Citat:
Ursprungligen postat av
hasseochtage
Så om 500 spänn till dras bort från dessa 6300 kr så är TS plötsligt pank?
Min pappa åkte kollektivtrafik med mig hela min uppväxt, det var det ingen som tog skada av.
TS har själv skrivit att det barnen får är månadspeng, och jag utgår ifrån att han ger samma rimliga månadspeng som alla andra. Kläder är inget som behövs varje månad, och köper man i second hand-butiker (vilket min pappa gjorde) så blir det snorbilligt.
Nej, TS har helt enkelt inte redovisat vart alla pengar går. Spelberoende? Hetsätning? Kläder som inte behövs?
Dessa 6300kr är en uträkning du har tagit fram, något vi knappast kan gå efter i en diskussion.
Huruvida din far gjorde med dig är irrelevant i denna diskussion också då varken du eller jag vet vilka möjligheter TS har samt hur det är med jobbet, jag personligen hade inte klarat av att arbeta heltid samt åka buss med 3barn som ska hämtas på olika ställen och vid olika tider samt äga ett hus på det.
I din kalkyl har du inte räknat med några utgifter för huset, vet av egen erfarenhet att det kostar minst 2.000kr i månaden i underhåll för äldre hus, vissa år/månader är det större kostnader som kommer. T ex en vanlig dränering kostar allt mellan 80.000-150.000kr, ett takbyte går på samma kostnad beroende på storlek.
Klart det går köpa kläder begagnat, dock inte alla som vill arbeta 100% på ett arbete, ta hand om barn, ta hand om hus och sedan köpa begagnat.