Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-11-22, 09:30
  #157
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LucNN
Haha, du kan inte läsa. Försäkringskassan - vad skulle de säga till SKAT som strider emot lagen? Haha, älskar när pantskallar som du ska leka att ni är kloka och fattar saker. Du är för ointelligent för att riktigt ta in hur inkompetent du är.

Om inte, så är jag det. Oavsett vad är det hysteriskt LOL!

Jag tror inte du läste så ordentligt: Jag skrev
"... att kontakta Skatteverket ..."
Självklart måste en myndighet lämna ut de uppgifter som en annan myndighet kräver (inom lagens gränser) men en myndighet får INTE ta initiativ till att uppmana en annan myndighet att inleda en undersökning inom deras ansvarsområde. Man får bara utreda fusk som avser den egna verksamheten.

Exempel: Försäkringskassan får INTE anmäla till Migrationsverket att en asylsökande begärt att få åka till sitt hemland, trots att det skulle påverka asylprocessen. Mingrationsverket å sin sida får INTE meddela till Försäkringskassan att en asylsökande uppger sig arbeta i Sverige, trots att man kanske känner till att denne uppbär bidrag från Försäkringskassan.

Orsaken är historisk: Facket tyckte inte om att myndigheter blandade sig i deras medlemmars "privatliv", till exempel då de jobbade svart medan de gick på a-kassa eller hade a-kassa medan de gick på sjukpenning.
Citera
2019-11-22, 09:50
  #158
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenAnnan
Jag tror inte du läste så ordentligt: Jag skrev
"... att kontakta Skatteverket ..."
Självklart måste en myndighet lämna ut de uppgifter som en annan myndighet kräver (inom lagens gränser) men en myndighet får INTE ta initiativ till att uppmana en annan myndighet att inleda en undersökning inom deras ansvarsområde. Man får bara utreda fusk som avser den egna verksamheten.

Exempel: Försäkringskassan får INTE anmäla till Migrationsverket att en asylsökande begärt att få åka till sitt hemland, trots att det skulle påverka asylprocessen. Mingrationsverket å sin sida får INTE meddela till Försäkringskassan att en asylsökande uppger sig arbeta i Sverige, trots att man kanske känner till att denne uppbär bidrag från Försäkringskassan.

Orsaken är historisk: Facket tyckte inte om att myndigheter blandade sig i deras medlemmars "privatliv", till exempel då de jobbade svart medan de gick på a-kassa eller hade a-kassa medan de gick på sjukpenning.

Har själv inte förstått i vilken omfattning det ens går att bidragsfuska. Tack för exempel. Nu verkar det alltså som att vi har en irakier med minnesproblem, som får betraktas som en funktionsnedsättning, som lyckats bli försvarsminister i Irak. Skulle kunna säga något om kompetensen i Irak men förklaras förstås av politiken i Sverige. Det här är ju helt vettlöst och jag hoppas att det i stugorna snart förstås i vilken omfattning bidrags- och folkbokföringsbrott sannolikt pågår.
Citera
2019-11-22, 10:47
  #159
Medlem
S.Kandals avatar
https://twitter.com/EgorPutilov/stat...241844736?s=09


BBC på g...
Citera
2019-11-22, 10:50
  #160
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Fån Sverige?

Ska bli intressant att se hur mainstream media hanterar det här. Knäpptyst än så länge, vad jag kan se.

Det kommer nog, men dom måste ha på fötterna innan dom skriver eftersom dom i värsta fall kan få försvara publiceringarna på ett sätt varken du eller jag behöver när vi skriver ett inlägg på Flashback.
Citera
2019-11-22, 10:54
  #161
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
Förbluffande att detta inte når riksmedia, det är ju en riktig kioskvältare! Blir bara så trött...

Instämmer. Jag ringde precis SvD och talade med en Hanna och frågade om de inte hört om att Iraks försvarsminister förefaller lyfta bidrag i Sverige. Tydligen har de en reporter på ärendet och hon trodde det skulle komma upp något under eftermiddagen.

SvD och de andra MSM-tidningarna är mer än tre dagar sena med nyheten. De gör sig allt mer irrelevanta om sprängstoff-nyheter. Att de ens orkar be folk om prenumerationer är märkligt.





Citat:
Ursprungligen postat av ModerRota
Trump har fått nys på det!?

Explosivt.

Någon länk till det? Det är som sagt två extremt uppseendeväckande uppgifter om försvarsministern samt det sjuka svenska systemet om det stämmer.




Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Fån Sverige?

Ska bli intressant att se hur mainstream media hanterar det här. Knäpptyst än så länge, vad jag kan se.

Det är perfekt att alternativmedia gräver fram sådant här, det sänker successivt det förljugna etablissemangets förtroende mot botten och stäker alternativscenen.

Vad jag färstår är det ganska vanligt med flera identiteter, för att utnyttja olika bidrags och förmånssystem i Sverige. Och det är ju lätt fixat, eftersom de flesta som söker sig hit och får upphållstillstånd inte går att kontrollera ideniteten på.

Definitivt. Varje gång alternativmedia lyfter dessa scoop och MSM väntar dagar eller en evighet på detsamma så blir de allt mer irrelevanta.

Hela historien är ju enorm med många bottnar och flera scoop.

Hur lite heder har Iraks försvarsminister. Sjukskriva sig för nonsens i ett annat land? Han är ju för fan general! Vilken skam inför alla västerlänningar han kommer träffa.

