Citat:
Ursprungligen postat av
CS128
Det kan det säkert vara. Normalt är ett fängelsestraff inte så att hyresvärden kan säga upp någon hyresgäst för - men det kostar ju hela tiden att betala hyra = han har väl insett att han inte har råd att ha den stå tom och en hyresvärd kan ju också säga Nej till att han får hyra ut den i 2:ahand pga av sitt pågående fleråriga straff. Nåväl - lägenheten verkar totalrenoverad från golv till tak och allt! Tacknämligt för den som flyttar in vill nog inte behöva städa vare sig blod/fekalier eller likfläckar

Fast själv skulle jag aldrig vilja flytta in i en lägenhet eller hus där ett mord med största sannolikhet har skett.
Ja men precis. Jag betalade 4.800kr för min tvåa där. Han flyttade in efter mej så den låg säkert på 5.600kr, de höjer för varje hyresgäst. Jag gjorde ett lägenhetsbyte och fick behålla den ”lägre hyran”/samma hyra som tidigare.
Hela det huset är ett spökhus. Om man nu tror på spöken. Finns inte en enda lägenhet jag varit i där, som inte gett mej vibbar. En lägenhet vet jag att en äldre dam dog i, naturlig död. Man kan höra en gungstol vagga, se skuggor överallt, känna sej iakttagen. Men som sagt, om man tror på spöken och sånt. Kom ifrån ämnet nu.. kan säga att det är starka traumaenergier från hans lägenhet efter allt detta. Skulle aldrig vilja sätta min fot i det huset igen.
Nej du har rätt, det skulle inte jag heller vilja 🥺