2021-03-03, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Vare sig du vill, kommer en alfa alltid att få välja först.
Sådan är evolutionens första lag.

Beror kanske på vilka kretsar man är i. I mina kretsar i min ungdom, har det varit de snyggaste eller de charmigast männen och de snyggaste kvinnorna som fick "välja först". Där kunde en man vara så mycket alfa han bara kunde, han hade ändå inte lika bra flytt som den nördiga, lite smått töntiga men ursnygga mannen hade. Inte heller bräckte han den också lite töntiga, men ack så charmiga mannen.
Citera
2021-03-03, 16:58
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Beror kanske på vilka kretsar man är i. I mina kretsar i min ungdom, har det varit de snyggaste eller de charmigast männen och de snyggaste kvinnorna som fick "välja först". Där kunde en man vara så mycket alfa han bara kunde, han hade ändå inte lika bra flytt som den nördiga, lite smått töntiga men ursnygga mannen hade. Inte heller bräckte han den också lite töntiga, men ack så charmiga mannen.
Försöker du fiffla bort korten för dig själv nu?
Din tolkning av en alfa är minst sagt märklig.
Hade en "Chad" varit bättre?
Citera
2021-03-03, 19:44
Medlem
Citat:
Försöker du fiffla bort korten för dig själv nu?
Din tolkning av en alfa är minst sagt märklig.
Hade en "Chad" varit bättre?

Menar du att de snyggaste eller charmigaste är alfa? För i så fall är jag med dig.
Men när jag tänker alfa tänker jag snarare på den dominantaste i gänget. Och de som var dominanta i mina kretsar i min ungdom hade verkligen inget flytt med kvinnorna, de fick nobben... Men de snygga eller charmiga lugna, snälla, fina nördarna var hårdvaluta.
Jag vet inte vad en "Chad" är för något.
Citera
2021-03-03, 21:43
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Ja den kvinna du beskrev ts väljer ju ingen man. Kändes lite som arketypen för en feministflata.
Svårt att tänka mig att någon monetärt framgångsrik man eller intelligent man skulle välja en feminist så männen dessa feminister slutar upp med är väl simpsen eller manliga feminister som dom också kallas som hänger runt dessa grupper.

Kvinnan du beskrev känns ju också som typiskt fula kvinnan som ger upp, dom får aldrig den uppmärksamhet från män som dom egentligen vill ha så då blir dom bittra manshatare istället och försöker spela flata i några år. Man fular ner sig för att slippa konkurrera för man vet innerst inne att man inte kunde.
Citera
2021-03-04, 15:21
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Menar du att de snyggaste eller charmigaste är alfa? För i så fall är jag med dig.
Men när jag tänker alfa tänker jag snarare på den dominantaste i gänget. Och de som var dominanta i mina kretsar i min ungdom hade verkligen inget flytt med kvinnorna, de fick nobben... Men de snygga eller charmiga lugna, snälla, fina nördarna var hårdvaluta.
Jag vet inte vad en "Chad" är för något.
https://incels.wiki/w/Chad
Citera
2021-03-04, 16:09
Medlem
Citat:
https://incels.wiki/w/Chad

