2019-11-25, 02:25
Bannlyst
Haha, alla som letar, gör det förgäves, dom bara tröttar ut sig själva.
Det är klart farsan har åkt iväg med kroppen, som med all förmodan är uppbränd till aska, dom har fått bra träning mot IS och vet hur man ska hantera panikartade nödsituationer.

Och han har släppts fri, sonen kommer också att släppas fri, ta det bara lugnt era etniska svenskar, ni som är så kåta i deckare och mord-poddar.

De har inget att förlora på att förneka under alla förhör, för de vet att kroppen aldrig kommer hittas, så enkelt är det med den saken.
Citera
2019-11-25, 02:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagHatarSvenskar
Haha, alla som letar, gör det förgäves, dom bara tröttar ut sig själva.
Det är klart farsan har åkt iväg med kroppen, som med all förmodan är uppbränd till aska, dom har fått bra träning mot IS och vet hur man ska hantera panikartade nödsituationer.

Och han har släppts fri, sonen kommer också att släppas fri, ta det bara lugnt era etniska svenskar, ni som är så kåta i deckare och mord-poddar.

De har inget att förlora på att förneka under alla förhör, för de vet att kroppen aldrig kommer hittas, så enkelt är det med den saken.

Det behövs inga kropp för att de skulle kunna dömas. Fråga Thomas Qvick.
Citera
2019-11-25, 02:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Det behövs inga kropp för att de skulle kunna dömas. Fråga Thomas Qvick.
Nej. Men det behövs bevis.

Alla vet att varför han dömdes. Men dessa individer kommer aldrig erkänna. Det gjorde dock svenne-Thomas, men han ändrade sig hela tiden.

Svennen kunde inte välja och bestämma sig.
Citera
2019-11-25, 02:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
En del av det som står i tidningarna uppfattar jag som intervjuer gjorda av tidningarna med grannar bla.

Jag utgår ifrån att han iallafall sa till hennes anhöriga och polisen att hon inte var hos honom, alltså måste han ha velat förmedla att hon har "stuckit" från lägenheten, oavsett om han mördat henne eller inte.

Att han inte letade efter henne kan bero på att han inte förstod allvaret förrän han var gripen. Eller så kanske han var övertygad om att hon var hos en annan kille, för att hon gjort slut, men det var förnedrande för honom att erkänna det för andra kanske. Det kan finnas många förklaringar till hans beteende andra än att han har mördat henne.
Och den som söker finner. Polisen söker efter omständigheter som pekar på att han är skyldig och hittar därför det, och jag letar efter omständigheter som pekar på att han är oskyldig och hittar därför det.

Men att misstankegraden har höjts mot honom tyder ju på att det finns bevis. Dessutom säger hans advokat att MGM inte är förvånad över beslutet, och att advokaten fått order om att inte överklaga.
Är man oskyldig så gör man väl allt i sin makt för att bevisa sin oskuld?!
Vi snackar liksom om mord, inte snatteri på ICA.
Citera
2019-11-25, 02:32
Medlem
Citat:

Alla vet att varför han dömdes. Men dessa individer kommer aldrig erkänna. Det gjorde dock svenne-Thomas, men han ändrade sig hela tiden.

Ja, det var förvisso ett dumt exempel eftersom det bygger på erkännanden som i efterhand ifrågasatts som tillräckliga bevis med tanke på personens mentala hälsa.

Men oavsett vilket vad säger det inte finns tillräckliga bevis redan?
Citera
2019-11-25, 02:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Vilken propagandamaskin du är. Hade tänkt låta dig fabulera i fred men någon måtta får det ju trots allt vara.

Ingenting i hans beteende är logiskt. Du försöker måla upp scenarion som skulle göra det logiskt att han inte letade efter henne, att han inte svarade när föräldrarna ringde och ringde, att han inte ringde tillbaka, att han inte öppnade dörren till oroliga föräldrarna, att han själv inte anmälde henne saknad, att han var dryg och otrevlig när han väl svarade sen, Osv. Inget i det beteendet är logiskt om han är helt oskyldig till hennes försvinnande. Hur mycket propaganda du än kommer med.

Du förstår det. Men du väljer att inte bry dig om dessa omständigheter. "Han kanske var i duschen" tror jag du skrev några sidor sedan. Vad fan? Anar ugglor i mossen.

Edit; Och som grädde på moset, pricken över det jävla i:et, så sitter han häktad på sannolika skäl för mord. Bestämt av domstol att bevisning finns.

Jag vet inte hur han fungerar eller exakt vad som har hänt. Du säger tex "föräldrarna ringde och ringde". Hur många gånger ringde de, vet du det?
Och det kommer med största sannolikhet inte gå att fälla honom för mord bara för att han har betett sig konstigt mot hennes föräldrar den senaste tiden, och för att de har hörts bråka. Iallafall inte om det inte finns en kropp.

Den här tråden är fylld med propaganda mot den häktade mannen.
Citera
2019-11-25, 02:35
Medlem
Citat:
En del av det som står i tidningarna uppfattar jag som intervjuer gjorda av tidningarna med grannar bla.

