2020-10-23, 21:32
Moderator
Iknowafewthingss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Vad mumlar du om?
Personen ifråga "råkade" ha huvudet i garderoben.

Vad har det att göra med hur våra straffskalor ser ut?

Menar du att man ska göra ett särskilt undantag i de ärenden du tycker att man ska göra undantag i?
Citera
2020-10-23, 21:36
Medlem
IN OCH DELA MARC*S GÖT*BERG INLÄGG PÅ FACEBOOK!

*: u,h

Ny sökinsats planerad 31 oktober.
Citera
2020-10-23, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iknowafewthings
Vad har det att göra med hur våra straffskalor ser ut?

Menar du att man ska göra ett särskilt undantag i de ärenden du tycker att man ska göra undantag i?

Anser du att våra straffskalor är korrekta/felaktiga?
Citera
2020-10-23, 21:40
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Visst lär pappan veta var Wilmas kropp finns.

Kommer åklagaren att begära prövningstillstånd i HD ang. den här rättsvidriga domen?
Nej, tror inte det. Han är iof sig nöjd med domen. Rämsell är nog nöjd nu, hon har lyckats i sin kamp mot Åklagaren...
Citera
2020-10-23, 21:42
Moderator
Iknowafewthingss avatar
Citat:
Anser du att våra straffskalor är korrekta/felaktiga?

Jag har inga problem med att varje brott har en straffskala som ger möjlighet till nyanser i bedömningen.

Varför anser du att det är fel?
Citera
2020-10-23, 21:43
Medlem
Tror han kommer få ligga oerhört mycket. Mördare, extremt farlig och snygg. En dödlig trio.
Får man säga att en mördare är snygg? Alex (bard) menar ju att Hitler var ståtlig. Kanske.
Citera
2020-10-23, 21:47
Medlem
Citat:
Jag har inga problem med att varje brott har en straffskala som ger möjlighet till nyanser i bedömningen.

Varför anser du att det är fel?

Att våran bedömning är löjligt föråldrad samt politiskt partisk. Har en kollega vars man som jobbar inom advokat byrå. Bara skrämmande helt enkelt.....
Citera
2020-10-23, 21:49
Moderator
Iknowafewthingss avatar
Citat:
Att våran bedömning är löjligt föråldrad samt politiskt partisk. Har en kollega vars man som jobbar inom advokat byrå. Bara skrämmande helt enkelt.....

Nästan alla länder har ett liknande system. Vilket system skulle vara framtiden enligt dig? Sharialagar?
Citera
2020-10-23, 21:52
Medlem
Citat:
Nästan alla länder har ett liknande system. Vilket system skulle vara framtiden enligt dig? Sharialagar?

Hur gick det i Danmark t.ex.?
Citera
2020-10-23, 21:55
Medlem
EveryBodyKnowsC-19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbacksuger4
Tror han kommer få ligga oerhört mycket. Mördare, extremt farlig och snygg. En dödlig trio.
Får man säga att en mördare är snygg? Alex (bard) menar ju att Hitler var ståtlig. Kanske.

Detta säger ju en hel del om kvinnors moral och mentalitet, sjuka individer.

Ta killen te.x som mördade sin gravida fru och sina två döttrar, han får massor av kärleks brev.
Citera
2020-10-23, 21:56
Moderator
Iknowafewthingss avatar
Citat:
Din idioti utmärker av sig själv. Inte undra på att vi är naivisternas land nr1.

Citat:
Hur gick det i Danmark t.ex.?

Danmark har samma system med olika straffskalor för de olika brotten. Vad menar du med hur det gick i Danmark?

Den enda lagstiftning som jag kan komma på såhär på rak arm som inte tillämpar samma system är föråldrad lagstiftning som sharialagar där man har ett standardstraff för varje brottstyp (om jag nu har uppfattat det lilla jag hört om sharialagstiftningen korrekt).

Du verkar ju bara att sitta och gnälla om ett systemfel utan att ens förstå vad det är du gnäller på.
Citera
2020-10-23, 21:57
Medlem
Citat:
Danmark har samma system med olika straffskalor för de olika brotten. Vad menar du med hur det gick i Danmark?

Den enda lagstiftning som jag kan komma på såhär på rak arm som inte tillämpar samma system är föråldrad lagstiftning som sharialagar där man har ett standardstraff för varje brottstyp (om jag nu har uppfattat det lilla jag hört om sharialagstiftningen korrekt).

Varför mumlar du om Sharialaglar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in