2019-12-06, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vilket BS.

Varför är det BS att A.A blivit tvingad? Ärlig fråga.
Citera
2019-12-06, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaudJerker
Jag pratade idag med en person som känner MGM väldigt väl. Hen sa att det inte finns en chans att han gjort detta frivilligt. Att han ska ha blivit hotad/tvingad.
ja där ser man, kanske hans riktigt goda vänner är delaktiga ?
( inte E,s släktingar o kusiner, ) utan A.A,s närmsta vänners delaktighet.
Vad heter de han alltid hade med sig?
Citera
2019-12-06, 19:47
Medlem
taamids avatar
Citat:
Jag pratade idag med en person som känner MGM väldigt väl. Hen sa att det inte finns en chans att han gjort detta frivilligt. Att han ska ha blivit hotad/tvingad.

Nu skiter jag i om din vän svamlar eller inte för detta är för efterlängtade uppgifter: Av vem eller vilka, och varför? MGM har väl visat sig ha ett visst våldskapital så varför är mord i vredesmod av fri vilja uteslutet? Hur nära står din vän MGM, hur ser deras umgänge ut, i vilken miljö brukar de språka och är det i nutid de haft kontakt?

Berätta allt du fick höra, snälla?
Citera
2019-12-06, 19:49
Medlem
Citat:

Så är det i varje mordfall.

"Kan inte förstå hur han skulle kunna göra något sådant..."
"Gör inte en fluga förnär..."
"Tror absolut inte att han kan ha gjort något sådant..."
"Han var alltid så snäll och hjälpsam mot alla"
Citera
2019-12-06, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Man börjar fan tro det sitter folk som vet hur det gick till men måste sprida falska teorier så dem inte säger som det är, Detta handlar om drogskulder INGET annat inte sexuella förhållande och annat som vissa vill få fram!
Du- är vän till A.A?
Citera
2019-12-06, 19:50
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Mycket märkligt, att MGM är så skyddad,
när bybor frikostigt bidrar med allsköns information om brottsoffret.

Kommer nog fram grejer snart. Här är kanske inte så många som känner till ungdomar i Tollarp. Det är trots allt 18-årsgräns på FB. AA hade kanske en perifer roll i gänget & var bara en skuggfigur till R*mmin. Vissa är såna. Hänger bara efter en alfahanne & gömmer sig i gruppen. Någon har beskrivit honom som "underhuggare". En 20-åring som varken flyttat hemifrån eller vad det verkar, börjat plugga eller jobba, har kanske inte hunnit profilera sig så mycket. Utseendemässigt oerhört slätstruken så ingen man lägger märke till. Anonymt namn också.

Jag har aldrig noterat AA när jag varit i Tollarp annat än att det hänger ett gäng sådana kepsfigurer runt R*mmin.
Citera
2019-12-06, 19:54
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Du- är vän till A.A?
Tro vad du vill känner inte karln och än mindre vill känna dyl!
Läs på tråden och gå igenom FUP så kanske du får fram varför hon hade drogskulder orkar inte traggla mer!
Citera
2019-12-06, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taamid
Nu skiter jag i om din vän svamlar eller inte för detta är för efterlängtade uppgifter: Av vem eller vilka, och varför? MGM har väl visat sig ha ett visst våldskapital så varför är mord i vredesmod av fri vilja uteslutet? Hur nära står din vän MGM, hur ser deras umgänge ut, i vilken miljö brukar de språka och är det i nutid de haft kontakt?

Berätta allt du fick höra, snälla?

Min vän känner Andreas väldigt väl. Och de har haft kontakt i nutid. Min vän säger att hen inte blir förvånad om tidigare omnämnda Dennis T och Rommin snart plockas in .

En annan konstig sak är att Diana/Otto idag är borta från Emilias vänlista på Facebook. De var vänner senast igår.
Citera
2019-12-06, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tollarp86
Nyreggat nic, jag vet. Ni behöver inte kommentera det men detta är enda sättet för mig att få ut detta.

