• 1
  • 2
2019-11-18, 20:43
Medlem
Vad är det bästa man kan säga till en person som är på god väg att ta livet av sig? Någon som står vid en bro kant eller har en pistol mot sitt huvud?

Och vad är det bästa man kan säga till någon som precis tänker avrätta en, för att få de att inte göra det?

Många gånger när folk avrättas så gör de inte ens ett försök att säga något för att distrahera mördaren eller få den på andra tankar.
Citera
2019-11-18, 20:52
Medlem
DaChiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av white.heavy.engine
Vad är det bästa man kan säga till en person som är på god väg att ta livet av sig? Någon som står vid en bro kant eller har en pistol mot sitt huvud?

Och vad är det bästa man kan säga till någon som precis tänker avrätta en, för att få de att inte göra det?

Många gånger när folk avrättas så gör de inte ens ett försök att säga något för att distrahera mördaren eller få den på andra tankar.

1 - du är inte helt säker på att du vill göra det här.

2 - du har en fläck på skjortan WHAM högerkrok + pungspark
Citera
2019-11-18, 20:59
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
2 - du har en fläck på skjortan WHAM högerkrok + pungspark
2:an funkar varje gång 😂

Skämt åsido; jag tror i båda situationer är det viktigt att bejaka allvaret och agera lugn.

- finns det något du vill att jag ska hälsa till dina anhöriga?

- kan du säga till min XYZ att jag älskar denne, att jag önskar jag inte sagt blablabla...
Citera
2019-11-18, 21:00
Medlem
Ryggradsluss avatar
Säg att; vi fixar det här. Det kan bli bättre. Stanna hos mig.
Ge det en chans till. Du har fel! Lyssna inte på satans jävlar för helvete vi fixar det häääär! Dom har lurat dig. Känn dig blåst.
Du vill inte dö. Du vill leva. Du kan leva. Du kan leva bra.
Citera
2019-11-18, 21:06
Avstängd
Citat:
Det beror väl på vem det är och varför han vill göra det. "Vad tycker din mamma om att du dödar folk?" kan säkert få en och annan att komma av sig medan tyvärr andra bara skulle skratta. Har man lite skådespelartalang flyttar man blicken lite bakom mördaren och säger meningslöst till synes för att distrahera honom, när han sen vänder sig om hoppar man på honom.
Citera
2019-11-18, 23:56
Medlem
Rutinerad-Ankas avatar
Citat:

Något som provocerar. Så personen kommer på andra tankar. Fåniga ord som "hoppa inte", "alla älskar dig" osv. kommer aldrig fungera. Bättre att säga "jag har legat med din mamma" eller liknande.
Citera
2019-11-19, 03:11
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
- finns det något du vill att jag ska hälsa till dina anhöriga?

Den tyckte jag var bra, och samtidigt kanske fråga hur/var man kan få tag i anhöriga.
Det kanske skulle funka.

Annars fråga om inte personen vill gå och äta något med en, innan den tar livet av sig.
Typ något i stil med: Jag skulle väldigt gärna vilja äta något tillsammans med dig först.
Citera
2019-11-20, 08:12
Medlem
starke_adolfs avatar
Trams och OT rensat. Tänk på att inte bara skriva oneliners.

Tråden får en chans till. Underbygg ditt eller dina argument för att undvika att denna tråd utvecklas till en listtråd (igen).

/Mod.
Citera
2019-11-20, 08:13
Medlem
starke_adolfs avatar
Tråden gör sig nog bättre här.

Filosofi --> Psykisk hälsa
/Moderator
Citera
2019-11-20, 11:46
Medlem
Questioneers avatar
"Om du tar livet av dig så kommer du brinna i skärselden"
men tillbaka till frågan, varför ska man tvinga folk att leva, vi kommer ändå dö till slut. Då slipper man åtminstonde slitar som ett rövhål.
Citera
2019-11-21, 15:56
Medlem
Citat:

Gör en backflip
Citera
2019-11-22, 18:20
Medlem
Man kan väl säga hejdå.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto