2019-11-21, 20:55
Medlem
OnkelTorgnys avatar
Mid Cap , värde ca 6.3 miljarder, 5000 ägare på Avanza typ och kursen ligger på ca 125 just nu. Företaget har ett läkemedel på gång som kommer hjälpa många med svår cancer. Snart ska de presentera info på en mässa och verkar som att de har kommit långt. Man räknar med att de kan åka upp rejält om det visar sig fungera och dessutom faktiskt tillföra nåt bra till världen, inte bara oss aktieägare.
Citera
2019-12-07, 12:54
Bannlyst
Vet inte om jag tror på det företaget
Citera
2019-12-09, 21:57
Medlem
OnkelTorgnys avatar
Det låter betryggande för den som övervägt att investera? Ja att det finns de som inte tror på företaget. . Skämt åsido; riktkursen lades på 220 av en firma så man räknar med att när de lanserar 2020 så kommer kursen åka upp rejält. Visst är de stora redan nu men lite till kan de växa. Har sett flera av deras presentationer och känner att styrelsen har lite ödmjukhet samt bra kunskap för att driva det framåt. Köpte in 2 mån sen , avvaktar till maj innan beslut om att öka eller sälja.
Citera
2019-12-09, 22:04
Medlem
Paatiences avatar
Siktar på att köpa in mig i början på året, tror starkt på dem 2020.

Orsak: Enorm efterfrågan på deras läkemedel och deras konkurrenter som är stora i marknaden har läkemedel med kraftiga bieffekter. Oncopeptides har stor potential.
Citera
2021-08-24, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paatience
Siktar på att köpa in mig i början på året, tror starkt på dem 2020.

Orsak: Enorm efterfrågan på deras läkemedel och deras konkurrenter som är stora i marknaden har läkemedel med kraftiga bieffekter. Oncopeptides har stor potential.

Ser ut att bli en fin press uppåt när blankarna tvingas släppa taget.
Citera
2021-08-24, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koibito1
Ser ut att bli en fin press uppåt när blankarna tvingas släppa taget.

Hoppas det, har gjort Onco till mitt största innehav (GAV 50 kr). Hög risk jag vet, men är pengar jag var råd att förlora även om det självklart skulle kännas tråkigt.
Citera
2021-08-25, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aadde81
Hoppas det, har gjort Onco till mitt största innehav (GAV 50 kr). Hög risk jag vet, men är pengar jag var råd att förlora även om det självklart skulle kännas tråkigt.

Minns när onco var på 180-200 kr nivåer. Vad fasen hände? Eller inte hände?
Citera
2021-10-22, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aadde81

Citerar mitt eget inlägg. Game over idag. Onco meddelar att de drar tillbaka sitt läkemedel från USA-marknaden, kursen rasar 77 %, minus 96 % i år. Antar att nu återstår bara ett R&D-bolag utan produkt. Känns inte som någon idé att sälja nu utan ligger kvar. Får tacka min lyckliga stjärna att jag sålde av majoriteten av innehavet tidigare utan förlust. Kvarvarande blir knappt kännbar.

Lesson: Bli inte förblindad av positiva analyser och välrenommerade storägare. Även de kan göra bort sig ibland. Skänker mina tankar till Max Mitteregger och andra som nog inte kommer ha en bra helg.
Citera
2021-10-23, 10:04
Medlem
ormbitens avatar
Ja jag satt själv och fingrade på köpknappen där runt 45-50 kr.
La till och med en ganska stor köporder som jag tog bort efter någon timme.
Magkänslan av den stora blankningen sa att jag skulle låta bli och det blev tack och lov inget köp.
Inte första gången och inte sista gången som aktier kraschar på grund av något som har att göra med FDA och dylikt.
Citera
2021-10-24, 14:44
Medlem
Mullrets avatar
Frågan är ju om de kan komma tillbaka. Allting går, men forskning tar tid, personal kostar och horisonten är många år innan vinsten kommer.

5:- i insats kan bli 250:- i utfall om 5 år.

Satsa en 25k känns nog ok. Går förlora utan man gråter.
Citera
2021-10-25, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Frågan är ju om de kan komma tillbaka. Allting går, men forskning tar tid, personal kostar och horisonten är många år innan vinsten kommer.

5:- i insats kan bli 250:- i utfall om 5 år.

Satsa en 25k känns nog ok. Går förlora utan man gråter.

Lite lotto men håller med om att det är för bra odds att inte handla nu. Köpte 4000 för ca 26 000 Kr i fredags seneftermiddag.
Citera
2021-10-25, 08:32
Medlem
ormbitens avatar
Trisslotter i all ära...

Men jag hade väntat med att handla något tills jag ser hur blankningen ser ut.
Bara för att den har rasat som den har gjort så betyder inte det att den inte kan gå ned 90 procent till från nuvarande nivå.

35 öre sätter SEB som ny riktkurs...

https://www.di.se/nyheter/seb-slakta...l-26-miljoner/

Fånga fallande knivar undviker jag.
Senast redigerad av ormbiten 2021-10-25 kl. 08:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in