Citat:
Ursprungligen postat av
LuiLui
Jag kan heller inte göra detta illdåd ogjort, det är sant men jag kan ju ha åsikter för det även om jag, liksom du, bor många mil bort. Jag är inte ett dugg arg på dig, men jag tycker det är oändligt sorgligt att det finns människor som är ”neutrala” eller väljer att bete sig som en struts å köra huvudet i sanden för att slippa ha några åsikter. Hade du verkligen agerat likadant om du hade en dotter som drabbats? Hade du tänkt ”jag bor lite många mil bort, så jag är neutral här, jag kan ändå inget göra, han är dömd så jag känner mig jättenöjd”
Klart du får ha en åsikt men det får jag också. Varför tror du jag sticker huvet i sanden? Det händer väldigt mycket i detta landet och det är mycket som gör mig totalt vansinnig men hjälper det, nej! Man mår bara dåligt av att explodera och riskerar att få hjärnblödning/hjärtinfarkt. Men du får gärna ge förslag i tråden till alla vad/hur vi ska kunna få stopp på all skit, jag lovar att ta till mig. Ang om detta kunnat hända min dotter så är jag inte orolig alls. Vi beblandar oss inte med detta folkslaget, än mindre inleder ett förhållande. Det är något som ingår i barnuppfostran och där brast det ordentligt i aktuella fallet.
Hjälper det att man dansar naken på torget? Kommer W tillbaka? Får T dödsstraff? Nej det finns inget man kan göra mer än att rösta rätt 2022. Man måste lära sig att leva med fiaskot i Sverige och försöka hålla sig borta från vissa personer och situationer. Hur vill du att alla ska göra för att vara normala enligt dig? Ska vi alla gråta, sluta leva och sen ta självmord för att T fick 11 års fängelse? Jag bryr mig inte vad som händer med honom alls..