2020-08-04, 06:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBollocks
Jag tror att det självgode aset Tishko under haschpåverkan berättat för W att han är gay. Hon valde då att göra slut och kanske även att avslöja för alla hans närmaste.
För att bibehålla sin heder så var han tvungen att mörda henne.

Fick denna teori i skallen efter att Darin kom ut nu i dagarna.
Skruvad teori kanske, men..
Nån som vet hur kurders tänkesätt funkar kring homosexuella?

Edit: Jag har inget emot homosexuella. Men Darin är också kurd, och dröjde väldigt länge med att komma ut. Jag tror att mördarkurden Tishko är stjärtis, Wilma fick reda på det och hon var den enda som visste, så hon måste dö.
Ja, vem vet. Inte alls omöjligt. Han verkar ju så tillfreds. Ser väl fram emot att få packa riktigt mycket bajs i fängelset.
Citera
2020-08-04, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
Vet inte om det är klargjort att det var hans... eller om det isf fanns ngt? Han kanske var ”rädd” att det fanns? Mörk, svart jacka är det svårt att se blod på.

Konstigt å dumpa fräscha jackor random ute, jag har inte lyckats hitta nån någon gång.

Hela den är Ljungskile resan, luktar skumt lång väg.

Han sade att w hade tagit med sig bankkort och mobil till morsan på helgen. Efter w försvann använde han kortet på resan till Ljungskile.

Han kan inte ens ljuga bra denne mördar thisko
Citera
2020-08-04, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Det är långsökt. Men alla förslag om motivet är välkomna eftersom åklagaren kunde inte komma med nån vettig motiv beskrivning som tingsrätten kunde acceptera.
Jag är själv inne på nån sort affär som han dragit in Wilma i som gick åt skogen. Det handlade om pengar tror jag.
Han pratar om att ägde Bitcoin och har haft gott om pengar för sin USA resa. Då är det väldigt märkligt att helt plötsligt blir han pank och inte ens kan betala hyran.

Bitcoin kan ju raserat i värde.

Eller så kanske Wilma hota gå till hans morsa å berätta om missbruket igen.
Farsan hade ju slått skiten ur thiskon när han fick reda på det.
Citera
2020-08-04, 09:36
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av censcur
Ngnstans mitt i förhöret med åklagaren,säger tischo rakt ut ur luften.:.-polisen har inte lagt en spänn på mitt spår ,Göteborg! Det är löjligt!! så säger han på ett ungefär.och fnyser!!..Vad menar tokstollen? Han vet ju att huvudet återfunnits...skulle kroppen finnas i Göteborg?...varför antar han det?? Jag fattar inte???
Jag tror T fått ideer från sin advokat, Rämsell hävdade hela tiden under utredningen att det inte gick juste till. Det finns regler om att polisen måste försöka bevisa om det ligger sanning bakom den misstänktes påståenden, de får inte bara söka bevis MOT den misstänkte. Så om han föreslår att W är i Göteborg så tror han att de måste leta där. Så är det ju inte riktigt. Han måste övertyga polisen om hur och varför o var osv. Eftersom han säger Göteborg kan vi nog tänka att kroppen inte finns där i alla fall.
Citera
2020-08-04, 09:38
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingdom
En dum fråga kanske, som jag ej sätt svaret på

Wilmas bankomatkort hade ju T, hur löste Wilma biljett isf, kan man betala kontant, hade hon månadskort?

Bara för Tishko säger att hon skulle till Göteborg?
Jag har svårt att tro att hon hade månadskort till Göteborg, hon hade väl ingen koppling som jobb eller skola där o det kostar rätt mycket.
Citera
2020-08-04, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Det är långsökt. Men alla förslag om motivet är välkomna eftersom åklagaren kunde inte komma med nån vettig motiv beskrivning som tingsrätten kunde acceptera.
Jag är själv inne på nån sort affär som han dragit in Wilma i som gick åt skogen. Det handlade om pengar tror jag.
Han pratar om att ägde Bitcoin och har haft gott om pengar för sin USA resa. Då är det väldigt märkligt att helt plötsligt blir han pank och inte ens kan betala hyran.
Det enda motivet är att W gjorde slut. Det räcker för vissa killar och för Tishko. Och det motivet räckte till tingsrätten. Det är bara att granska motiven där kvinnor mördats i nära relation de senaste 15 åren. Det är det absolut vanligaste: kvinnan vill skiljas , göra slut, och blir mördad.
Citera
2020-08-04, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av censcur
Ngnstans mitt i förhöret med åklagaren,säger tischo rakt ut ur luften.:.-polisen har inte lagt en spänn på mitt spår ,Göteborg! Det är löjligt!! så säger han på ett ungefär.och fnyser!!..Vad menar tokstollen? Han vet ju att huvudet återfunnits...skulle kroppen finnas i Göteborg?...varför antar han det?? Jag fattar inte???
Han klarar inte svenskan. Han menade att han "var i häktet i Göteborg helgen innan" huvudet påträffades och "kände på sig att hon var där. Han sa "förra helgen". Och med det ser han ut som en idiot.
Citera
2020-08-04, 10:00
Medlem
Orkar inte läsa hela inlägget, vad tror ni att de har hänt med henne ? Hur de har gått till ?
Citera
2020-08-04, 10:19
Medlem
Novotars avatar
Denna kille alltså...han dikterar när det går bra att ställa frågor till honom. Han har spår på vem som gjort detta som polisen inte ens ”orkar” kontrollera. Ni ”lyder” ju inte ens min uppmaning SÅ varför skall JAG hjälpa er??
Citera
2020-08-04, 10:28
Medlem
Novotars avatar
Ngn som vet om pappan bor kvar, jobbar som vanligt mm? Läget bland kompisarna vad dom nu tänker, säger?
Citera
2020-08-04, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Nja jag vet inget om juridik.

Men det är väl media som spär på lite extra.

Han fick väl livstid i Sverige och livstid i Tyskland d.v.s dubbelt.

Så, kanske när blir släppt i Sverige efter 30 år nånting så får han kanske sitta av resten i Tyskland - Hoppas jag. För det förbannade svinet ska ALDRIG komma ut igen.

Får väl se också hur det går för Peter Mangs i Malmö. Inte han är helt frisk.
Släpp aldrig ut sådana supersvin i samhället!!

Han dömdes 1993 till livstids fängelse för 1 Mord och 9 Mordförsök i Sverige 1991 och 1992.
Sedan dömdes han 2018 till livstids fängelse för ett mord i Tyskland 1992. Efter denna domen ansökte han om utlämning till Sverige, vilket beviljades. Han kommer inte sitta en enda dag i fängelse i Tyskland.
Citera
2020-08-04, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Bitcoin kan ju raserat i värde.

Eller så kanske Wilma hota gå till hans morsa å berätta om missbruket igen.
Farsan hade ju slått skiten ur thiskon när han fick reda på det.
BC hade trefaldigats sen jan/2019 tom Oct-Nov/19. Om han pysslade med det då hade han kammat hem stora vinster.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in