2019-11-25, 12:49
Medlem
StefanRoefvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joxarn
OM det skulle vara hedersrelaterat så finns kroppen dumpad LÅNGT borta.Har Wilma gjort eller sagt något som inte en Svensk reagerar på men som familjer som håller hedern framför allt så har övr familjen reagerat och sett till att dumpa kroppen lång ifrån hemorten. och sopa igen spår.
Men ditt pucko, tror de att BO är kurdisk dotter?!
En klassiskt skrothög till kvinnomisshandlare, har inget med hederskultur att göra.
Citera
2019-11-25, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av azzzelito
Nu vet inte jag sanningshalten i detta då Wilma troligen är avliden men två personer oberoende av varandra har nu påstått att de sett Wilma i Bollnäs-trakten, först den 21 eller 22 november på Torsbergsgymnasiet i Bollnäs. Här är en bild som lades ut i Bollnäs anslagstavla på Facebook den 22 november - https://imgur.com/a/LHh4rEh.

Först tog jag detta med en nypa salt men idag så berättade en kollega till mig att hon såg en tjej som enligt min kollega var otroligt lik Wilma utanför ICA i Arbrå som ligger två mil utanför Bollnäs idag under morgonen. Tjejen var förvirrad och hittade inte alls i området. Det ska tilläggas att Arbrå är en liten by med cirka 2000 invånare och inget ställe man bara åker till sådär. Min kollega pratade med tjejen som sa att hon väntade på en buss som skulle till Sundsvall.

Torsbergsgymnasiet är Bollnäs mest centrala gymnasium och ligger här: https://goo.gl/maps/FSPqBTs6jmRwMKfs8

Här är ICA:t där min kollega påstår sig sett Wilma idag den 24:e november: https://goo.gl/maps/FsC6KPeHhmWK1j9bA

Då var det nog någon som var lik henne.
Mycket talar ju för att det är hennes skor och kappa dom hittat - Har hon då gått runt i Bollnäs utan kappa och skor? Har hon vart och handlat nya kläder?
Polisen har ju kollat Wilmas mobil och kontokort. Att ta sig enda till Bollnäs (tåg, buss) kräver ju att man använt sitt kontokort eller mobiltelefon (app)
Citera
2019-11-25, 12:51
Medlem
oenophiles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shookers
Polisen ligger stadigt med i vad som skrivs här. Har man upplyst dem en gång per telefon så lovar jag att det räcker så.
De har stenkoll på vad som skrivs.

Tro mig, jag vet det.

Hur vet du?
Citera
2019-11-25, 12:53
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanRoefven
Men ditt pucko, tror de att BO är kurdisk dotter?!
En klassiskt skrothög till kvinnomisshandlare, har inget med hederskultur att göra.
Tror du att hederstänkadet inte gäller om kurder har en svensk flickvän?
Citera
2019-11-25, 12:56
Medlem
tomyhockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Alltså! Sluta upp med att förpesta tråden om koranen, muslimer och heder etc. Vi som inte har tid att hänga i tråden skall inte behöva scrolla i en haltimme för att komma fram till något relevant gällande fallet.

Ta all islam, kurd-skit i PM!! Fan vad tröttsamt

Det är intressant att veta vad vem startade bråket . Handlade det om sex . Eller heder .
Citera
2019-11-25, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PinkQueen
Men att misstankegraden har höjts mot honom tyder ju på att det finns bevis. Dessutom säger hans advokat att MGM inte är förvånad över beslutet, och att advokaten fått order om att inte överklaga.
Är man oskyldig så gör man väl allt i sin makt för att bevisa sin oskuld?!
Vi snackar liksom om mord, inte snatteri på ICA.

Men att ett häktningsbeslut överklagas är oerhört ovanligt - Att sedan Hovrätten ändrar detta beslut är ju ännu ovanligare. Så det bevisar inte mycket...
Citera
2019-11-25, 12:58
Medlem
monocerotiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hummm..
Kör på intuition också! Känner du för att åka till något speciellt ställe eller söka på en speciell plats, så gör det. Lycka till idag! ❤️
Absolut! Tack för lite feedback🙏❤️. Har gjort det sista 2ggr. Inte min grej att gå i grupp gillar mer att fundera och söka själv. Är ingen enstöring men vad gäller detta ja🧐 Vandrar runt ovanför Äsperöd Stenshult heter det visst
Citera
2019-11-25, 13:00
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oenophile
Hur vet du?

Men polisen har ju själva sagt att dom läser och följer vad som skrivs på Flashback. Varför hålla på med blindinlägg som inte säger något? Frågan du ställer leder inte framåt.
Citera
2019-11-25, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joxarn
OM det skulle vara hedersrelaterat så finns kroppen dumpad LÅNGT borta.Har Wilma gjort eller sagt något som inte en Svensk reagerar på men som familjer som håller hedern framför allt så har övr familjen reagerat och sett till att dumpa kroppen lång ifrån hemorten. och sopa igen spår.

Det behöver den inte vara!
Flera hedersrelaterade mord i Sverige har skett skapligt öppet. Tex har personerna kastats över balkonger osv. Så det måste inte betyda att de är ordentligt bortforslade.
Citera
2019-11-25, 13:02
Medlem
Fick det sekressbelagda häktningsprotokollet.

https://minfil.com/rfZdHfB0n1/Uddevalla_TR_B_3280-19_Aktbil_19_Bilaga_till_h_ktningsprotokoll_pdf

Varför skickar de ut sånt?
Citera
2019-11-25, 13:03
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Fick det sekressbelagda häktningsprotokollet.

https://minfil.com/rfZdHfB0n1/Uddevalla_TR_B_3280-19_Aktbil_19_Bilaga_till_h_ktningsprotokoll_pdf

Varför skickar de ut sånt?
Tja den var hög intressant allt maskat
Citera
2019-11-25, 13:04
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Då kanske det är dom som plockat upp fimparna?

Om inte polisen varit och plockat fimparna, blir det iaf med detta ett mycket hett sökområde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in