• 1
  • 2
2019-11-22, 23:47
Medlem
Funderar på en sak. På dejtingsidor läser man det i folks profiler, av kollegor/vänner hör man det jämt. Ja överallt och av alla hör man: jag älskar att resa.

Jag själv avskyr att flyga med dess trånga säten och bök med incheckning och bagage. Jag föredrar vidare att sova i min egen säng. Jag gillar inte att gå i främmande städer där man inte hittar någonstans. Jag föredrar att kunna köpa min vanliga mat i svenska butikskedjor etc. Summa summarum: jag föredrar att vara hemma i Sthlm framför att resa! Detta gör att jag känner mig lite onormal i dagens samhälle och suckar alltid djupt inombords när jag träffar en ny person och de börjar prata om resor.

Finns det fler här som inte gillar att resa? Och av vilken/vilka anledningar?
Citera
2019-11-22, 23:51
Bannlyst
Ja, du är i gott sällskap med Greta Thunberg & Company.

Skämt (och allvar) åsido, klart det finns de som inte gillar att resa. Jag kan dock gissa att du är ganska ung, varför du kanske kommer att samla på dig resmål med åren som du gärna vill besöka. Take a chill pill
Citera
2019-11-22, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idiaminsalva
Ja, du är i gott sällskap med Greta Thunberg & Company.

Skämt (och allvar) åsido, klart det finns de som inte gillar att resa. Jag kan dock gissa att du är ganska ung, varför du kanske kommer att samla på dig resmål med åren som du gärna vill besöka. Take a chill pill

Jag är snart 40 ;-)
Citera
2019-11-22, 23:56
Medlem
Rxds avatar
Jag tror ärligt talat inte att det är så ovanligt. Det är säkert så att många bara säger att dom gillar att resa bara för att låta lite spännande och äventyrliga.

Men ärligt talat så kan jag inte förstå hur man inte kan gilla att resa. Personligen är det något av det bästa jag vet. Att uppleva främmande kulturer och bara gå runt och upptäcka nya ”annorlunda” ställen är fantastiskt. Det gäller att välja intressanta resmål, att bada i en hotell-pool är inte det mest spännande liksom.
Senast redigerad av Rxd 2019-11-22 kl. 23:58.
Citera
2019-11-23, 00:01
Medlem
HotPopcorns avatar
Jag har rest mycket. Jag tycker inte heller om det. Det är ett jävla väntande och åkande i timme efter timme som man inte står ut med.

Får nästan ångest när jag vet att jag behöver resa, för att det är så jävla tråkigt och känns som tidsslöseri
Citera
2019-11-23, 00:02
Medlem
Jofs avatar
Gillar inte att resa av de anledningar du anger. Flyg är ett primitivt transportmedel. Fi fan. Undviker det så länge jag kan.
Gillar jag inte att vara TURIST.

Men jag åker när jag måste.
Misstänker att de flesta som "reser" är lurade. Tror det är fint. Tror dom gör någon intressant.
Dom är dumma.
Citera
2019-11-23, 00:04
Medlem
Rastapunxs avatar
Att resa är en plåga. Varför gå över ån när gräset är lika grönt överallt. Trivs hemma och ingen hotellsäng slår min.
Citera
2019-11-23, 00:06
Medlem
Rxds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HotPopcorn
Jag har rest mycket. Jag tycker inte heller om det. Det är ett jävla väntande och åkande i timme efter timme som man inte står ut med.

Får nästan ångest när jag vet att jag behöver resa, för att det är så jävla tråkigt och känns som tidsslöseri
Jag hatar också själva transporten, verkligen fucking hatar att flyga. Men förstår inte hur du kan få ångest när du väl är på plats, det händer det ju trotts allt något för en gångs skull.
Citera
2019-11-23, 00:07
Bannlyst
Ni som åker sällan kan väl kosta på er business class och ett finare hotellrum. Man behöver inte resa som en backpacker om man inte vill.
Citera
2019-11-23, 00:08
Medlem
HotPopcorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rxd
Jag hatar också själva transporten, verkligen fucking hatar att flyga. Men förstår inte hur du kan få ångest när du väl är på plats, det händer det ju trotts allt något för en gångs skull.

Jag får ingen ångest på plats. Det är när jag vet om att jag kommer behöva sitta på ett plan eller tåg i hundra år. Det är alltså själva resandet. Att se nya ställen och sådant är trevligt i sig. Själva transportsträckan är det som är ångestframkallande.
Citera
2019-11-23, 00:10
Medlem
lucifersatans avatar
När jag var yngre och inte hade några pengar och vetskap om min icke fungerande sociala kompetens så älskade jag att resa. Det var sånt man såg fram emot. Min största hobby då var att supa och det gjorde man ju bäst utomlands.

Nu när jag har pengar och inte dricker längre ser jag inte alls fram emot resor. Får mest ångest av själva tanken. Man kanske tröttnar på sitt resesällskap och kan då inte bara gå hem? Eller att man lägger massa pengar och tid på någon som inte ens är kul? Vore dock spännande att se saker men det är svårt att få med folk på sånt och man vill ju inte åka själv.
Citera
2019-11-23, 00:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lucifersatan
När jag var yngre och inte hade några pengar och vetskap om min icke fungerande sociala kompetens så älskade jag att resa. Det var sånt man såg fram emot. Min största hobby då var att supa och det gjorde man ju bäst utomlands.

Nu när jag har pengar och inte dricker längre ser jag inte alls fram emot resor. Får mest ångest av själva tanken. Man kanske tröttnar på sitt resesällskap och kan då inte bara gå hem? Eller att man lägger massa pengar och tid på någon som inte ens är kul? Vore dock spännande att se saker men det är svårt att få med folk på sånt och man vill ju inte åka själv.
Åk själv din fegis. Det kommer göra att du mognar som människa
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in