2019-11-27, 04:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prora
Jag antar att CÅ arbetade med 'Karlavagnen', ett program jag sällan lyssnat på. Som sagt lär det ta på krafterna psykiskt att sitta och prata med dårar dag in och dag ut. Ett under att Täppas fixade det i nästan tjugo år.

Mig veterligen har både den gamle kommunistprovokatören Frank Gunnarsson från lokalradion i Göteborg och den gränslöse ståupparen/konstnären Peter Wahlbeck jobbat med att ta emot samtal i programmet 'Karlavagnen'. Inget jag själv hört, men något som låter som att be om en katastrof.

Wahlbeck lär för övrigt vara en rätt flitig inringare till 'Ring P1', som nästan alltid stoppas i slussen (hört av en bekants bekant som jobbat med programmet).

Det är inte så många som ringer in till radioprogram som man skulle kunna tro. Har man något vettigt att tillföra är chansen rätt stor att komma till tals. Det förklarar det stora antalet knäppgökar som man trots allt tvingas släppa fram för att det ändå ska bli ett program.

Citat:
Ursprungligen postat av Chillwill
Programmet Claes Åkesson ledde sändes -91 eller -92, kan ha varit på P4 Stockholm. Det var inte Karlavagnen, minns inte vad det hette, men det började kl 23 och slutade kl 01. Lyssnade fastän jag skulle upp tidigt. När programmet var på väg att upphöra sa Claes Åkesson själv att största anledningen var att det tog för mycket på krafterna. Det förstår jag, för han gick rakt igenom radion, lyssnade verkligen på de som ringde in och fick dem att öppna upp.
Karlavagnen hörde jag också, men det var inget speciellt vad jag minns. Det började sändas -93.
Nu hittade jag det! Programmet hette "En röst i natren" på Radio Stockholm. Då var han 25 år gammal.
https://www.dn.se/arkiv/teater/nya-stjarnor-i-kanal-1/
Citera
2019-11-27, 05:01
Bannlyst
Han har haft en mentoriserande roll i många år, han lämnar efter sig en mängd folk i huset som är inställda på hans linje. Har täppas ifrågasats så har han mobilisera utfrysningskampanj.
Mediamentorerna har efter de slutat fortsatt uppdrag att stödja, vägleda och rätta till det publicerade materialet från utsidan av mediahuset, adepterna vill gärna ha fortsatt mentorisering och privat komunikation är inget som arbetsgivaren har med att göra.
Citera
2019-11-27, 05:07
Medlem
Proras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chillwill
Nu hittade jag det! Programmet hette "En röst i natren" på Radio Stockholm. Då var han 25 år gammal.
https://www.dn.se/arkiv/teater/nya-stjarnor-i-kanal-1/

Inringningsprogram kan ju bli helt fantastiska med rätt person vid rodret, eller helt menlösa i stil med 'Ring så spelar vi'.

Jag delar inte Täppas underförstådda politiska åsikter, men nog är han en fena på att skapa en dialog värd att lyssna på.

Här är en klassiker med den notoriska Henrietta Folkesson, som jag tack vare hennes udda namn, noterat ringer in till de flesta radioprogram, om tillfälle ges, oftast förmedlande knepiga åsikter av vitt skilda slag:
https://petterssonsblogg.se/tag/ring-p1/

Edit: Den underhållande Henrietta F lämnade tydligen jordelivet förra året, vad man kan finna ut av googling. Må hon vila i frid.
Senast redigerad av Prora 2019-11-27 kl. 05:26.
Citera
2019-11-27, 08:24
Medlem
Citat:
Inringningsprogram kan ju bli helt fantastiska med rätt person vid rodret, eller helt menlösa i stil med 'Ring så spelar vi'.

Jag delar inte Täppas underförstådda politiska åsikter, men nog är han en fena på att skapa en dialog värd att lyssna på.

