Citat:
Är det snabb viktnedgång du är ute efter så kan VLCD vara något, inget jag personligen rekommenderar. Kaloriunderskottet blir stort och du går ner i vikt snabbt. Det finns en stor tråd om det här: (FB) (Uppdateringar för oss som går på VLCD)/Mod. Tack för alla svar! Självklart är jag inte dum i huvudet och jag fattar att jag ska förbruka mer än vad jag stoppar i mig. Och jag har fastat innan och kan klara mig på väldigt lågt kaloriintag. Jag jobbar natt (äter inget på natten), sover på dagarna så blir ungefär 1 mål om dagen när jag jobbar. Snusar gör jag med, hela tiden. Det är när jag är ledig jag ”unnar” mig.. Jag har varit stor hela mitt liv och legat runt denna vikten i många år så det är inget som har kommit nu.
Jag har gått på olika kostscheman och det har fungerat, såklart. Tänkte bara om någon hade något bra tips på vad man ska äta/dricka i några veckor för att få en riktig boost för både viktminskning och motivation.
Fanns en del bra tips och det tackar jag för.
Överväger t.om. att börja röka igen för att jag har läst att det ska hjälpa mot vikten. Kommer nog dock skippa det haha.
Idag har jag inte ätit något ännu och funderar fortfarande på vad jag ska köra för metod. Så finns det någon som faktiskt har genomgått en rejäl viktnedgång på ganska snabb tid och har en metod/diet som ni tycker fungerar riktigt bra så skriv gärna.
Cambrigde är jag också lite inne på som några skrev. Har dock gått på nutrilett innan och jag vet att jag inte riktigt har pannben för dessa äckliga drycker. Men man kan ju ge det ett försök till..
Jag har gått på olika kostscheman och det har fungerat, såklart. Tänkte bara om någon hade något bra tips på vad man ska äta/dricka i några veckor för att få en riktig boost för både viktminskning och motivation.
Fanns en del bra tips och det tackar jag för.
Överväger t.om. att börja röka igen för att jag har läst att det ska hjälpa mot vikten. Kommer nog dock skippa det haha.
Idag har jag inte ätit något ännu och funderar fortfarande på vad jag ska köra för metod. Så finns det någon som faktiskt har genomgått en rejäl viktnedgång på ganska snabb tid och har en metod/diet som ni tycker fungerar riktigt bra så skriv gärna.
Cambrigde är jag också lite inne på som några skrev. Har dock gått på nutrilett innan och jag vet att jag inte riktigt har pannben för dessa äckliga drycker. Men man kan ju ge det ett försök till..
Kosten är som dem flesta vet helt individuell, och folk kan rekommendera alla möjliga kostupplägg men om det inte passar just dig så kommer det inte fungera, eller vara hållbart. Försök se det långsiktigt också, när du gått ned X antal kilon, vad händer då? Återgå till dina vanor och efter någon månad väga samma vikt som före viktnedgången? Tror du gör en större vinst i att ändra dina vanor till det positiva mer successivt och inte skynda fram. Kanske bara ändra något stegvis varje vecka. Men återigen, din fråga var snabb viktnedgång och då är VLCD alternativt någon form av fasta ett förslag.