2021-01-27, 22:29
Medlem
Blaire-Witchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av camarq
Någon som kan förklara tampongerna?

Användes pga blödning alt förhöjd effekt av droger.
Citera
2021-01-27, 23:02
Medlem
Finns ett avsnitt om detta fallet på P3 Krim (ny podcast)
Citera
2021-01-28, 01:56
Medlem
Äppelkäcks avatar
Alltså... Det där vittnet Peter HN, en av Emilias sista ”pojkvänner”, är ju helt otroligt seeeeg! Förhöret med honom i Tingsrätten tog drygt 2 timmar (plus pauser) men hade varit klart efter ca en halvtimme om karln hade haft normal tanke- och talhastighet. Av kommentarerna på Youtube att döma är jag långt ifrån ensam om att ha svårt att hålla mig vaken under sengångarförhöret.

Fråga: Och hur är stämningen i lägenheten?

Peter: ...ehh.... ja....ehhh..(5 sek tyst)..ehhh..(2 sek tyst).. Okej stämning.

Fråga: Och vad menar du med okej stämning?

Peter: Jass... Ja deeeee. Ja. Ehhh .. eh.. de e bra stämning... inget... vi lyssnar på musik..å...mmmm...snackar å å ... så

Fråga: Hm. Vad snackade ni om?

Peter: ...(4 sek tyst)..eh...allt möjligt...(9 sek tyst)...uh

Fråga: Minns du vad ni snackade om?

Peter: Ehhh... inte för tillfället. Det gör jag inte...

Känner någon till den här Peter och kan berätta vad det är för snubbe? Ser han vettig ut? Är han lika trög i normala fall som i tingsrätten? När han väl säger nåt låter han rätt normal och han har en riktigt vacker röst. Blir nyfiken på honom faktiskt. Skulle vilja ge honom jobb som talboksuppläsare av sövande insomningslitteratur.
Citera
2021-01-28, 07:55
Medlem
CharlieRs avatar
Dom: https://drive.google.com/file/d/19T7qC5iLr_UQ_UUzFrgMxEU3y4j6giY0/view?usp=sharing
Citera
2021-01-28, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av compdog
https://www.expressen.se/kvallsposten/sa-umgicks-vannerna-innan-emilia-mordades/

Nu är det fan dags att Andreas börjar prata sanning i hovrätten om vad som egentligen hände dagen då Emilia/Emil dödades...
Hade DU talat om hur det låg till om det ev finns andra gärningsmän? Med andra ord så golar han och det är inte precis omtyckt. Så jag förstår om han inte säger ngt utan sitter av de år han får efter borträknandet av de 2/3 och häktnings tiden, ca 8-9 år blir det då. Men det är bara mina tankar.
Citera
2021-01-28, 10:19
Medlem
Blaire-Witchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fordfocus1000
Hade DU talat om hur det låg till om det ev finns andra gärningsmän? Med andra ord så golar han och det är inte precis omtyckt. Så jag förstår om han inte säger ngt utan sitter av de år han får efter borträknandet av de 2/3 och häktnings tiden, ca 8-9 år blir det då. Men det är bara mina tankar.

Tänker likadant, sen har han en syster och mamma på utsidan som han ev skyddar. Och Es familj är också något att ha i åtanken. Hade han blivit frikänd undrar jag om han hade vågat lämna huset.
Citera
2021-01-28, 10:25
Medlem
Byxbensgubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Finns ett avsnitt om detta fallet på P3 Krim (ny podcast)

Den podden var inte så bra. De satt mest och pratade om annat.
Citera
2021-01-28, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Äppelkäck
Alltså... Det där vittnet Peter HN, en av Emilias sista ”pojkvänner”, är ju helt otroligt seeeeg! Förhöret med honom i Tingsrätten tog drygt 2 timmar (plus pauser) men hade varit klart efter ca en halvtimme om karln hade haft normal tanke- och talhastighet. Av kommentarerna på Youtube att döma är jag långt ifrån ensam om att ha svårt att hålla mig vaken under sengångarförhöret.

Fråga: Och hur är stämningen i lägenheten?

Peter: ...ehh.... ja....ehhh..(5 sek tyst)..ehhh..(2 sek tyst).. Okej stämning.

Fråga: Och vad menar du med okej stämning?

Peter: Jass... Ja deeeee. Ja. Ehhh .. eh.. de e bra stämning... inget... vi lyssnar på musik..å...mmmm...snackar å å ... så

Fråga: Hm. Vad snackade ni om?

Peter: ...(4 sek tyst)..eh...allt möjligt...(9 sek tyst)...uh

Fråga: Minns du vad ni snackade om?

Peter: Ehhh... inte för tillfället. Det gör jag inte...

Känner någon till den här Peter och kan berätta vad det är för snubbe? Ser han vettig ut? Är han lika trög i normala fall som i tingsrätten? När han väl säger nåt låter han rätt normal och han har en riktigt vacker röst. Blir nyfiken på honom faktiskt. Skulle vilja ge honom jobb som talboksuppläsare av sövande insomningslitteratur.
Finns bilder på honom i fupen. Ser väl ut som en typisk hantverkare som tuggar tabletter. Han som skrev i Dani*ella och ville absolut inte bli avslöjad.
Citera
2021-01-28, 16:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mollysmatte
Skumt att hon umgåtts i NMR-kretsar. Visst är familjen romer? Jag förstod det från FUPen att hon blandade svenska och romani när hon skrev med sin mormor.
korrekt, romano. BO är så vitt jag vet släkt med författaren till boken För vad Sorg och Smärta.

av utseendet att döma så är gm också romano.
Citera
2021-01-28, 16:58
Medlem
Det är inte ofta man blir direkt berörd av fall.
Men efter att ha läst stor del av FUP så blir man rätt beklämd.
Hur kan det gå så snett i en liten by.

Sedan allt med transor och knarket.
Det är ju som ett virvlande kaos hela tiden.
Citera
2021-01-28, 17:57
Medlem
LemPicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byxbensgubben
Den podden var inte så bra. De satt mest och pratade om annat.

Lyssnade på den precis och jag håller med.
Väldigt lite information och eventuellt motiv (eller avsaknaden därav) nämndes överhuvudtaget inte.
För oss som inte är så insatta (har ej följt detta så intensivt) så var man bara förvirrad när podden tog slut.

Vet inte om reportrarna är hemmablinda eller om dom tror att alla är insatta i fallet.
Citera
2021-01-28, 21:58
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieR
Dom: https://drive.google.com/file/d/19T7qC5iLr_UQ_UUzFrgMxEU3y4j6giY0/view?usp=sharing
Till startinlägget.

/Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in