14:46
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunt-fornuft
Är det bara jag som upplever att många utlänningar ofta springer och småäter från sortimentet i matbutiker medan de ska handla? De går alltid och tuggar på något, fattar de inte att man ska betala för sig?

Vad menar du?
Att de skulle öppna en kartong med pasta och börja knapra på det eller vadå?

Att folk "provsmakar" lösgodis är väl rätt vanligt, inget jag någonsin har gjort men man läser/hör ju att folk gör det då och då, men inte att någon skulle öppna förpackningar och äta dem i butiken
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in