2019-11-23, 18:41
Medlem
K.Blomkvists avatar
Detta är enbart tankar och teorier.
So bare with me.

Jag försöker tänka runt hörnet och Out o the box.

Bilen som brann i morse i Uddevalla och liket i Lidingö.

Ponera, gryningspyromanen ville ju att ställa till det för polisen så att de inte visste nånting om nånting.
Givetvis så torskade ju han dit.

Kan den brinnande bilen vara är en hint eller en vilseledande manöver.
Liket på Lidingö. Var det bränt, slaktat, styckat, gammalt?

Åka till Lidingö går ganska fort med tanke på att en MGM har 4 dagar på sig med hjälp av andra vänner.

Just nu vet ju ingen ett skit vad som egentligen har hänt i dessa case.

Ge mig gärna dina tankar om detta Out Of The Box tänket...
Citera
Medlem
Stod på nyheterna att kulturberikaren kom stolpandes in i rättssalen med "svarta mjukiskläder och tofflor"
haha vilken jävla luffare!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iLivid
Det lönar sig inte, sannolika skäl är urholkat och man vinner aldrig framgång med att överklaga. Vad ska försvaret överklaga då? Försvaret vet knappast mer än vi vet, åklagaren behöver inte förklara sig destomer till varför man häktas då han inte längre behöver lämna in en häktningspromemorian.

Det måste ju var och en förstå att sannolika skäl är ett mycket flexibelt begrepp, helt omöjligt att i praktiken uppnå samma krav på sannolika skäl efter anhållan (72h) som man ställer efter ett halvt år. Ett tramsbegrepp och ingen försvarare kan på något vis angripa varken misstankegraden eller häktningsskälen vad gäller det mångskiftande och urholkade begreppet sannolika skäl.

Och överklagar man tingsrättens beslut till hovrätten får du oftast ett svar i stil med: Överklagan avslås. Varken mer eller mindre.
Dessutom så lär han få skadestånd för häktningstiden om han blir frikänd och då har han tjänat mer än vad han tjänar på timvikariat inom hemtjänsten...
Citera
2019-11-23, 18:45
Medlem
tinkyminkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hennke
Jag skulle vilja åka upp till förhörsledaren och förklara och visa hen hur man får en MGM att prata. Det är skandal att de inte har lyckats knäcka han än. Jag själv hade fått ur han det han vet väldigt fort. Det finns något som kallas för mentalt övertag. Sen om jag hade gått in där hade jag lirkat genom att först vinna hans förtroende. Sen efter det hade jag ställt ett ultimatum och eventuellt förhandlat med han. Sista steget tror jag inte han vill att jag ska använda. I Sista steget vet jag att han kommer att snacka. Det är nog ingen människa som vill vara märkt resten av livet. Hade detta varit min dotter. Gud nåde den som stått iväg för mig. Jag hade pressat ut vart enda liten hjärncell på han tills han snackat.

Du skulle alltså göra ett bättre jobb än dom som jobbar med detta dagligen? Haha, jaja... snacka går ju.
Citera
2019-11-23, 18:45
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zeljka94
MGM jobbar i hemtjänsten
Så mycket vet vi redan. Du får gärna berätta mer, t.ex. hur han uppför sig på jobbet, om du vet det.
Citera
2019-11-23, 18:47
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TealSeamTix
"Enligt advokaten har polisen inte presenterat någon teknisk bevisning för hennes klient.– Det är bland annat därför jag säger att utredningen är tunn, säger advokat Beatrice Rämsell"

Saxar från https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=125&artikel=7347756

Jag kör en högoddsare och frågar.. OM det är inte den vi tror det är, vad tror vi då?

Inget konstigt med det. Standardutförande av en advokat. Och ett standardförfarande av åklagaren. Likadant i LenaWessberg-tråden, det dröjde länge innan den häktade och försvaret fick se någon teknisk bevisning. Det fick däremot rådmännen vid häktesförhandlingarna och det räckte för flera omhäktningar.
Citera
2019-11-23, 18:48
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zeljka94
MGM jobbar i hemtjänsten

Välkommen till Flashback!

Vi vet att han är timanställd på Hemtjänsten, och att han jobbade måndag och tisdag.

Vet du mer?
Citera
2019-11-23, 18:49
Medlem
Känns mer och mer som att MGM är oskyldig.
Citera
2019-11-23, 18:50
Medlem
TealSeamTixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Inget konstigt med det. Standardutförande av en advokat. Och ett standardförfarande av åklagaren. Likadant i LenaWessberg-tråden, det dröjde länge innan den häktade och försvaret fick se någon teknisk bevisning. Det fick däremot rådmännen vid häktesförhandlingarna och det räckte för flera omhäktningar.

Okej, tack för info!

Vet inte om man lyft detta, men ligger ett SiS hem för pojkar i närheten av kuröds skalbankar.. hade inte en av eldplatserna varit kring kuröd?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Känns mer och mer som att MGM är oskyldig.
Grundat på?
Citera
Medlem
Bambambis avatar
https://www.svtplay.se/video/24547865/veckans-brott/veckans-brott-redaktionen-avsnitt-11-1?cmpid=del%3Aan%3A11-23-2019%3Aveckans-brott%3Apla%3Alp-app
Citera
2019-11-23, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tinkyminky
Du skulle alltså göra ett bättre jobb än dom som jobbar med detta dagligen? Haha, jaja... snacka går ju.
Jag tror inte du vill veta hur jag hade gjort.
Denna killen kommer de inte att knäcka genom att sitta och prata med han. Öga för öga, tand för tand
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in