2019-11-23, 17:11
Medlem
submariners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soda--Pop
Läs och lär, korkskalle.

Hej,

Att några av länkarna gäller samtal inspelade efter sexet förändrar inte det faktum att du faktiskt har rätt
Citera
2019-11-23, 17:23
Medlem
submariners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makrillitomatsas
Sen säger domen ingenting om själva skuldfrågan, så jo, du gissar.

Sen vet du mycket väl att ditt svar är skitsnack. Om en berusad man och kvinna idkar samlag, båda parterna ångrar sig i efterhand, ingen part anser att det gett sitt explicita samtycke, ingen part har varit i skick att ens ge sitt samtycke, vem döms? Redlöst berusad man, eller redlös berusad kvinna? Du vet svaret.

Människor som du är precis varför denna lag är ett hot mot rättsäkerheten. Men man kan ju bara hoppas att du själv hamnar i rävsaxen något gång.

Hej,

Döms man i domstol är man i lagens mening skyldig.

Om båda parter teoretiskt sett anmäler varandra dagen efter sin otrohet på fyllan så kommer det handla om vem som var aktiv. Det vanligaste fallen är som bekant att killar utnyttjar redlösa tjejer även om en tjej likväl kan dömmas (tänk dig argumenten; `Han låg där stupfull med ett sånt j*vla praktstånd att jag bara var tvungen att rida honom`).

Själv anser jag att människor som har sex med personer som inte varit i skick att ens ge sitt samtycke är orsaken till denna lagstiftning
Citera
2019-11-23, 17:40
Medlem
makrillitomatsass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av submariner
Hej,

Döms man i domstol är man i lagens mening skyldig.

Om båda parter teoretiskt sett anmäler varandra dagen efter sin otrohet på fyllan så kommer det handla om vem som var aktiv. Det vanligaste fallen är som bekant att killar utnyttjar redlösa tjejer även om en tjej likväl kan dömmas (tänk dig argumenten; `Han låg där stupfull med ett sånt j*vla praktstånd att jag bara var tvungen att rida honom`).

Själv anser jag att människor som har sex med personer som inte varit i skick att ens ge sitt samtycke är orsaken till denna lagstiftning

Vilket var anledningen till att jag sa man kan tala om skyldig eller icke skyldig utöver juridiska faktum. Själv undrade du om man ens kunde tala om skyldig eller oskyldig, så hur var det nog med det? Och en man kan ha erektion utan att samtycka till samlag, och våldtäkt behöver inte endast innefatta penetration. Man du vet likväl som jag att ingen kvinna kom dömas enligt denna lag. Däremot en hel del oskyldiga män.

Men, som sagd, underviker man i största möjliga mån att umgås med borderline, bipolära och allmänt lögnaktiga luder, ser till att dokumentera dylikt umgänge så gott som möjligt, så har man nog goda möjligheter att undvika falskanklagelser.
Citera
2019-11-23, 17:45
Medlem
submariners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makrillitomatsas
Och en man kan ha erektion utan att samtycka till samlag, och våldtäkt behöver inte endast innefatta penetration. Man du vet likväl som jag att ingen kvinna kom dömas enligt denna lag. Däremot en hel del oskyldiga män.

Men, som sagd, underviker man i största möjliga mån att umgås med borderline, bipolära och allmänt lögnaktiga luder, ser till att dokumentera dylikt umgänge så gott som möjligt, så har man nog goda möjligheter att undvika falskanklagelser.

Hej,

Men om den otrogna killen är redlös lär det ju inte hända så mycket alls, varken penetration eller smek som kan likställas vid sex.
Men hur vanligt är det att redlösa killar har ett praktfullt stånd. Och för att en kvinna ska kunna dömas måste en kille (eller tjej, vilket väl är mer sannolikt) först anmäla, vilket sannolikt är ett större hinder än att få henne dömd.

Skulle även vilja addera överförfriskade/höga tjejer
Citera
2019-11-23, 17:56
Medlem
Soda--Pops avatar
Citat:
Hej,

Men om den otrogna killen är redlös lär det ju inte hända så mycket alls, varken penetration eller smek som kan likställas vid sex.
Men hur vanligt är det att redlösa killar har ett praktfullt stånd. Och för att en kvinna ska kunna dömas måste en kille (eller tjej, vilket väl är mer sannolikt) först anmäla, vilket sannolikt är ett större hinder än att få henne dömd.

Skulle även vilja addera överförfriskade/höga tjejer
Du vet visst inte vad du snackar om, kolla upp håt som heter "handling jämförbar med samlag" så inser du kanske ett och annat om ämnet .
Citera
2019-11-23, 18:14
Medlem
submariners avatar
Citat:
Du vet visst inte vad du snackar om, kolla upp håt som heter "handling jämförbar med samlag" så inser du kanske ett och annat om ämnet .

Hej,

Lär dig stava! Jag är väl införstådd vad domstolar inkluderar i det begreppet (t.ex. oralsex, penetrering med fingrar, gnida med könet mot hens kön).