Ok. Nej några Chads var de inte. Snygga i ansikten, snygga hår. Men smala, rent av klena och två av dem jag tänker på just nu är ganska korta, kring 172cm. Kort för att vara män alltså. Men alltså extremt snygga ansikten och hår. En av dem pluggade på komvux och bodde typ hemma vid cirka 25 års ålder. Han hade flyt med damer han! En annan av dem jobbade varvat med att vara arbetslös. Bodde själv i ett inte så värst poppis område. Och den tredje jag nu tänker på (som var lång, snygg, men klen) var arbetslös och bodde med några polare i ett inte poppis område. Men samtliga dessa tre var snygga i sina ansikten, de två korta hade dessutom väldigt fina hår. Den långa hade väl inte så fagert hår, utan mer normalt. charmiga, roliga. Sedan en fjärde man, lång, klen med alldagligt utseende. Bodde själv i en liten lya i ett helt ok område. Pluggade på komvux. Väldigt charmig och rolig. Hade också ett otroligt flyt med kvinnorna. Ja, alla dessa fyra män hade alltid flyt med damerna. De kom långt, mycket långt på snygga ansikten och/eller charm och humor. Dominanta var de inte. Snarare åt det något "feminina" (läs: mjuka) hållet, både till utseendena och sättet.
Citera
2021-03-05, 07:07
Medlem
Märklintågets avatar
Citat:
Vare sig du vill, kommer en alfa alltid att få välja först.
Sådan är evolutionens första lag.

Sjävklart tar alfamannen för sig, dvs han som har självförtroende, tar initiativ, har driv och energi.

Alfamannen vinner alltid. Den blyge osäkre betahannen blir utan kvinna.

Alfa/beta-män finns inom alla samhällsgrupper och -ismer. Ingen kvinna vill ha en beta vare sig hon är feminist eller inte.
Citera
2021-03-08, 08:37
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Märklintåget
Sjävklart tar alfamannen för sig, dvs han som har självförtroende, tar initiativ, har driv och energi.

Alfamannen vinner alltid. Den blyge osäkre betahannen blir utan kvinna.

Alfa/beta-män finns inom alla samhällsgrupper och -ismer. Ingen kvinna vill ha en beta vare sig hon är feminist eller inte.
Det är evolutionens äldsta sanning.
Den som förnekar det beskriver den mediokres liv i ett överflödssamhälle och ett samhälle utan ambitioner, på dekis.
Kanske är det högmod, eller är det dekadens?
Citera
2021-04-28, 14:58
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
...en minioritet är beredda att kalla sig eller identifera sig som feminister, och det har aldrig varit på något annat sätt.

Det är egentligen fullständigt ointressant vad en Skitkärring kallar sig. Hennes egenskaper och beteende avslöjar henne ändå, och det är ALLTID kaxigt och stöddigt när sådant patrask "för"sig" ute bland folk.
Citera
2021-04-29, 10:05
Medlem
gorillaglues avatar
Min fru är feminist. Att vara feminist är något bra även om det är sorgligt att det behöver vara en kamp för lika värde. De "feminister" som ni talar om är inte riktigt med i vissa delar av kroppen väl? De är inte gamla nog att se de orättvisor som riktiga feminister i sin tid kämpade mot. Att det har spårat ur fullständigt ser nog de flesta med lite sunt förnuft. Att värna om invandring eller hata vita män har inget med feminism att göra.
Citera
2021-04-29, 12:11
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gorillaglue
Min fru är feminist. Att vara feminist är något bra även om det är sorgligt att det behöver vara en kamp för lika värde. De "feminister" som ni talar om är inte riktigt med i vissa delar av kroppen väl? De är inte gamla nog att se de orättvisor som riktiga feminister i sin tid kämpade mot. Att det har spårat ur fullständigt ser nog de flesta med lite sunt förnuft. Att värna om invandring eller hata vita män har inget med feminism att göra.
Stackars dig och din fru.
Ingen av er har förstått att medan de rör upp känslor här, så inkasserar de miljarder med andra handen samtidigt ur era plånböcker.

Fin liten social konstruktion det där.
Lite som att säga "min fru är nazist", men hon har inget emot judar...
Citera
2021-04-29, 12:31
Medlem
gorillaglues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Stackars dig och din fru.
Ingen av er har förstått att medan de rör upp känslor här, så inkasserar de miljarder med andra handen samtidigt ur era plånböcker.

Fin liten social konstruktion det där.
Lite som att säga "min fru är nazist", men hon har inget emot judar...
Då kan ju du O'lärde tala om för oss andra hur det är.
Är nazist = judehat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in