2019-11-24, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunt-fornuft
Är det bara jag som upplever att många utlänningar ofta springer och småäter från sortimentet i matbutiker medan de ska handla? De går alltid och tuggar på något, fattar de inte att man ska betala för sig?
ja jag har sett det och även sagt till personalen att barnen äter godis, smakar på kaffebröd och kastar saker på golvet -som svar fick jag blick som om jag var den värsta rassist!!
Citera
2019-11-24, 16:22
Medlem
shimerajiggs avatar
Såg för någon vecka sedan ett gäng somaliska tjejer dra fram på Coop och vid brödavdelningen tog en av tjejerna upp en lussekatt från "lösvikt", tryckte den mot näsan och luktade på den för att sen bara slänga tillbaka den. Åååååhhhh så äckligt!! Varför????
Citera
2019-11-24, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shimerajigg
Såg för någon vecka sedan ett gäng somaliska tjejer dra fram på Coop och vid brödavdelningen tog en av tjejerna upp en lussekatt från "lösvikt", tryckte den mot näsan och luktade på den för att sen bara slänga tillbaka den. Åååååhhhh så äckligt!! Varför????
ty dessa individer är några tusen år efter vår egen utveckling
Citera
2019-11-24, 18:31
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Är det bara jag som upplever att många utlänningar ofta springer och småäter från sortimentet i matbutiker medan de ska handla? De går alltid och tuggar på något, fattar de inte att man ska betala för sig?
Jag brukar se svenska medelålders män smocka i sig av smågodiset. Den enda skillnaden är nog att utomeuropeiska invandrare hellre äter av nötterna än smågodiset.
Citera
2019-11-24, 19:13
Avslutad
Såg en gubbe lägga tillbaka färska bullar han tappat på golvet i butiken. Där folk har gått med sina skor som de kanske trampat i hundskit och snorloskor med utomhus.
Citera
2019-11-24, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Småplocka vet jag inte. De stjäl nog som svenskar också för genom att "provsmaka" smågodiset. Därav att man aldrig köper smågodis för man vet aldrig hur många nävar som rört det.

Dock angående invandrares beteende så ser man ju det väldigt tydligt om man handlar i butiker som säljer varor från Irak, Syrien etc. Det är hela familjen med. Sedan mannen som står och bestämmer, det är han som har pengarna, frugan står bredvid i slöja och talar om lite försynt att vi behöver X också. Sedan verkar det alltid som mannen vill pruta med butiksägaren också. De pratar ju främmande så vet inte om det går, men det kanske gör det.

Aldrig hört någon av de pruta? Menar du ICA eller någon B-butik?
Citera
2019-11-24, 21:31
Medlem
Sunt-fornufts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TungPhung
Aldrig hört någon av de pruta? Menar du ICA eller någon B-butik?

Jag var med om det på Rusta, kassörskan blev förbannad på gubben. 😂
Citera
2019-11-24, 21:36
Medlem
Citat:
Jag var med om det på Rusta, kassörskan blev förbannad på gubben. 😂

Hahaha fyfan, Rusta av alla ställen..
Citera
2019-11-24, 23:03
Medlem
Keonels avatar
Dom är skadedjur helt enkelt.
Citera
2019-11-24, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aschulman
Det är väl trevligt? Fint med nya influencer skulle gärna se att vi åt tillsammans i butiken.
We all sing together. Kom ner från trippen på ecstasy.
Citera
2019-11-25, 00:16
Medlem
Där jag bor brukar de äldre gå runt och titta efter prissänkta varor med kort datum.
Finns det inte så går de igen.
Sen kommer de tillbaks och upprepar proceduren.
Blir många rundor på en dag.
De yngre snattar som fan.
Och en del tror verkligen det funkar att visa en bild på mobilen som legitimation när de vill köpa tobak.
Visst finns det svenskar som också beter sig som rövhål i affären men invandrarna är i majoritet.
Citera
2019-11-25, 00:33
Medlem
Oh-be-wans avatar
Har aldrig sett svenskar sno lösgodis i affären, däremot invandrarungar vid flera tillfällen. Fungerar på hur mina upplevelser kan skilja sig från resten av flashbacks, så extremt.

Säg såhär jag har sett 0 svenskar och ca 50 invandrare stjäla lösgodis, bananer, pucko och annat medan era upplevelser ligger kring 50-50. Det är en djävla diskrepans i statistiken

Vad i HELVETE beror denna diskrepans på???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in