Tollarp är en av de håligaste håliga hålor på den skånska bygden. Ni som tror att skånska rednecks bara finns söder om Tomelilla har helt fel. På ytan är Tollarp ett fint samhälle. Det finns arbetstillfällen, affärer, två hyfsade restauranger och två schyssta pizzerior. Det finns till och med fortfarande en bank. Har man jobb i Tollarp behöver man alltså aldrig lämna stället. I villaområden i de yttre delarna av Tollarp bor till stor del vanligt hyggligt, hederligt folk. Både hög och medelinkomsttagare och med normalt mänskligt förnuft. Majoriteten av dessa bor bara i Tollarp. De har sina arbeten och engagemang på andra håll vanligtvis.

Sedan har vi de som är resten. En hel del WT men främst trångsynta medelålders män (och kvinnor) som gått i LHS och röstar SD utan att fatta varför egentligen. Jag har personligen inget emot att man röstar SD men om man inte kommit underfund med varför mer än ”Det måste man, annars är man inte svensk” så visar det ju hur mycket tankekapacitet man äger. Dessa trångsynta medelålders människor har ynglat av sig till motor (traktor)buren ungdom som lever rövare överallt. Epa-traktorer och folkrace tycks vara de största intressena i byn. Några äldre är ofta ute och testar sina trimmade bilar och mc på all möjliga sätt och alla möjliga och omöjliga tider. Dessutom har flera av dessa blivit modernare än sina föräldrar på det viset att de inte nöjer sig med vodka och bira utan tar till andra preparat. Det förvånar mig inte om merparten av alla kommentarer här som liknar ”Kvinnor har fitta och män kuk! Punkt slut!” är skrivna av Tollarpsbor. Det är precis den typen av kommentarer man kan förvänta sig av dessa inskränkta, trångsynta och lågbildade människor.

Den enskilt största omsättningen av varuhandel är skrot. Och det är här Lundbergarna kommer in, stor släkt i bygden. Det finns ett par fullt legitima och seriösa handlare som ska bortses från i resonemanget men samtidigt en faslig massa småhandlare som ägnar sig åt handel åt det mer mörkare hållet. Någon har gjort en och annan volta pga dessa affärer, säkert också som målvakt åt någon annan. Men det är en annan historia. Lundbergarna skattar ungefär för en krona per tjänad tia. Så pengar finns det. Tro mig! Och så som det spekulerats i tråden om Emilias skulder så kunde hon fått hjälp 100 gånger om ifrån samtliga. Jag har svårt att se att hon stötts ut av släkten så pengar hade för henne aldrig varit ett bekymmer om hon bett om det. Möjligen kan trångsyntheten, som även finns hos Lundbergarna, gjort att hon inte fick hjälp med operationer. Dessa kan hon mycket väl blivit tvungen att fnaska sig till. Själva fnaskandet ska inte vara så utbrett som vissa vill göra gällande.

Jag minns första gången jag såg Emilia i full mundering. Oerhört vacker så jag blev knäsvag. Det enda minus var att hon kroppsligt var lite spenslig som en kille vilket i sammanhanget inte är konstigt. Hade hon fått fortsätta sin resa hade hon blivit top 10 av världens vackraste kvinnor. Och ja, alla trångsynta, hon var kvinna!

Det finns så mycket mer att säga om denna håla. Ställ frågor och jag besvarar efter bästa förmåga. Jag vågar inte spekulera kring gärningsman. Är faktiskt lite förvånad, trodde på RJ. Jag är nästan säker på att flera vet orsak däremot och kanske är inte AA ensam. Jag är heller inte säker på att vittnet inte vet vem som följde Emilia med cykel. Men där håller jag mig lite.

Hur var Emilia som kille? Kan det funnits något gammalt groll med de gamla vännerna?
Citera
2019-12-06, 19:56
Medlem
Citat:
Nyreggat nic, jag vet. Ni behöver inte kommentera det men detta är enda sättet för mig att få ut detta.

Tollarp är en av de håligaste håliga hålor på den skånska bygden. Ni som tror att skånska rednecks bara finns söder om Tomelilla har helt fel. På ytan är Tollarp ett fint samhälle. Det finns arbetstillfällen, affärer, två hyfsade restauranger och två schyssta pizzerior. Det finns till och med fortfarande en bank. Har man jobb i Tollarp behöver man alltså aldrig lämna stället. I villaområden i de yttre delarna av Tollarp bor till stor del vanligt hyggligt, hederligt folk. Både hög och medelinkomsttagare och med normalt mänskligt förnuft. Majoriteten av dessa bor bara i Tollarp. De har sina arbeten och engagemang på andra håll vanligtvis.

