2019-11-18, 13:50
Bannlyst
För mig är hjärtklappning när hjärtat slår snabbare eller hårdare.

Tex om man är sjuk kan man få lite hjärtklappning. Eller att hjärtat rusar av någon anledning en kort stund. Men för mig är hjärtklappning när det slår regelbundet?

Jag har vilopuls på ca 50 BPM. Någon gång per år slår mitt hjärta verkligen helt cp.

Det slår Normalt sen från ingenstans rusar det i kanske 150 bpm i 5 slag sen slår det långsamt igen. sen rusar det igen. Det fladdrar liksom i bröstet. Det kittlas eller vad man ska säga. Det pendlar mellan vilopuls och maxpuls . Flera gånger.

Jag har sagt detta till läkaren men han påstår att det bara är hjärtklappning? Slår även väldigt oregelbundet när det väl håller på så. Brukar hålla på 30-60 sekunder. Sen slår hjärtat över till normal rytm igen.

Kan detta klassas som vanlig hjärtklappning? Eller låter det mer som kort förmaksflimmer?

Är 31 år. Och inget nikotin droger eller alkohol. Är frisk för övrigt.
Citera
2019-11-18, 14:49
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chloemm
För mig är hjärtklappning när hjärtat slår snabbare eller hårdare.

Tex om man är sjuk kan man få lite hjärtklappning. Eller att hjärtat rusar av någon anledning en kort stund. Men för mig är hjärtklappning när det slår regelbundet?

Jag har vilopuls på ca 50 BPM. Någon gång per år slår mitt hjärta verkligen helt cp.

Det slår Normalt sen från ingenstans rusar det i kanske 150 bpm i 5 slag sen slår det långsamt igen. sen rusar det igen. Det fladdrar liksom i bröstet. Det kittlas eller vad man ska säga. Det pendlar mellan vilopuls och maxpuls . Flera gånger.

Jag har sagt detta till läkaren men han påstår att det bara är hjärtklappning? Slår även väldigt oregelbundet när det väl håller på så. Brukar hålla på 30-60 sekunder. Sen slår hjärtat över till normal rytm igen.

Kan detta klassas som vanlig hjärtklappning? Eller låter det mer som kort förmaksflimmer?

Är 31 år. Och inget nikotin droger eller alkohol. Är frisk för övrigt.
Ingen expert, men det du beskriver låter väldigt jobbigt. Hur ofta förekommer det? Och är det något som triggar rusningarna eller kommer det bara plötsligt?

Är inte 50 slag i minuten ganska lågt? Eller är du extremt vältränad?
Citera
2019-11-18, 15:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Ingen expert, men det du beskriver låter väldigt jobbigt. Hur ofta förekommer det? Och är det något som triggar rusningarna eller kommer det bara plötsligt?

Är inte 50 slag i minuten ganska lågt? Eller är du extremt vältränad?

1-2 gånger per år. I Max 1 minut.

Nej inte speciellt tränad. Kommer oftast när jag vaknar och gått till toan
Citera
2019-11-18, 17:59
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
1-2 gånger per år. I Max 1 minut.

Nej inte speciellt tränad. Kommer oftast när jag vaknar och gått till toan

Skulle kunna vara adrenalin som frisätts i blodet. Kroppen kan reagera så. Då ska du bli kall om händer efteråt och frysa något.... eftersom blodet i kroppen då samlas i torson och inte ute i armar och händer...
Citera
2019-11-18, 18:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Skulle kunna vara adrenalin som frisätts i blodet. Kroppen kan reagera så. Då ska du bli kall om händer efteråt och frysa något.... eftersom blodet i kroppen då samlas i torson och inte ute i armar och händer...
Varför skulle jag få adrenalin för att gå på toa
Citera
2019-11-18, 20:24
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Varför skulle jag få adrenalin för att gå på toa

Nja, för att om du urinerar på toaletten så reagerar kroppen oftast med att hjärtats frekvens ökar, jag vet ej varför.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in