Faktum kvarstår, killen måste börja med att anmäla (låt oss för diskussionens skull säga) avsugningen, berätta att denna var ovälkommen eftersom jag var för full för att säga nej.
Senast redigerad av submariner 2019-11-23 kl. 18:23.
Citera
2019-11-23, 18:26
Medlem
Soda--Pops avatar
Citat:
Jag är väl införstådd vad domstolar inkluderar i det begreppet
Tydligen inte, eftersom du säger att
Citat:
om den otrogna killen är redlös lär det ju inte hända så mycket alls, varken penetration eller smek som kan likställas vid sex.
Edit: Har din hjärna tänkt på hur en kille blir otrogen om han är redlös ?
Senast redigerad av Soda--Pop 2019-11-23 kl. 18:31.
Citera
2019-11-23, 18:48
Medlem
Soda--Pops avatar
Citat:
Faktum kvarstår, killen måste börja med att anmäla (låt oss för diskussionens skull säga) avsugningen, berätta att denna var ovälkommen eftersom jag var för full för att säga nej.
Fel

Ytterligare nåt för dig att lära, en anmälan måste inte göras av BO själv, en tredje person kan göra det. Denne behöver inte ens ha varit där, ett vittne som kan ha sett akten kan sen intyga. Mycket ligger öppet, din tankegräns är inte allt.

Edit: Sen om du skriver sånt här väcker det frågan om du överhuvudtaget vet vad "oaktsam våldtäkt" är för nåt.

PS gonatt.
Senast redigerad av Soda--Pop 2019-11-23 kl. 18:58.
Citera
2019-11-23, 19:38
Medlem
Citat:
Läs och lär, korkskalle.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...-att-ha-ljugit
https://www.dagensjuridik.se/nyheter...elat-samlaget/

https://www.sydsvenskan.se/2018-01-1...-grov-valdtakt

https://www.nsd.se/nyheter/falld-for...-10040473.aspxDet finns många fler.

Bra länkar.

De visar med all tydlighet hur sjuk dagens lagstiftning är. Idag räcker enbart ORD för att fälla en människa för våldtäkt. Galet och vidrigt! Vågar inte ens tänka på hur många oskyldiga som kommer att dömas framöver.
Citera
2019-11-23, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Hade varit spännande om man skulle köra lögndetektortest på båda för att se vem av dem det är som far med osanning

Lögndetektortest avslöjar väl bara den som ljuger om den vet att den ljuger?

Jag vet inget om just detta fallet men det kan mycket väl vara så att han i upphetsning "vill" uppfatta positiva signaler från hennes sida. Och därför är fullt övertygad att hon var med på det trots att om det funnits övervakningsfilm med ljud så skulle alla som ser den inse att hon inte var med på det.

Och det kan också vara så att hon är, efter det har skett, helt övertygad om att det var mot hennes vilja. Trots att om det funnints övervakningsfilm med ljud så skulle alla som ser den inse att hon var med på det.

Det är en del av tragedin i sådana här fall. Visst kan det vara solklart att han är skyldig eller solklart att han är oskyldig. Men det kan också vara så att båda är helt övertygade om sin oskuld och en av dem kommer därför att lida något fruktansvärt oavsett hur döms.

Tänker ibland på detta fallet Mobilfilm friade våldtäktsdömda. Tror till och med utvisning var på tapeten för ett brott som de troligen inte begått. Men jag tror inte tjejerna "ljög" i den mening att de visste om att de inte helt talade sanning (jag vet ju inte vad som hände, men delar av deras berättelse kunde motbevisas vilket gjorde det fel att döma killarna).

Eller fallet med en påstådd våltäkt på en färja där flera killar skulle vara förövare. Läste alla förhören och är en otrolig tragedi. För jag tror ingen av dem ljuger, varken offer eller påstådda förövare. Och hur mycket jag än kan förstå offrets smärta så går det inte att döma de anklagade. Alla är offer.

Sedan kan man ju tycka att det vore bra att låta bli att ha sex på toaletter eller att kanske misstänka att något inte står rätt till när någon beter sig "som på porrfilm". Att kanske är en hint om att även om inte ser påverkad ut så kanske är det. Att helt enkelt låta bli att ha flyktigt sex när inte 100 på att det är "verkligt".

Men igen, jag vet inget om detta fallet och betvivlar inte hennes historia. Menar bara att det inte är lätt att hantera fall där ord står mot ord. Där i vissa fall båda är helt övertygade om att de talar sanning.
Citera
2019-11-23, 23:30
Medlem
En av många skittrådar här på forumet.
Men här kommer lite fakta i fallet:

Han har ett gränslöst beteende, kunde varit dömd för flera andra "incidenter" om andra tjejer vågat stå upp som offret i denna "händelse" gjorde.

Nej, det finns inget ekonomiskt motiv för offret, kaffepengar för hennes familj.

Riktigt jävla hemskt att på avstånd se hur en sån här liten råtta förstör så mycket!

Grattis Hovrätten! Ni gjorde rätt i detta fallet.
Citera
2019-11-23, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Bra länkar.

De visar med all tydlighet hur sjuk dagens lagstiftning är. Idag räcker enbart ORD för att fälla en människa för våldtäkt. Galet och vidrigt! Vågar inte ens tänka på hur många oskyldiga som kommer att dömas framöver.

Inte nog med det så friades kvinnan i tingsrätten för falsk tillvitelse, det efter att hon erkänt att hon ljugit om våldtäkten för polisen och det fanns inspelning på det?
Hur efterblivna är våra tingsrätter.. Helt sinnesjukt.
Inte nog med att män ska fällas med enbart ord, så ska också kvinnor frikännas när de ljuger.
Vilket samhälle!! Eller hur?!

"I rätten berättade mannen gråtande om konsekvenserna av anklagelserna mot honom. Han informerade sin chef om situationen och fick sparken. Hustrun lämnade honom. Kompisar vände honom ryggen. Hans föräldrar ville inte tro honom. "Det här har drabbat mig så hårt".

Tipset som jag ger om och om igen till alla, SPELA IN ERA SAMLAG

& för GUD SKULL, häng ut de som falskanklagar.
Senast redigerad av BlackRockInc 2019-11-24 kl. 00:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in