Sedan har vi de som är resten. En hel del WT men främst trångsynta medelålders män (och kvinnor) som gått i LHS och röstar SD utan att fatta varför egentligen. Jag har personligen inget emot att man röstar SD men om man inte kommit underfund med varför mer än ”Det måste man, annars är man inte svensk” så visar det ju hur mycket tankekapacitet man äger. Dessa trångsynta medelålders människor har ynglat av sig till motor (traktor)buren ungdom som lever rövare överallt. Epa-traktorer och folkrace tycks vara de största intressena i byn. Några äldre är ofta ute och testar sina trimmade bilar och mc på all möjliga sätt och alla möjliga och omöjliga tider. Dessutom har flera av dessa blivit modernare än sina föräldrar på det viset att de inte nöjer sig med vodka och bira utan tar till andra preparat. Det förvånar mig inte om merparten av alla kommentarer här som liknar ”Kvinnor har fitta och män kuk! Punkt slut!” är skrivna av Tollarpsbor. Det är precis den typen av kommentarer man kan förvänta sig av dessa inskränkta, trångsynta och lågbildade människor.

Den enskilt största omsättningen av varuhandel är skrot. Och det är här Lundbergarna kommer in, stor släkt i bygden. Det finns ett par fullt legitima och seriösa handlare som ska bortses från i resonemanget men samtidigt en faslig massa småhandlare som ägnar sig åt handel åt det mer mörkare hållet. Någon har gjort en och annan volta pga dessa affärer, säkert också som målvakt åt någon annan. Men det är en annan historia. Lundbergarna skattar ungefär för en krona per tjänad tia. Så pengar finns det. Tro mig! Och så som det spekulerats i tråden om Emilias skulder så kunde hon fått hjälp 100 gånger om ifrån samtliga. Jag har svårt att se att hon stötts ut av släkten så pengar hade för henne aldrig varit ett bekymmer om hon bett om det. Möjligen kan trångsyntheten, som även finns hos Lundbergarna, gjort att hon inte fick hjälp med operationer. Dessa kan hon mycket väl blivit tvungen att fnaska sig till. Själva fnaskandet ska inte vara så utbrett som vissa vill göra gällande.

Jag minns första gången jag såg Emilia i full mundering. Oerhört vacker så jag blev knäsvag. Det enda minus var att hon kroppsligt var lite spenslig som en kille vilket i sammanhanget inte är konstigt. Hade hon fått fortsätta sin resa hade hon blivit top 10 av världens vackraste kvinnor. Och ja, alla trångsynta, hon var kvinna!

Det finns så mycket mer att säga om denna håla. Ställ frågor och jag besvarar efter bästa förmåga. Jag vågar inte spekulera kring gärningsman. Är faktiskt lite förvånad, trodde på RJ. Jag är nästan säker på att flera vet orsak däremot och kanske är inte AA ensam. Jag är heller inte säker på att vittnet inte vet vem som följde Emilia med cykel. Men där håller jag mig lite.

Tack, kan inte annat än att instämma i allt du säger. Har själv rötter från orten.
Citera
2019-12-06, 20:04
Medlem
taamids avatar
Citat:

Om motivet inte var en ekonomisk skuld, vad kan det då vara?

Området där Emilias saker återfanns, och i synnerhet platsen där hennes kropp påträffades, motiverar man någon med lätthet att frivilligt följa med dit? Särskiljer sig den platsen på något sätt, är den ovanligt svåråtkomlig och undanskymd för att vara centralt belägen?

Brukar AA köra bil eller cykla?

Vad gör AA på dagarna? Arbetar han? Hur ser hans fritid och umgänge ut?

Oavsett omfattningen på kunder där Emilia givetvis kan ha varit selektiv, kan du bekräfta vad bybor sagt tidigare i tråden vilket är att det var känt (om ej av alla) att Emilia själv publicerat dessa annonser?

Var du i byn dagen Emilia försvann och om ja, minns du vilket väder det var från kl 12 på dagen och framåt?
Citera
2019-12-06, 20:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Hur många hedersmord bland svenska zigenare känner du till?
Och då pratar jag inte om affärer som inte uppfylls utan om just moralaspekten ....

Jag kan inte minnas något.

Bara för att du inte vet om saker och ting betyder inte att det inte existerar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in