2019-12-06, 15:27
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Cannabis & Amfetamin som jag fattat det hela, Cannabis är det säkra iaf då hon erkänt det i ett förhör ligger i av alla FUP som finns i tråden!

Ja Cannabis är ju ett måste innan man ska sälja röven, du har aldrig rökt en holk gissar jag på? Det sista man vill göra innan man ska hora skulle jag tro.
Njaa tror det är en teori som blir trådsanning, tror mer på min teori rörande att GM bögat med transan och ångrat sig när han nyktrat till.
Citera
2019-12-06, 15:27
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaviarmedagg
Stämmer!

Är mobilen inte återfunnen?

Jag tycker att det är skumt att den sista Instagram-loggningen verkar ske långt från var hon återfanns. Den sista bilden hon lagt ut på Instagram är den bild media hävdar är den sista selfien.

Last Location for emeliefenty is Kristianstad, Sweden
56°01'59.9"N 14°07'59.9"E

Se skärmdumpar

https://forumbilder.com/images/2019/12/06/FD98D9A7-4445-4B29-951F-7ED8CFE93C6A.png
https://forumbilder.com/images/2019/12/06/0D01F786-FFFF-414A-A7D8-E869F61BE7D8.png

Källa: https://stalkfest.net/account/emeliefenty/331769382/

Det står ingen tidsanvivelse. Skulle någon dumpat mobilen där? Nånstans i Vattenriket.
Stängdes den långt från brottsplatsen för att initialt få bort misstankarna från Tollarp?
Kanske långsökt. Det är ren spekulation.
Citera
2019-12-06, 15:28
Medlem
Emilias vän Diana/Otto lägger ut annonser på Snapchat nu och söker kunder. Och osmakliga videos där hon suger av någon. Trodde hon sörjde ...
Citera
2019-12-06, 15:29
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Detta kan inte ha varit Emilia som gjort inloggningen.

Den 25 november var hon död.
(…)
Men det vet vi ju inte.
Häktningen gällde ju mord begånget mellan 22/11 och 2/12.
Citera
2019-12-06, 15:30
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Detta kan inte ha varit Emilia som gjort inloggningen.

Den 25 november var hon död. Någon annan med tillgång till inloggningsuppgifterna på 69an har gjort det. Kanske hade MGM tillgång till dessa? Han ville ta bort uppgifterna eftersom han visste att annonserna inte behövdes längre?

Tror fortfarande på droger/drogskulder. Droger går som en röd tråd bland dessa personer. Det kan också finnas inslag av andra motiv. Sexuellt umgänge och svartsjuka? Om så skulle vara fallet så blir det en "cocktail" som heter duga.
Jag misstolkade Dumgryg's inlägg, vi har dock olika uppfattning vem som skulle loggat in.

Jag är rätt säker på en "kollega", kanske i samråd med Polisen som någon var inne på.

Som sagt så delar man nog gärna sån info (inlogg typ) mellan sig om något skulle hända en.
Citera
2019-12-06, 15:32
Medlem
Skaraborg2s avatar
Inloggningen.

Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney
Jag misstolkade Dumgryg's inlägg, vi har dock olika uppfattning vem som skulle loggat in.

Jag är rätt säker på en "kollega", kanske i samråd med Polisen som någon var inne på.

Som sagt så delar man nog gärna sån info (inlogg typ) mellan sig om något skulle hända en.

Så kan det också förstås ha gått till när inloggningen gjordes.
Citera
2019-12-06, 15:33
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Är mobilen inte återfunnen?

Jag tycker att det är skumt att den sista Instagram-loggningen verkar ske långt från var hon återfanns. Den sista bilden hon lagt ut på Instagram är den bild media hävdar är den sista selfien.

Last Location for emeliefenty is Kristianstad, Sweden
56°01'59.9"N 14°07'59.9"E

Se skärmdumpar

https://forumbilder.com/images/2019/12/06/FD98D9A7-4445-4B29-951F-7ED8CFE93C6A.png
https://forumbilder.com/images/2019/12/06/0D01F786-FFFF-414A-A7D8-E869F61BE7D8.png

Källa: https://stalkfest.net/account/emeliefenty/331769382/

Det står ingen tidsanvivelse. Skulle någon dumpat mobilen där? Nånstans i Vattenriket.
Stängdes den långt från brottsplatsen för att initialt få bort misstankarna från Tollarp?
Kanske långsökt. Det är ren spekulation.
Man väljer själv platstagg. Emilia har, vad jag sett, alltid valt Kristianstad (nån i Gbg, nån i Malmö) och inte Tollarp eller nått annat. Det behöver inte betyda ens att bilden är tagen i Kristianstad, men troligtvis i närheten. När kartan sen ska slå upp Kristianstad så hamnar kartnålen i vattnet.

Detta har inget med GPS eller mast att göra. Bara ett dumt geotaggsystem (Foursquare).
Senast redigerad av JustLikeMoney 2019-12-06 kl. 15:35.
Citera
2019-12-06, 15:35
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taamid
Varför skulle Emilia inte ha bytt mobilnummer, Snapchat eller Instagram under de minst 8 månader som det frekvent postats annonser med dessa uppgifter och inte heller låst sin Facebook så det är fritt fram stjäla hennes bilder plus postat nakenbilder till personen som ni tror jävlats med henne OCH denna person även utan reaktion postat gemensamma annonser med två transväninnor med deras kontaktuppgifter, som de i sin tur använder på sina enskilda annonser - och dessa två väninnor är också helt okej med ha öppna Facebookbilder, Instagram och så vidare? Är det lite rimlig skit att ta bara för att man är trans, eller något att polisanmäla som grova trakasserier, förtal osv?

