2019-12-06, 19:21
Medlem
taamids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Det som rapas sida upp och ned är väl transgrejen?

För övrigt mycket märkligt att transgrejen överskuggar MGM. Ingen snokar som brukligt på saker om honom.

Jag och flera med mig har ställt massor med obesvarade frågor om MGM utan att någon bybo svarat. Drar gärna några av dem igen:

1. Brukade AA cykla eller köra bil?
Detta då vi undrar om AA kan vara densamme som faster Susanne såg lämna bostaden med Emilia.

2. Vad gör AA på dagarna, har han något jobb och i så fall vilket?
Detta då det är intressant veta hur han försörjer sig, vilka åtaganden han har, hur mycket fritid han har.

På frågan om hur länge AA och Emilia har känt varandra var svaret sedan barnsben, de ska troligtvis även ha bott på samma gata.

På frågan om de haft en relation var svaret nej. Emilia och AAs vän Jonatan ska dock ha varit ett par. När och hur länge har ingen svarat på.

På frågan om AA umgicks med de andra kriminella elementen i Tollarp som nämnts i tråden var svaret ja, de är bekanta och jämnåriga.

AA har en flickvän som namngetts i tråden.

Den som var först ut med att berätta att AA var anhållen har inte postat något sedan dess vad jag sett.

Domarna som JustLikeMoney postat är de matnyttigaste inläggen om AA så här långt.
Citera
2019-12-06, 19:21
Medlem
LjusetsFamns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Rätt - misstänkt gärningsman, han tillhör på nåt vis de heliga korna..hans kamrater skriver uppenbarligen här i tråden.
Det är väldigt tyst om denne kuf misstänkt mördare och inte helt oskyldig bybo..

Som tur är iaf att polisen gör det. Andreas ser ut som en riktig lodis utan framtid.
Citera
2019-12-06, 19:24
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Zigenarefamiljer brukar knappast vara positiva till att deras feminina pojkar knullas i röven av brunstiga bögar eller suger av kåta araber m.m.

Är hedersmord helt uteslutet än? Om så, på vilka grunder?

Det är för jävla lågt att börja prata om hedersmord när absolut ingenting har pekat åt det hållet.
Citera
2019-12-06, 19:26
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gunghult
Frågar återigen , har det kommit fram någon tidpunkt för dödsfallet?
Nej, och de kommer inte kunna fastställa det - utan det kommer handla om en bred uppskattning inom tidsrummet där hon försvann tills hon hittades.
Citera
2019-12-06, 19:28
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Zigenarefamiljer brukar knappast vara positiva till att deras feminina pojkar knullas i röven av brunstiga bögar eller suger av kåta araber m.m.

Är hedersmord helt uteslutet än? Om så, på vilka grunder?
Hur många hedersmord bland svenska zigenare känner du till?
Och då pratar jag inte om affärer som inte uppfylls utan om just moralaspekten ....

Jag kan inte minnas något.
Citera
2019-12-06, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag instämmer.
Det borde ju vara mer relevant att nagelfara honom än henne som blivit mördad.
Oavsett hennes etnicitet, yrke eller könstillhörighet så har hon ju blivit mördad - det borde vara det väsentliga, inte hur hon levde.
Mycket märkligt, att MGM är så skyddad,
när bybor frikostigt bidrar med allsköns information om brottsoffret.
Citera
2019-12-06, 19:36
Medlem
Den här Andreas hade ju sökt hjälp för sitt drogberoende både via psykiatrin och rehab? Man kan ju bli jävligt nojjig av droger, och han höll ju även på med tyngre droger än cannabis. Jag tror att han har huggit med kniv som en jävla dåre på offret. Jag tror att han har haft nått förhållande med offret och att det inte får komma ut.
Citera
2019-12-06, 19:37
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Mycket märkligt, att MGM är så skyddad,
när bybor frikostigt bidrar med allsköns information om brottsoffret.
Ja, det låter som om de hade problem med vem BO var men kan identifiera sig med GM.
Citera
2019-12-06, 19:39
Medlem
Jag pratade idag med en person som känner MGM väldigt väl. Hen sa att det inte finns en chans att han gjort detta frivilligt. Att han ska ha blivit hotad/tvingad.
Citera
2019-12-06, 19:41
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaudJerker
Jag pratade idag med en person som känner MGM väldigt väl. Hen sa att det inte finns en chans att han gjort detta frivilligt. Att han ska ha blivit hotad/tvingad.
Vilket BS.
Citera
2019-12-06, 19:41
Medlem
Nyreggat nic, jag vet. Ni behöver inte kommentera det men detta är enda sättet för mig att få ut detta.

