2020-10-30, 17:09
Medlem
K.Blomkvists avatar
Lite nytt om Wilma.

85 frivilla dyker efter Wilma Andersson

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/85-frivilla-dyker-efter-wilma-andersson
Citera
2020-10-30, 17:34
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lavette
Bara att hoppas den som gjort det fastnat på kamera, det har ju gjorts en anmälan iallafall. Sånt är inte okej nånstans, varken mot samhället eller familjerna. Där gick man för långt, T har blivit dömd och fått ett straff så fattar inte varför folk fortsätter. Undrar hur folk tänker egentligen och vad vill man uppnå med sånt här, det förändrar ju ingenting? Nä inte okej! 😤

Och vad vill man uppnå genom att styckmörda ett barn??? DET ÄR INTE DIREKT OKEJ! 😤
Citera
2020-10-30, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Instämmer. Med vårt svekfulla rättsystem och otidsenliga lagstiftning så har jag full förståelse för sådana här känsloyttringar. Nu ska han istället kosta oss i 18 år, fängslad eller villkorligt fri, allt är en kostnad. Sedan identitesbyte, för i detta landet är han körd. Hela familjen torde väl vara körd i Uddevalla.
Inte hade jag lämnat in min bil om pappan jobbade kvar där. Eftersom jag tror att han vet mer än han sagt.
Om jag får chansen, kommer jag att hänga upp Tishkos marionett framför ingången för "Hovrätten för västra Sverige".
Citera
2020-10-30, 18:00
Medlem
Lavettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
Och vad vill man uppnå genom att styckmörda ett barn??? DET ÄR INTE DIREKT OKEJ! 😤
Så lugna dig lite, jag har inte vare sig dödat eller dömt så ta inte ut din ilska på mig för det biter inte ändå. Jag bor 110 mil därifrån och jag kan inte göra något åt det, inte du heller. Rikta din ilska på dom som skriver lagarna i landet istället och det är inte jag. På måndag kan du kanske ringa till Hovrätten och säga att du är arg? Jag är helt neutral och vet du varför? Jag kan inte göra något åt saken. Jag dödar inte, jag dömer inte och jag ska inte sitta 11 år i fängelse. Neutral 😏
Citera
2020-10-30, 18:16
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Så lugna dig lite, jag har inte vare sig dödat eller dömt så ta inte ut din ilska på mig för det biter inte ändå. Jag bor 110 mil därifrån och jag kan inte göra något åt det, inte du heller. Rikta din ilska på dom som skriver lagarna i landet istället och det är inte jag. På måndag kan du kanske ringa till Hovrätten och säga att du är arg? Jag är helt neutral och vet du varför? Jag kan inte göra något åt saken. Jag dödar inte, jag dömer inte och jag ska inte sitta 11 år i fängelse. Neutral 😏

Jag kan heller inte göra detta illdåd ogjort, det är sant men jag kan ju ha åsikter för det även om jag, liksom du, bor många mil bort. Jag är inte ett dugg arg på dig, men jag tycker det är oändligt sorgligt att det finns människor som är ”neutrala” eller väljer att bete sig som en struts å köra huvudet i sanden för att slippa ha några åsikter. Hade du verkligen agerat likadant om du hade en dotter som drabbats? Hade du tänkt ”jag bor lite många mil bort, så jag är neutral här, jag kan ändå inget göra, han är dömd så jag känner mig jättenöjd”
Citera
2020-10-30, 18:22
Medlem
BlueMarlin123s avatar
Var sitter han,och hur tas han om hand bland övriga inlåsta,nån som har koll ?
Citera
2020-10-30, 18:32
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueMarlin123
Var sitter han,och hur tas han om hand bland övriga inlåsta,nån som har koll ?

Efter att domen vunnit laga kraft hamnar han ca 6 veckor på Kumla-kåkens riksmottagning, där bedömer man bl.a flyktrisk och där bestäms sedan på vilket fängelse han ska avtjäna sin dom.
Citera
2020-10-30, 18:37
Medlem
BlueMarlin123s avatar
Citat:
Efter att domen vunnit laga kraft hamnar han ca 6 veckor på Kumla-kåkens riksmottagning, där bedömer man bl.a flyktrisk och där bestäms sedan på vilket fängelse han ska avtjäna sin dom.
Flyktrisk är väl nada,han har väl knappast några "vänner som vill/kan frita honom" Däremot hur han kommer tas emot bland övriga blir ju lite intressant ;-)
Citera
2020-10-30, 18:55
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueMarlin123
Flyktrisk är väl nada,han har väl knappast några "vänner som vill/kan frita honom" Däremot hur han kommer tas emot bland övriga blir ju lite intressant ;-)

