Någon som ännu prövat denna troligtvisa delikatess ännu?
Läste om en avsmakning i lokaltidningen för några dagar sedan, och den har, vad jag förstått, inte officiellt släppts på marknaden ännu. Dock idel lovord tydligen, och som både ost- och surströmmings-fantast ser jag verkligen fram emot att testa den!
Skärvångens gårdsmejeri? Dom har några ruggigt goda ostar... Leta efter dom! Vet inget om just surströmmingsosten, dock.
Jodå, har avnjutit deras ostar förut, och det är helt enkelt en smakfröjd gällande deras utbud av produkter. Det är dessa som också följdaktligen står bakom den nya spännande surströmmingsosten. Det är tydligen en bredbar mjukost det handlar om i detta fall.
Jag vill inte göra er besvikna men att skapa något så äckligt som surströmmingsost borde vara straffbart, minst 2-4 år!
Ost är inte bara gott utan helt suveränt, MEN surströmming är djävulens påfund, luktar inte bara skit utan smakar ännu värre.
Min och andras uppfatting hittar ni i följande tråd:
Jag vill inte göra er besvikna men att skapa något så äckligt som surströmmingsost borde vara straffbart, minst 2-4 år!
Ost är inte bara gott utan helt suveränt, MEN surströmming är djävulens påfund, luktar inte bara skit utan smakar ännu värre.
Min och andras uppfatting hittar ni i följande tråd:
Men det smakar fortfarande skit, så snälla, förstör inte god ost...
hajkuu, du har, precis som stora delar av sveriges befolkning, missuppfattat ostens storhet. Ju mer lukt, desto godare! (Hushållsost är inte en ost, endast ett substitut). Då lagrad ost och surströmmning har nära besläktade drag ser jag, och troligtvis andra finsmakare, detta som en spännande kombination. Fortsätt din smaklösa tillvaro i medelostens land och lev väl (kom ihåg, varken peppra eller salta för mycket!)
Frågan är om osten smakar surströmming eller om den är ett bra komplement till denna gudomliga fisk. Själv tror jag det sistnämnda, ett surströmmingsbord är inte komplett utan stark god ost.
Frågan är om osten smakar surströmming eller om den är ett bra komplement till denna gudomliga fisk. Själv tror jag det sistnämnda, ett surströmmingsbord är inte komplett utan stark god ost.
Just det, självklart är det så...ändå trevligt med en passande ost, jag brukar köra brännvinsost eller västerbotten till som det är nu, men det skulle vara gott med nånting nytt att prova till.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!