Svenska bidragssystemen och fusket. Är det någon irakisk landsman på försäkringskassan som beviljat detta? Hur säkert är våra system när invandrarna kan använda fler olika namn? Hur kan han befinna sig i Irak nästan hela året och ändå kunna gå på svenska bidrag?

Förhoppningsvis kan detta fallet leda till att man ifrågasätter hela bidragskarusellen kring invandringen. Det vore bra om tex SD eller M lyfter detta i riksdagen innan S sticker iväg och ökar på svenska statsskulden för att "rädda" kommunerna. Svenskar jagas med blåslampa i systemen men med invandrarna släpper man igenom allt.






Citat:
Ursprungligen postat av wwr
1. Om detta visar sig sant så illustrerar det verkligen att Sverige helt förlorat kontrollen över invandringen.

2. Sverige har trupper i Irak som krigar på samma sida som regeringen.

Det är två orsaker att ministern kommer att skyddas maximalt av eliten i Sverige. En orsak att det är tyst i MSM nu kan vara att man försöker fabricera någon slags förklaring till situationen, om den nu är sann.


Edit:
Jag ser i posten ovan att den sedvanliga metoden som används när man inte har några argument, kan ha tillämpats: Snacka sk-t om den som lämnar uppgiften.

Det där är en jävligt oroande tanke. Vi talar ju om en man som sannolikt saknar både heder och skrupler.
__________________
Senast redigerad av RudyardKipling 2019-11-22 kl. 11:00.
Citera
2019-11-22, 10:56
  #162
Medlem
S.Kandals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Det kommer nog, men dom måste ha på fötterna innan dom skriver eftersom dom i värsta fall kan få försvara publiceringarna på ett sätt varken du eller jag behöver när vi skriver ett inlägg på Flashback.

Sannerligen är det så. Man kan ju iofs tycka att det vore en hyfsat smal sak att ta reda på detta iom de resurs som de har till buds.
Citera
2019-11-22, 11:31
  #163
Medlem
Säger sig själv att en sån här nyhet är katastrofal för alla massinvandringsvurmare på msm. Man jobbar frenetiskt på att debunka detta eller hitta en vinkel att det är ett olyckligt undantag men i själva verket är det synd om utsatta invandrare bla bla mer ensamkommandekuk till batikhäxor.
Citera
2019-11-22, 11:49
  #164
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Fån Sverige?

Ska bli intressant att se hur mainstream media hanterar det här. Knäpptyst än så länge, vad jag kan se.

Det är perfekt att alternativmedia gräver fram sådant här, det sänker successivt det förljugna etablissemangets förtroende mot botten och stäker alternativscenen.

Vad jag färstår är det ganska vanligt med flera identiteter, för att utnyttja olika bidrags och förmånssystem i Sverige. Och det är ju lätt fixat, eftersom de flesta som söker sig hit och får upphållstillstånd inte går att kontrollera ideniteten på.
Jag läste din kommentar om olika identiteter och kunde inte undgå att svara.
Detta är off topic, men kopplar ändå till viss del samman med ärendet.
När jag arbetade på anstalt hade vi en kille som kom in som efterlyst. Detta var den tredje identiteten han hade blivit frihetsberövad inom (hur uttrycker man sig?).

Hur som helst, fun fact.
Citera
2019-11-22, 11:51
  #165
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Det kommer nog, men dom måste ha på fötterna innan dom skriver eftersom dom i värsta fall kan få försvara publiceringarna på ett sätt varken du eller jag behöver när vi skriver ett inlägg på Flashback.
Jo, jag förstår att de måste ha källorna på plats innan de skriver. Men jag tror också att de våndas över hur de ska vinkla artikeln/inslagen, så att det inte skadar deras regeringsvänliga, globalistiska och PK-anstrukna agenda.
Citera
2019-11-22, 12:07
  #166
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Jo, jag förstår att de måste ha källorna på plats innan de skriver. Men jag tror också att de våndas över hur de ska vinkla artikeln/inslagen, så att det inte skadar deras regeringsvänliga, globalistiska och PK-anstrukna agenda.
215 poster med denna attityd, där antagandet om att det är sant föreligger. Men inte en enda har presenterat ett pnr i folkbokföringsregistret, bravo!
PS. skatteverket hjälper till att ta fram sådant enligt plikt.
Citera
2019-11-22, 12:10
  #167
Medlem
S.Kandals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Jo, jag förstår att de måste ha källorna på plats innan de skriver. Men jag tror också att de våndas över hur de ska vinkla artikeln/inslagen, så att det inte skadar deras regeringsvänliga, globalistiska och PK-anstrukna agenda.

Sannerligen så, vi snackar politisk bomb här. Detta case drar ner så många byxor på så många och sätter verkligen ljus på vansinnet som fortgår år ut och år in.

I mina ögon är detta årets nyhet/scoop (om det stämmer...) , vet inte riktigt vad som skulle kunna toppa detta...
Citera
2019-11-22, 12:14
  #168
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
215 poster med denna attityd, där antagandet om att det är sant föreligger. Men inte en enda har presenterat ett pnr i folkbokföringsregistret, bravo!
PS. skatteverket hjälper till att ta fram sådant enligt plikt.
Vadå attityd? Tror du att jag har tid att göra det jobb media ska göra? Som tur är har vi ju alternativmedia, som sagt...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback