• 1
  • 2
2006-03-17, 19:57
Medlem
pentrys avatar
Någon som ännu prövat denna troligtvisa delikatess ännu?

Läste om en avsmakning i lokaltidningen för några dagar sedan, och den har, vad jag förstått, inte officiellt släppts på marknaden ännu. Dock idel lovord tydligen, och som både ost- och surströmmings-fantast ser jag verkligen fram emot att testa den!
Citera
2006-03-17, 20:34
Medlem
Seamus Costellos avatar
Skärvångens gårdsmejeri? Dom har några ruggigt goda ostar... Leta efter dom! Vet inget om just surströmmingsosten, dock.
Citera
2006-03-17, 20:56
Medlem
pentrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seamus Costello
Skärvångens gårdsmejeri? Dom har några ruggigt goda ostar... Leta efter dom! Vet inget om just surströmmingsosten, dock.

Jodå, har avnjutit deras ostar förut, och det är helt enkelt en smakfröjd gällande deras utbud av produkter. Det är dessa som också följdaktligen står bakom den nya spännande surströmmingsosten. Det är tydligen en bredbar mjukost det handlar om i detta fall.
Citera
2006-03-17, 22:04
Medlem
Går den att köpa i Stockholm; någon som vet?
Citera
2006-03-17, 22:23
Medlem
Så här är dets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katalysator
Går den att köpa i Stockholm; någon som vet?

Hur ska man kunna köpa den i Stockholm när den inte finns ute på marknaden än. Den går säkert att köpa i Stockholm på när den kommer ut.
Citera
2006-03-17, 22:25
Medlem
hajkuus avatar
Jag vill inte göra er besvikna men att skapa något så äckligt som surströmmingsost borde vara straffbart, minst 2-4 år!
Ost är inte bara gott utan helt suveränt, MEN surströmming är djävulens påfund, luktar inte bara skit utan smakar ännu värre.
Min och andras uppfatting hittar ni i följande tråd:

http://www.flashback.org/showthread...surstr%F6mming

Men det smakar fortfarande skit, så snälla, förstör inte god ost...
Citera
2006-03-17, 23:19
Medlem
pentrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hajkuu
Jag vill inte göra er besvikna men att skapa något så äckligt som surströmmingsost borde vara straffbart, minst 2-4 år!
Ost är inte bara gott utan helt suveränt, MEN surströmming är djävulens påfund, luktar inte bara skit utan smakar ännu värre.
Min och andras uppfatting hittar ni i följande tråd:

http://www.flashback.org/showthread...surstr%F6mming

Men det smakar fortfarande skit, så snälla, förstör inte god ost...

hajkuu, du har, precis som stora delar av sveriges befolkning, missuppfattat ostens storhet. Ju mer lukt, desto godare! (Hushållsost är inte en ost, endast ett substitut). Då lagrad ost och surströmmning har nära besläktade drag ser jag, och troligtvis andra finsmakare, detta som en spännande kombination. Fortsätt din smaklösa tillvaro i medelostens land och lev väl (kom ihåg, varken peppra eller salta för mycket!)
Citera
2006-03-18, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Så här är det
Hur ska man kunna köpa den i Stockholm när den inte finns ute på marknaden än. Den går säkert att köpa i Stockholm på när den kommer ut.
Du har rätt, jag använde fel tempus. Den potentiellt gudomliga produkten
surströmmingsost fick mig ur balans!
Citera
2006-03-18, 17:53
Medlem
Roger Pontares avatar
Fan vad gott! Älskar både surströmming och ost så denna kombination låter som en riktig fullträff.
Citera
2006-03-18, 17:59
Medlem
mollydotts avatar
Spontant tänkte jag att det måste vara första april. Men detta är på riktigt?

Men hur är det i så fall, smakar den som surströmming eller är den gjord på surströmming? (Fast det borde väl resultera i samma smak i och för sig)
Citera
2006-03-18, 18:15
Medlem
PsykoMikes avatar
Frågan är om osten smakar surströmming eller om den är ett bra komplement till denna gudomliga fisk. Själv tror jag det sistnämnda, ett surströmmingsbord är inte komplett utan stark god ost.
Citera
2006-03-18, 19:37
Medlem
Roger Pontares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsykoMike
Frågan är om osten smakar surströmming eller om den är ett bra komplement till denna gudomliga fisk. Själv tror jag det sistnämnda, ett surströmmingsbord är inte komplett utan stark god ost.

Just det, självklart är det så...ändå trevligt med en passande ost, jag brukar köra brännvinsost eller västerbotten till som det är nu, men det skulle vara gott med nånting nytt att prova till.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in