Tror inte heller det finns många som vill ha ut denne på gator å torg men man bedömer även uppförande mot personal och andra interner, psykisk stabilitet osv.., kan tro att han inte får A i den uppgiften. Håller med dig, intressant hur han blir behandlad i finkan sen. En gapig kurd med ett ego större än Himalaya som har styckmördat ett svenskt flickebarn. Om jag vore han skulle jag tona ner mig, göra mig så osynlig som det bara går å tassa tyst som den råttan han är.
Citera
2020-10-30, 18:57
Medlem
Lavettes avatar
Citat:
Jag kan heller inte göra detta illdåd ogjort, det är sant men jag kan ju ha åsikter för det även om jag, liksom du, bor många mil bort. Jag är inte ett dugg arg på dig, men jag tycker det är oändligt sorgligt att det finns människor som är ”neutrala” eller väljer att bete sig som en struts å köra huvudet i sanden för att slippa ha några åsikter. Hade du verkligen agerat likadant om du hade en dotter som drabbats? Hade du tänkt ”jag bor lite många mil bort, så jag är neutral här, jag kan ändå inget göra, han är dömd så jag känner mig jättenöjd”
Klart du får ha en åsikt men det får jag också. Varför tror du jag sticker huvet i sanden? Det händer väldigt mycket i detta landet och det är mycket som gör mig totalt vansinnig men hjälper det, nej! Man mår bara dåligt av att explodera och riskerar att få hjärnblödning/hjärtinfarkt. Men du får gärna ge förslag i tråden till alla vad/hur vi ska kunna få stopp på all skit, jag lovar att ta till mig. Ang om detta kunnat hända min dotter så är jag inte orolig alls. Vi beblandar oss inte med detta folkslaget, än mindre inleder ett förhållande. Det är något som ingår i barnuppfostran och där brast det ordentligt i aktuella fallet.
Hjälper det att man dansar naken på torget? Kommer W tillbaka? Får T dödsstraff? Nej det finns inget man kan göra mer än att rösta rätt 2022. Man måste lära sig att leva med fiaskot i Sverige och försöka hålla sig borta från vissa personer och situationer. Hur vill du att alla ska göra för att vara normala enligt dig? Ska vi alla gråta, sluta leva och sen ta självmord för att T fick 11 års fängelse? Jag bryr mig inte vad som händer med honom alls..
Citera
2020-10-30, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Vad som stör mig är ju de där bilarna.

FUP sidan 647:
Vi kör bilen, en röd bil. Lankos bil lämnas kvar hos Tishkos far som är en
Audi A4 silver. Sen körde vi tillbaka till Alingsås. Vi stannade inte på vägen.
Röda bilen? Vad är det för bil?
En Ford.
Vem körde?
Lanko. Jag har inget körkort.

Såå, Lanko har inget inget körkort, men har en bil... Öhhh

Jaha, vem körde då?
Den bilen kostar ungefär 300.000. https://bilweb.se/sok/audi/a4

"Vilken hand var det du såg såret, skråman på?
Jag är lite osäker men jag tror högerhanden. Peshtiuan visar att Tishko satt till vänster om
honom och att det var den hand närmast honom.
Men jag är lite osäker, det var troligen höger hand.
Tishkos far blir arg på honom på grund av detta. Då började mamman gråta. Det kändes
väldigt jobbigt att vi befann oss hos familjen när de har det så jobbigt, så Lanko frågade om
vi skulle gå ut. Vi gick ut och rökte. När vi var färdiga så ville vi inte gå in igen. Tishko
öppnar dörren. Han säger att hans mamma vill att vi ska komma in och dricka te.
När vi går in den säger pappan att bilen som vi skulle köra är fulltankad. Lanko säger att det
är bäst vi åker för det var så pass sent. Detta var vid 20.00-tiden. Vi frågade till och med om
han ville ha skjuts hem och det sa han att han ville.
Vi sa hej då till familjen. Vi kör Tishko till hans hem. Vi lämnar honom, säger hej då och
lämnar honom. Vi kör bilen, en röd bil. Lankos bil lämnas kvar hos Tishkos far som är en
Audi A4 silver. Sen körde vi tillbaka till Alingsås. Vi stannade inte på vägen."

Kolla igenom FUP sidan 645 och framåt...
Jag får inte ihop det, eller så är jag väldigt trött just nu.

Ha en trevlig Halloween.

Dom är garanterat inblandade, är övertygad om det sedan jag läste förundersökningen.
Citera
2020-10-30, 19:30
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Klart du får ha en åsikt men det får jag också. Varför tror du jag sticker huvet i sanden? Det händer väldigt mycket i detta landet och det är mycket som gör mig totalt vansinnig men hjälper det, nej! Man mår bara dåligt av att explodera och riskerar att få hjärnblödning/hjärtinfarkt. Men du får gärna ge förslag i tråden till alla vad/hur vi ska kunna få stopp på all skit, jag lovar att ta till mig. Ang om detta kunnat hända min dotter så är jag inte orolig alls. Vi beblandar oss inte med detta folkslaget, än mindre inleder ett förhållande. Det är något som ingår i barnuppfostran och där brast det ordentligt i aktuella fallet.
Hjälper det att man dansar naken på torget? Kommer W tillbaka? Får T dödsstraff? Nej det finns inget man kan göra mer än att rösta rätt 2022. Man måste lära sig att leva med fiaskot i Sverige och försöka hålla sig borta från vissa personer och situationer. Hur vill du att alla ska göra för att vara normala enligt dig? Ska vi alla gråta, sluta leva och sen ta självmord för att T fick 11 års fängelse? Jag bryr mig inte vad som händer med honom alls..

Dockan på torget är en solklar symbol och en stor protest mot vårt flata rättsväsende. Ett svar på vad många tycker om denne mördare och även på vad man tycker han borde fått för straff. Jag håller med! Jag önskar att han får exakt samma behandling som flickan fick. Tror säkert att du är normal på ditt sätt och du väcker min nyfikenhet. Anta att, trots din perfekta barnuppfostran, fick en dotter som blev offer för den stora kärleken som inte hade ditt godkännande. Vad hade du gjort? Hade du släpat hem henne i håret å låst in henne? Hade du tagit lagen i egna händer och skjutit honom på fläcken? Eller..., hade du rusat och röstat 2022?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in