2019-11-21, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
En nära bekant som du inte älskar tillräckligt.

Jag tror du har stora problem.

Jag håller inte med. Det här är en person som inte lyssnar, och därmed inte bryr sig, eller? Några färska exempel, bara från idag:

* Två personer från sociala kom hit på möte. De hinner knappt komma innanför dörren innan hon har börjat klaga på hur halt det är ute och fan vet vad, och har pratat i 3-4 minuter med dom. Dom här personerna är här för att prata med mig.

* Jag kokar kaffe åt dem, men av någon jävla anledning duger inte det. Hon frågar dem om jag kokade nog, räcker kaffet? Efteråt berömmer hon mig för hur duktig jag var på att koka kaffe. Jag har inte bett om ditt beröm, och inte fan går man runt och kallar andra för "duktig".

* Inte bara det, under mötet avbryter hon mig medan jag pratar med missbruksexperten, tar över samtalet och börjar prata om hur dåligt samvete hon har för att hon inte har sett mina problem tidigare. Jag känner det som att jag är överflödig och lika gärna kan gå därifrån, vilket jag faktiskt gör ett tag och knäcker en öl framför datorn.

* Jag säger att jag är trött och måste lägga mig ett tag, stänger in mig i sovrummet. När jag senare går på toaletten är hon på mig och säger bl.a.: - Det är synd att jag inte fick städa i sovrummet. - Synd för dig eller för mig, svarade jag, och det tycker jag var ganska bra sagt. Jag har inte ens bett henne städa, jag ville ha henne där som stöd vid mötet.

* Säkert tre saker till som jag har lyckats glömma, i alla fall blir det bara för mycket ibland. Jag har inga moraliska betänkligheter att berätta allt det här, eller borde inte ha det i alla fall, eftersom hon inte skulle tveka att berätta för precis vem som helst, t.ex. en flickvän, om varenda gång jag har kissat på mig (bara som ett exempel).

What would Brian Boitano do?
Citera
2019-11-21, 18:26
Medlem
landofmoronss avatar
Vad fan babblar du om? Totalt osammanhängande tråd.
Citera
2019-11-21, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landofmorons
Vad fan babblar du om? Totalt osammanhängande tråd.

Ursäkta för det...

Tråden är väl tänkt att handla om kontrollbehov över saker, som kan gå över till samma behov över människor. Behovet av att styra, möjligen p.g.a. rädsla men jag tror inte att det är hela förklaringen, gör att man ser andra mäniskor som saker.

Och frågan jag vill ställa är hur man hanterar en sån person.

Föräldrar som behandlar sina barn som Barbiedockor, som är roligt att prova olika kläder på, kan vara ett annat exempel.
Citera
2019-11-22, 01:34
Medlem
Vet inte vad du har att förvänta dig av socialen. Varför skall dom städa hos dig tycker det låter mer sen socialpsykiatrin. Och där jobbar förmodligen en hel del tanter som dricker för mycket kaffe och klampar rakt in i din bostad utan att du får säga till. De har glömt bort sin utbildning och tappat förmågan att stämma av med dig vad som gäller i ditt hem. De får betalt så dom ska ha högsta prio på att kunna läsa av din situation och hur du vill ha mötet. ?

Men något sådant de är bara respektlösa och borde byta jobb
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in