Tollarp är en av de håligaste håliga hålor på den skånska bygden. Ni som tror att skånska rednecks bara finns söder om Tomelilla har helt fel. På ytan är Tollarp ett fint samhälle. Det finns arbetstillfällen, affärer, två hyfsade restauranger och två schyssta pizzerior. Det finns till och med fortfarande en bank. Har man jobb i Tollarp behöver man alltså aldrig lämna stället. I villaområden i de yttre delarna av Tollarp bor till stor del vanligt hyggligt, hederligt folk. Både hög och medelinkomsttagare och med normalt mänskligt förnuft. Majoriteten av dessa bor bara i Tollarp. De har sina arbeten och engagemang på andra håll vanligtvis.

Sedan har vi de som är resten. En hel del WT men främst trångsynta medelålders män (och kvinnor) som gått i LHS och röstar SD utan att fatta varför egentligen. Jag har personligen inget emot att man röstar SD men om man inte kommit underfund med varför mer än ”Det måste man, annars är man inte svensk” så visar det ju hur mycket tankekapacitet man äger. Dessa trångsynta medelålders människor har ynglat av sig till motor (traktor)buren ungdom som lever rövare överallt. Epa-traktorer och folkrace tycks vara de största intressena i byn. Några äldre är ofta ute och testar sina trimmade bilar och mc på all möjliga sätt och alla möjliga och omöjliga tider. Dessutom har flera av dessa blivit modernare än sina föräldrar på det viset att de inte nöjer sig med vodka och bira utan tar till andra preparat. Det förvånar mig inte om merparten av alla kommentarer här som liknar ”Kvinnor har fitta och män kuk! Punkt slut!” är skrivna av Tollarpsbor. Det är precis den typen av kommentarer man kan förvänta sig av dessa inskränkta, trångsynta och lågbildade människor.

Den enskilt största omsättningen av varuhandel är skrot. Och det är här Lundbergarna kommer in, stor släkt i bygden. Det finns ett par fullt legitima och seriösa handlare som ska bortses från i resonemanget men samtidigt en faslig massa småhandlare som ägnar sig åt handel åt det mer mörkare hållet. Någon har gjort en och annan volta pga dessa affärer, säkert också som målvakt åt någon annan. Men det är en annan historia. Lundbergarna skattar ungefär för en krona per tjänad tia. Så pengar finns det. Tro mig! Och så som det spekulerats i tråden om Emilias skulder så kunde hon fått hjälp 100 gånger om ifrån samtliga. Jag har svårt att se att hon stötts ut av släkten så pengar hade för henne aldrig varit ett bekymmer om hon bett om det. Möjligen kan trångsyntheten, som även finns hos Lundbergarna, gjort att hon inte fick hjälp med operationer. Dessa kan hon mycket väl blivit tvungen att fnaska sig till. Själva fnaskandet ska inte vara så utbrett som vissa vill göra gällande.

Jag minns första gången jag såg Emilia i full mundering. Oerhört vacker så jag blev knäsvag. Det enda minus var att hon kroppsligt var lite spenslig som en kille vilket i sammanhanget inte är konstigt. Hade hon fått fortsätta sin resa hade hon blivit top 10 av världens vackraste kvinnor. Och ja, alla trångsynta, hon var kvinna!

Det finns så mycket mer att säga om denna håla. Ställ frågor och jag besvarar efter bästa förmåga. Jag vågar inte spekulera kring gärningsman. Är faktiskt lite förvånad, trodde på RJ. Jag är nästan säker på att flera vet orsak däremot och kanske är inte AA ensam. Jag är heller inte säker på att vittnet inte vet vem som följde Emilia med cykel. Men där håller jag mig lite.
Citera
2019-12-06, 19:43
Medlem
DjPuttes avatar
Man börjar fan tro det sitter folk som vet hur det gick till men måste sprida falska teorier så dem inte säger som det är, Detta handlar om drogskulder INGET annat inte sexuella förhållande och annat som vissa vill få fram!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in