2022-09-08, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El-Gepetto
Vad tycker ni om att herr ordfrande Per wold.. Sedan 2017-02-22 aldrig slt en aktie. Och har kpt p sig totalt 389 385 st. Och av vad jag kan utlsa alltid betalat fr sina aktier. dvs inte ftt dom genom ngon option eller annat "billigt stt"

av de 389 385 har han enligt listan betalt
ca 120 kr per aktie p 90 000 st ( 11 miljoner)
ca 27 kr st fr 150 000 ( 4 miljoner)
ca 8 kr st fr 285 000 aktier ( 2,3 miljoner)

S gamle norrgubben med ett fint cv har pungat ut med minst 16 miljoner kronor fr att f tag i 390 000 aktier. Detta till ett volymvgt pris p ca 41 kr. Det har inte varit ngon utdelning och kursen idag r 10 spnn lgre n vad herr ordfrade har gett. Med enkelhuvudrkning tnker jag d anta att han har frlorat 4 miljoner p sin invenstering.

Varfr kpte han mer? r han s rik montro att han har rd att kasta bort miljoner?

allt enligt insynregisret. han ger inte mer. P oncoptides hemsida str det samma antal aktier ovan nmnt

Vad r det vi ska tycka och tro menar du? Varfr kper man aktier? Har man verkligen frlorat om man inte har slt av nnu?

Han vet vl lika mycket som oss om inte mer att ett FDA godknnande r = Guldgruva
Citera
2022-09-08, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ooosooo
Vad r det vi ska tycka och tro menar du? Varfr kper man aktier? Har man verkligen frlorat om man inte har slt av nnu?

Han vet vl lika mycket som oss om inte mer att ett FDA godknnande r = Guldgruva
Klart att gubben vet mer n oss din optimist
Citera
2022-09-08, 17:39
Medlem
Blir fint detta! Sitter med 15600 aktier och tnker behlla dem ett bra tag.
Citera
2022-09-09, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrplasma771
Blir fint detta! Sitter med 15600 aktier och tnker behlla dem ett bra tag.
Jag har 5 miljoner aktier och tror samma. Vi ska till mnen!!!
Citera
2022-09-09, 08:37
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Nu r det nog inte lngt kvar till den gr ett ryck upp till 35-36kr. Sen r vi igng igen! Jag r iallafall njd med nyheten igr, och ser det som ett bra bevis p hur vrdefull och hur mycket potential deras patenterade plattform r och har. Potentialen att bli vrldsledande inom omrdet r mycket stor!

En aktie som man kan trejda nr marknaden fr strre rekyler, d det r mnga fr som hller aktien, men man vill inte ha den i depn nr nsta stora nedgng brjar.
Citera
2022-09-09, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
En aktie som man kan trejda nr marknaden fr strre rekyler, d det r mnga fr som hller aktien, men man vill inte ha den i depn nr nsta stora nedgng brjar.

Beror vl p om man r lngsiktig? Jag tippar p att den ligger runt 50kr igen dagarna runt FDA mtet. Dliga tider just nu, s jag har mina tvivel ocks att den kanske inte nr riktigt fram. Men spelar mindre roll vart kursen str ifall det blir ett godknnande
Citera
2022-09-09, 09:17
Medlem
Men nu mste ni vl serist ge mig lite cred nd? P g mot 35-36kr nu. Hade lite otur dr med gas nyheten mitt i rekylen nert. Men det r ju drfr stopploss finns hehe. Kan inte alltid ha rtt, men rtt ofta nd, eller vad sger ni?
Citera
2022-09-09, 09:30
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Beror vl p om man r lngsiktig? Jag tippar p att den ligger runt 50kr igen dagarna runt FDA mtet. Dliga tider just nu, s jag har mina tvivel ocks att den kanske inte nr riktigt fram. Men spelar mindre roll vart kursen str ifall det blir ett godknnande

Om man gillar trading som utnyttjar psykologin kring nyheter s kan det vl vara en kul aktie. Som investering med stor del av sin dep p lng sikt? Hell no!

Kortar hellre de amerikanska indexen p rekyler med mindre summor pengar. Skrare n att vnta p s kallade "raketaktier" som haussas av nybrjare.
Citera
2022-09-09, 09:40
Medlem
Citat:
Men nu mste ni vl serist ge mig lite cred nd? P g mot 35-36kr nu. Hade lite otur dr med gas nyheten mitt i rekylen nert. Men det r ju drfr stopploss finns hehe. Kan inte alltid ha rtt, men rtt ofta nd, eller vad sger ni?

Ja grymt, du ska ha creed, tack!
Men nr r mtet med FDA?
Citera
2022-09-09, 10:02
Medlem
Citat:
Om man gillar trading som utnyttjar psykologin kring nyheter s kan det vl vara en kul aktie. Som investering med stor del av sin dep p lng sikt? Hell no!

Kortar hellre de amerikanska indexen p rekyler med mindre summor pengar. Skrare n att vnta p s kallade "raketaktier" som haussas av nybrjare.

Utveckla grna varfr... Oncopeptides hller precis p att bli vrldsledande inom peptidlnkande lkemedel. S utveckla grna varfr man vid ett FDA godknnande inte br anta att aktien kommer stiga de kommande ren? Den kommer f ett lyft utan dess like vid FDA godknnande.
Citera
2022-09-09, 10:58
Medlem
Citat:

Du kan inte.. och har inte kunnat de senaste 5 gngerna jag frgat. Ett troll med andra ord.
Citera
2022-09-09, 11:18
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Utveckla grna varfr... Oncopeptides hller precis p att bli vrldsledande inom peptidlnkande lkemedel. S utveckla grna varfr man vid ett FDA godknnande inte br anta att aktien kommer stiga de kommande ren? Den kommer f ett lyft utan dess like vid FDA godknnande.

Citat:
Du kan inte.. och har inte kunnat de senaste 5 gngerna jag frgat. Ett troll med andra ord.

Korkad frga bara. Kan jag bevisa att aktien inte gr upp vid ett FDA godknnande? Nej, men jag kan bevisa att det inte r en garanti.
r det till ngon trst s har jag sjlv varit lika korkad och naiv nr det gller aktievrlden en gng i tiden. Hade dock aldrig din vertro. Sen var jag inte s lat att jag tog till retoriska fulknep s som att kalla folk troll fr att diskreditera dem. Slr mest tillbaka p dig sjlv d de flesta med en halv hjrna ser igenom det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in