2019-11-18, 21:31
Medlem
herrstorks avatar
Då får du köpa en grövre nål och grovtråd typ sånt man ha hos skomakaren och sy ihop madrasserna.
Citera
2019-11-18, 21:40
Medlem
jbswebecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stolleprovaren
och jag har inte tummen mitt i handen så det borde jag fixa. Problemet är att textilen är att det inte finns något att spika i runt om själva stommen då textilen och så vidare är ytterst.

Fäst den inte i själva textilen utan snickra den runt om som ett hinder så att dom inte kan glida.
Citera
2019-11-18, 21:48
Medlem
Köp en rulle kardborreband och sätt fast madrasserna med. Enkelt då de är självhäftande och en rulle kostar under hundringen.
Citera
2019-11-18, 22:19
Medlem
tnems avatar
Köp spännband och spänn runt om båda madrasserna så sitter åtminstone resårbottnarna ihop.
Citera
2019-11-18, 22:29
Medlem
rutenskuts avatar
Citat:
Nu snackar vi.

Stommarna sitter redan ihop så den biten är löst. Men bra idé att göra en ram, och jag har inte tummen mitt i handen så det borde jag fixa. Problemet är att textilen är att det inte finns något att spika i runt om själva stommen då textilen och så vidare är ytterst. Det är för övrigt två IKEA SULTAN 90-sängar (http://citiboard.se/orebro/ikea-sult...s-sang,3077923), då med två lika höga madrasser uppepå varandra.

Men visst mäta ut och göra en ram som man monterar runt skiten borde kanske funka. Hur det ser ut ger jag blanka fan i ärligt talat, bara man slipper vakna med halva kroppen nere i helvetesgapet.

Skruva dit en brädbit på sidan av sängen, typ 30x10cm, en på varje sida, som stoppar från varsitt håll.
Enkelt och löser problemet.
Citera
2019-11-18, 23:27
Medlem
jackflashs avatar
Vi hade en liknande säng som din tidigare och vi investerade i en rejäl 180-bäddmadrass. Blev en helt ny säng. Visst, den kostade lite, men det var det lätt värt en ren investering.
Citera
2019-11-18, 23:47
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Jag och min sambo har två 90-sängar som har några år på nacken men är sköna som fan. Stommarna är fastsatta och glider därmed inte ifrån varandra, men däremot så har vi två stora madrasser på dessa och dessa glider väldigt lätt ifrån varandra. Likaså har vi på dessa madrasser tunnare madrasser (ca 5 cm tjocka) och även dessa glider ifrån varandra.

Ibland vaknar man med ryggen eller häcken nere mellan madrasserna och kan få riktigt jävla ont i ryggen och det är överlag förbaskat störande. Det var inte alls så här är jag och exet köpte sängarna för 6 år sedan vad jag minns.

Jag har köpt ett överdrag som håller ihop allt och det hjälper lite men ändå inte tillräckligt då madrasserna trots detta glider ifrån varandra och det blir samma visa i stort sett varje dag. Har tyvärr inte råd att köpa ny säng nu så måste lösa detta på nåt sätt då det är ohållbart och fruktansvärt irriterande.

Så vad kan man göra? Har till och med provat att sy ihop skiten med björntråd men det höll väl ett par dagar på sin höjd.

Tips mottages tacksamt!
Jag hade samma problem. Mina madrasser hade liksom en träram undertill, så att det gick att dra ihop dem med ett par skruvtvingar. Om det inte går så hade jag försökt med ett spännband runt båda madrasserna.
Citera
2019-11-19, 06:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flippmode
ta lån är bara för idioter.. har man inte pengar ska man inte spendera pengar enkelt och själv klart för alla som har en vettig ekonomi.

Är du verkligen så korkad att du låter hälsan förlora pga snålhet? Är det något man ska investera i är det sin kropp.

Men lev du vidare som du vill så får du se hur kul du har det när du är 60+..
Citera
2019-11-19, 06:34
Medlem
TheAlmightyFarfars avatar
Om man är alltför vild kan man skruva ihop sängarna, sen gäller det att ha en rejäl bäddmadrass tror min är 15 cm hög. Alltså en bäddmadrass över hela sängen .

Aldrig varit problem ihopskruvning var mer för ljud vid lek.

Jätte svårt.
Citera
2019-11-19, 06:52
Medlem
DoktorNos avatar
Spara ihop pengar några dagar/veckor och köp en 180 bred madrass. Eller ännu hellre en riktig säng. Finns bra begagnade i värsta fall Jobba extra om det behövs för att få in pengar..

Försöka snickra ihop nåt skit runt befintliga madrasserna är ju bara dumt. Ni tillbringar en tredjedel av dygnet i sängen och då ska man inte ligga i nån tattarkoja man spikat ihop själv
Senast redigerad av DoktorNo 2019-11-19 kl. 06:54.
Citera
2019-11-19, 07:02
Citat:
Ursprungligen postat av KFCnogger
Är du verkligen så korkad att du låter hälsan förlora pga snålhet? Är det något man ska investera i är det sin kropp.

Men lev du vidare som du vill så får du se hur kul du har det när du är 60+..
Hur är det ohälsosamt att madrasserna glider i sängen? Och hur skulle det kunna orsaka att det blir mindre ”kul” när man är över sextio?

Känns som att du antingen inte läst trådstarten eller bara är rejält dum i huvudet. Så vilket är det?
Citera
2019-11-19, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Latrygg
Hur är det ohälsosamt att madrasserna glider i sängen? Och hur skulle det kunna orsaka att det blir mindre ”kul” när man är över sextio?

Känns som att du antingen inte läst trådstarten eller bara är rejält dum i huvudet. Så vilket är det?

Läste du trådstarten?

"Ibland vaknar man med ryggen eller häcken nere mellan madrasserna och kan få riktigt jävla ont i ryggen och det är överlag förbaskat störande. Det var inte alls så här är jag och exet köpte sängarna för 6 år sedan vad jag minns"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in