Citat:
Ursprungligen postat av
frange
Hade varit spännande om man skulle köra lögndetektortest
på båda för att se vem av dem det är som far med osanning

Lögndetektortest avslöjar väl bara den som ljuger om den vet att den ljuger?
Jag vet inget om just detta fallet men det kan mycket väl vara så att han i upphetsning "vill" uppfatta positiva signaler från hennes sida. Och därför är fullt övertygad att hon var med på det trots att om det funnits övervakningsfilm med ljud så skulle alla som ser den inse att hon inte var med på det.
Och det kan också vara så att hon är, efter det har skett, helt övertygad om att det var mot hennes vilja. Trots att om det funnints övervakningsfilm med ljud så skulle alla som ser den inse att hon var med på det.
Det är en del av tragedin i sådana här fall. Visst kan det vara solklart att han är skyldig eller solklart att han är oskyldig. Men det kan också vara så att båda är helt övertygade om sin oskuld och en av dem kommer därför att lida något fruktansvärt oavsett hur döms.
Tänker ibland på detta fallet
Mobilfilm friade våldtäktsdömda. Tror till och med utvisning var på tapeten för ett brott som de troligen inte begått. Men jag tror inte tjejerna "ljög" i den mening att de visste om att de inte helt talade sanning (jag vet ju inte vad som hände, men delar av deras berättelse kunde motbevisas vilket gjorde det fel att döma killarna).
Eller fallet med en påstådd våltäkt på en färja där flera killar skulle vara förövare. Läste alla förhören och är en otrolig tragedi. För jag tror ingen av dem ljuger, varken offer eller påstådda förövare. Och hur mycket jag än kan förstå offrets smärta så går det inte att döma de anklagade. Alla är offer.
Sedan kan man ju tycka att det vore bra att låta bli att ha sex på toaletter eller att kanske misstänka att något inte står rätt till när någon beter sig "som på porrfilm". Att kanske är en hint om att även om inte ser påverkad ut så kanske är det. Att helt enkelt låta bli att ha flyktigt sex när inte 100 på att det är "verkligt".
Men igen, jag vet inget om detta fallet och betvivlar inte hennes historia. Menar bara att det inte är lätt att hantera fall där ord står mot ord. Där i vissa fall båda är helt övertygade om att de talar sanning.