Vänligen motivera varför Emilia inte skulle ha brytt sig om att bli uthängd som protituerad med nakenbilder och kontaktuppgifter.

Vidare ser jag kritik mot formuleringarna i Emilias annonser trots att alla annonser går i den stilen. Tror ni "Måttligt road tjej som aldriiiig skulle ligga med dig gratis går med på att spela likgiltig och gör det för 1500 pix" är en säljande text eller "Kåtslyna längtar efter att få träffa dig, tveka inte utan ring idag"..?

Emilia kanske inte visste att det fanns annonser i omlopp. Ni är så fel ute. De är i 19-20 års åldern och har precis gått ut gymnasiet. Diana bor hemma hos sina föräldrar. Bilderna är tagna i pojkrummet i villan. Finns inget tungt missbruk och drogskulder. De har typ provat att röka cannabis på helgerna för några hundralappar och kanske testat någon tablett max. Varför posta sin instagram i en sexannons? Silikonbröst bekostar den vanliga allmänsjukvården om du är under utredning för könsbyte.
Citera
2019-12-06, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taamid
Varför skulle Emilia inte ha bytt mobilnummer, Snapchat eller Instagram under de minst 8 månader som det frekvent postats annonser med dessa uppgifter och inte heller låst sin Facebook så det är fritt fram stjäla hennes bilder plus postat nakenbilder till personen som ni tror jävlats med henne OCH denna person även utan reaktion postat gemensamma annonser med två transväninnor med deras kontaktuppgifter, som de i sin tur använder på sina enskilda annonser - och dessa två väninnor är också helt okej med ha öppna Facebookbilder, Instagram och så vidare? Är det lite rimlig skit att ta bara för att man är trans, eller något att polisanmäla som grova trakasserier, förtal osv?

Vänligen motivera varför Emilia inte skulle ha brytt sig om att bli uthängd som protituerad med nakenbilder och kontaktuppgifter.

Vidare ser jag kritik mot formuleringarna i Emilias annonser trots att alla annonser går i den stilen. Tror ni "Måttligt road tjej som aldriiiig skulle ligga med dig gratis går med på att spela likgiltig och gör det för 1500 pix" är en säljande text eller "Kåtslyna längtar efter att få träffa dig, tveka inte utan ring idag"..?

Håller med dig i allt. Varför lämna ut allt öppet. Gissar att om man sysslar med denna typ av verksamhet gäller det att vara smart och diskret.

Galningar och perversa typer finns det massor av. Det vet dom om. Hon och de andra två kan ha varit utsatt av någon. Hennes närstående borde kanske ha vetat om detta.

Hur var vackra Emilias sista dagar i livet? Det kan man undra.
Citera
2019-12-06, 15:38
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaudJerker
Emilias vän Diana/Otto lägger ut annonser på Snapchat nu och söker kunder. Och osmakliga videos där hon suger av någon. Trodde hon sörjde ...

Ytterligare bevis på att det är fejk.
Citera
2019-12-06, 15:41
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney
Alla annonser jag sett verkar äkta, på tok för många nakenbilder för att det ska kunna stjälas och skapas annonser på. Sättet att skriva känns ändå på nått vis i stil med vad man kan förvänta sig av en ung trans-eskort som ger sken av "den lyckliga horan", språket kanske lockar de lite mer perversa torskarna (typ som Kapten Klänning pratade med tjejer).

Verkar dock haft lite mani på att skapa nya annonser med nya bilder, men det kanske gav bättre affärer, vad vet jag.

Ja, det är en ung & orutinerad person som ganska nyligen börjat kunna leva ut sin sexualitet fullt ut. Under tiden då puberteten börjar så var hon ju hämmad av att känna att hon hade fel kön. Det måste ha blivit rena explosionen sen då förändringen skedde snabbt. Så är det ju för alla i den åldern men mera extremt i hennes fall.

Såg Emilia & kompisen på torget någon gång när de skojade & hade kul & låtsades vara prostituerade. Det var ju bara på skämt & det syntes verkligen att de hade roligt i sitt rollspel. Glädjeflicka har ju även ett visst spännande skimmer över sig när man tänker på sexiga & attraktiva damer som står längs trottoaren i syndiga kvarter downtown. Det var det dom lekte då de stod på torget & slängde med håret. Man måste tänka på att det är en väldigt ung person detta handlar om.

Det är absolut inte konstigare än att grabbar leker mafioso & står i gathörn & spänner sig & spelar Allan. För en ofta nämnd trådprofil så är ju att leka mafioso paradgrenen.
Citera
2019-12-06, 15:43
Medlem
Citat:
Emilia Lundberg, 20, hittades död i tisdags under eftermiddagen.
Bara några timmar senare knackade den misstänkte mördaren på Emilias föräldrars hus – där var han på plats för att ge en blomma och beklaga sorgen.
– Det är så kallt gjort, om det nu är honom. Det är helt fruktansvärt, säger Emilias faster Jenny Lundberg, som var den som gick ut och hämtade blomman.

Samvetskval?

Citat:
– Emilias föräldrar orkade inte gå ut, så jag fick gå ut och ta emot den. Jag tar emot blomman och ger honom en kram och säger åt honom att vara rädd om sig själv. Sen får jag höra att han är anhållen för mord på Emilia. Det är kallt, säger Jenny Lundberg.

Hon fortsätter:

– Det är det äckligaste, kallaste och råaste jag någonsin har varit med om. Det är helt fruktansvärt, om det är han.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in