Här är en klassiker med den notoriska Henrietta Folkesson, som jag tack vare hennes udda namn, noterat ringer in till de flesta radioprogram, om tillfälle ges, oftast förmedlande knepiga åsikter av vitt skilda slag:

Edit: Den underhållande Henrietta F lämnade tydligen jordelivet förra året, vad man kan finna ut av googling. Må hon vila i frid.
Tack! Ja, det var evigheter sedan jag lyssnade på Täppas. Vet inte, det finns nog andra journalister eller pqrätrogramledare som borde kunna ta över rollen. Det går något program på P3 någon vardagskväll där de tar in en känd eller kontroversiell person som får presentera sig och folk får skriva in frågor. Det kan vara en djurrättsaktivist eller abortmotståndare, programledaren ställer besvärliga frågor men hetsar inte upp sig, då känner i alla fall jag att det blir mer intressant att lyssna på.
Citera
2019-11-27, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willy-45
Täppas är en utmärkt diplomat.
Dvs en person som kan be en person dra åt helvete så att han ser fram emot resan..
Att Täppas har sina vänsteråsikter är ju klart, men han lyckas ju nästan alltid få uppringaren att dela dem (med vissa undantag). I varje fall om det är en vanlig obildad svenne, såna är ju lätta att få att byta åsikt..
De som älskar honom är vanligen såna som inte ens begriper när de av Täppas blir förolämpade eller övertalade om att de har "fel" åsikt.
Han är duktig på sitt vänstersnack..
Det är väl just sådana som släpps fram . Vanliga obildade och harmlösa svennar som säger: Nämen heeej Täppas va roligt å få prata med dig...
Citera
2019-11-27, 10:35
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:

Ett utmärkt exempel på förnekelsebubblan som Täppas lever och trivs i.
Citera
2019-11-27, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Bra. Äntligen. Programmet är ju helt olyssningsbart med honom programledare.
Tvärtom, det gav mig onormalt högt blodtryck med honom som programledare.
Måtte han aldrig dyka upp, någonsin, i media igen.
Citera
2019-11-27, 14:43
Medlem
farbror Svens avatar
Svårt att se att han fått sparken när han snart fyller 69. Han kanske blir julvärd nästa år. Jag uppskattar honom från 80-talets radio-och teveproduktioner.

"Samhall ringer P1" har jag aldrig gillat.
Citera
2019-11-27, 17:29
Medlem
AntiKikes avatar
Har sett fanskapet strutta runt med sin stackars ledhund (en retriever) ett flertal gånger. -Han är betydligt fetare nu än vad han verkade vara när man ser klipp med honom från när han syntes i TV.

Är dock för blödig för att bryta av käppen för gubbfan... Även om han är ett svin är han dock bokstavligt talat ett blint svin.
Citera
2019-11-27, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Det är samma sak som att ha fått sparken. Blindstyret har gjort sitt och nu börjar vindarna vända. Dags för kommunisten att torka tårarna och snyta sig i den röda fanan. Att stolpskottet fått sitta där och vara oförskämd i så många år beror enbart på radions vänstervridning och att dom tyckte synd om gubbdjäveln.
Läs på vad de olika sakerna betyder innan du yttrar dej. En fotbollsspelare med ett kontrakt som har gått ut och inte själv vill förlänga. Har han sparkat klubben?
Citera
2019-11-27, 18:15
Medlem
kungarolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiKike
Har sett fanskapet strutta runt med sin stackars ledhund (en retriever) ett flertal gånger. -Han är betydligt fetare nu än vad han verkade vara när man ser klipp med honom från när han syntes i TV.

Är dock för blödig för att bryta av käppen för gubbfan... Även om han är ett svin är han dock bokstavligt talat ett blint svin.

Klokt resonerat!
Stackars hund dock, snacka om ett hundliv, måste ha sett miserabel ut. Vilket livsöde att tvingas dras med den dåren.
Senast redigerad av kungarolf 2019-11-27 kl. 18:17.
Citera
2019-11-27, 18:24
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dranghoff
Ja, verkligen.
Tomas Tengby, Pascalidou m fl ligger ett par klasser under Täppas. Ingen längre som ruskar om. Somliga verkar ha svårt för Täppas ironier. Eller begriper dem inte ens.

Jag ironi är svårt. De flesta av Täppas-hatarna här förstår det antagligen inte. Man måste komma en bra bit från mellanstadiet för att greja det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in