Jag utgår ifrån att han iallafall sa till hennes anhöriga och polisen att hon inte var hos honom, alltså måste han ha velat förmedla att hon har "stuckit" från lägenheten, oavsett om han mördat henne eller inte.

Att han inte letade efter henne kan bero på att han inte förstod allvaret förrän han var gripen. Eller så kanske han var övertygad om att hon var hos en annan kille, för att hon gjort slut, men det var förnedrande för honom att erkänna det för andra kanske. Det kan finnas många förklaringar till hans beteende andra än att han har mördat henne.
Och den som söker finner. Polisen söker efter omständigheter som pekar på att han är skyldig och hittar därför det, och jag letar efter omständigheter som pekar på att han är oskyldig och hittar därför det.

Men du förstår fortfarande inte problematiken i ditt resonemang. Han hade med all säkerhet inte blivit häktat misstänkt för MORD, 2 dagar efter en flickas FÖRSVINNANDE, om polisen inte hade starka underlag för detta. Det är väldigt sällan man häktar för mord, två dagar efter någon blivit anmäld försvunnen och inte påträffats än.
Citera
2019-11-25, 02:38
Medlem
Citat:
Jag vet inte hur han fungerar eller exakt vad som har hänt. Du säger tex "föräldrarna ringde och ringde". Hur många gånger ringde de, vet du det?
Och det kommer med största sannolikhet inte gå att fälla honom för mord bara för att han har betett sig konstigt mot hennes föräldrar den senaste tiden, och för att de har hörts bråka. Iallafall inte om det inte finns en kropp.

Den här tråden är fylld med propaganda mot den häktade mannen.

Skulle nog snarare påstå att majoriteten av inlägg tänker rationellt, och tillämpar uppenbar abduktion.
Snarare än att det skulle handla om propaganda mot den häktade mannen.

Så klart de inte kommer döma baserat på beteende, men det har nog definitivt varit en inledande faktor till misstanke men det är inget bevis på något sätt. Men sannolikt finns teknisk bevisning för något eftersom han nu mera är häktad.
Citera
2019-11-25, 02:39
Medlem
Citat:

Det kvittar om det kommer ett erkännande eller ej, men precis som du säger så krävs det bevis.

En person där jag bor blev mördad, hans polare blev anhållen sen häktad. Han erkänner mord, pekar ut plats där kroppen finns. Polis åker dit och kroppen hittas. Den misstänkta tar tillbaka sitt erkännande, och frias från mord. Sinnessjukt.

I detta fallet måste åklagaren ha någon form av bevis eftersom misstankegraden höjdes i samband med att han blev häktad. Men det återstår väl att se när dom släpper ut mer info...
Citera
2019-11-25, 02:42
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lampnlake
Men du förstår fortfarande inte problematiken i ditt resonemang. Han hade med all säkerhet inte blivit häktat misstänkt för MORD, 2 dagar efter en flickas FÖRSVINNANDE, om polisen inte hade starka underlag för detta. Det är väldigt sällan man häktar för mord, två dagar efter någon blivit anmäld försvunnen och inte påträffats än.

Nja han häktades den 22 nov. Hon försvann den 14 nov. Alltså 8 dagar. Jag håller dock med att det nog finns bevisning efter som han häktades. På en hög misstankegrad dessutom.
Citera
2019-11-25, 02:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Nja han häktades den 22 nov. Hon försvann den 14 nov. Alltså 8 dagar. Jag håller dock med att det nog finns bevisning efter som han häktades. På en hög misstankegrad dessutom.

My bad... Anhölls*
W anmäldes saknad den 16e om jag förstått det rätt, och T Anhölls den 19e skäligen misstänkt för mord.
Senast redigerad av lampnlake 2019-11-25 kl. 02:53. Anledning: Felskriv
Citera
2019-11-25, 02:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PinkQueen
Men att misstankegraden har höjts mot honom tyder ju på att det finns bevis. Dessutom säger hans advokat att MGM inte är förvånad över beslutet, och att advokaten fått order om att inte överklaga.
Är man oskyldig så gör man väl allt i sin makt för att bevisa sin oskuld?!
Vi snackar liksom om mord, inte snatteri på ICA.

Är det inte så att de flesta häktningar är "sannolika skäl"? Att det är främst anhållningar som är "skäligen misstänkt"? Nämn någon häktning som har varit "skäligen misstänkt".

Hans advokat kan ha informerat honom att han troligen kommer bli häktad, därför är han inte förvånad.
Och att han inte vill överklaga kan också vara ett råd från advokaten. Advokaten kanske tycker att bevisen är så svaga att det inte kommer leda till åtal, och att det därför är bättre att vänta tills åklagaren inser att bevisen är för svaga och släpper honom. Bla för att inte reta upp åklagaren i onödan.
Jag hade nog tänkt så iallafall. Jag hade nog försvarat mig själv dessutom, om man får det i Sverige.

Är man skyldig så borde man väl också göra allt i sin makt för att bevisa sin oskuld?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in