Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-08-03, 23:44
  #50737
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G159
Jag vet inte varför men jag tror fortfarande så starkt på soptunnor/Soprum/Sopkärl.

Jag tror att han slängt dels kroppsdelar i vårdtagares soprum, därav alla dessa hembesök (för att hämta del för del att fördela ut till de olika platserna han har sina vårdtagare på).

Telefonen, samma sak där. Han tog med den ut, stängde av den och dumpade den i någons/något sopkärl någonstans.

Vad kan förstöra det mesta? Jo riktigt höga temperaturer, vart hittar man sådana? Förbränningsstationer eller smältverk. Vad är enklast? -Att dumpa det i sopor som töms frekvent och sedan körs rätt in i elden.

Det är dessutom sådana ställen som polisen inte hoppar in och letar på, och även om dem skulle, så är allt aska och inga bevis finns kvar.
Så är det nog.
Citera
2020-08-03, 23:51
  #50738
Medlem
Känns ändå bättre att lyssna på ljudfilen med TIshkos ljug och dåliga försök att försöka komma undan rättvisan när man redan vet om att han dömts till livstids fängelse.

Den här smutsiga råttan är körd och kommer få många tråkiga år som inlåst framöver vilket värmer.
Citera
2020-08-04, 00:06
  #50739
Medlem
4231 sidor är aningen för mycket att ta sig igenom. Ursäkta min lathet.
Finns det ljudfiler i tråden på hela Tishkos vittnesmål i rättegången?
Citera
2020-08-04, 00:09
  #50740
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
4231 sidor är aningen för mycket att ta sig igenom. Ursäkta min lathet.
Finns det ljudfiler i tråden på hela Tishkos vittnesmål i rättegången?
Ja. Den lades upp i tråden i fredags ca 8.00-8.30. Så har du en ram att leta runt. Glöm inte tacka den formidabla användaren som lade upp den!
Citera
2020-08-04, 00:40
  #50741
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maximilian25
Tycker det är konstigt att han har lagt henne i sängen som det verkar som när han kunde dragit in henne direkt till badrummet direkt från vardagsrummet där det antagligen startade och där hon dog mycket blod där, synd att inte kroppen hittades den kunde berätta mycket, tror kroppen består av många skärskador och sticksår han kanske begick ett sexmord av något slag.
Jag har oxå funderat på varför han tog den omvägen. Antingen la han henne där för han trodde kanske att hon inte va död än, att hon skulle vakna till liv. Eller är det som du säger, något sjukt sexuellt han har gjort med hennes sönderslagna kropp.
Citera
2020-08-04, 01:07
  #50742
Medlem
Ngnstans mitt i förhöret med åklagaren,säger tischo rakt ut ur luften.:.-polisen har inte lagt en spänn på mitt spår ,Göteborg! Det är löjligt!! så säger han på ett ungefär.och fnyser!!..Vad menar tokstollen? Han vet ju att huvudet återfunnits...skulle kroppen finnas i Göteborg?...varför antar han det?? Jag fattar inte???
Citera
2020-08-04, 01:17
  #50743
Medlem
Kingdoms avatar
En dum fråga kanske, som jag ej sätt svaret på

Wilmas bankomatkort hade ju T, hur löste Wilma biljett isf, kan man betala kontant, hade hon månadskort?

Bara för Tishko säger att hon skulle till Göteborg?
Citera
2020-08-04, 01:19
  #50744
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Har du några källor på det? Ganska ovanligt att spara kroppsdelar hemma hos sig som minne av sina brott.

Han dumpade hela Wilmas kropp men behöll huvudet. Varför?

Han som kallades "Skarakannibalen" och hon "Vampyrkvinnan" vet inte om de sitter inlåsta ännu dock, men de fick väl psykvård?
Citera
2020-08-04, 01:38
  #50745
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
4231 sidor är aningen för mycket att ta sig igenom. Ursäkta min lathet.
Finns det ljudfiler i tråden på hela Tishkos vittnesmål i rättegången?

https://www.youtube.com/watch?v=i3T9N7Hx4uk
Citera
2020-08-04, 05:46
  #50746
Medlem
Jag tror att det självgode aset Tishko under haschpåverkan berättat för W att han är gay. Hon valde då att göra slut och kanske även att avslöja för alla hans närmaste.
För att bibehålla sin heder så var han tvungen att mörda henne.

Fick denna teori i skallen efter att Darin kom ut nu i dagarna.
Skruvad teori kanske, men..
Nån som vet hur kurders tänkesätt funkar kring homosexuella?

Edit: Jag har inget emot homosexuella. Men Darin är också kurd, och dröjde väldigt länge med att komma ut. Jag tror att mördarkurden Tishko är stjärtis, Wilma fick reda på det och hon var den enda som visste, så hon måste dö.
__________________
Senast redigerad av MrBollocks 2020-08-04 kl. 05:52.
Citera
2020-08-04, 06:46
  #50747
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Jag har oxå funderat på varför han tog den omvägen. Antingen la han henne där för han trodde kanske att hon inte va död än, att hon skulle vakna till liv. Eller är det som du säger, något sjukt sexuellt han har gjort med hennes sönderslagna kropp.
Det måste ha känts väldigt snopet för W att någon, hon hade älskat och som hon trodde älskade henne kunde göra så här. Något måste hon väl ha hunnit tänka. Vilken otur att hon kom i kontakt med denna Irakkurd. Förstår inte riktigt vad hon såg hos honom. Han är ju svart som Satan själv och har tjocka läbbiga läppar, som inte verkar ett dugg attraktivt.
Citera
2020-08-04, 06:52
  #50748
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBollocks
Jag tror att det självgode aset Tishko under haschpåverkan berättat för W att han är gay. Hon valde då att göra slut och kanske även att avslöja för alla hans närmaste.
För att bibehålla sin heder så var han tvungen att mörda henne.

Fick denna teori i skallen efter att Darin kom ut nu i dagarna.
Skruvad teori kanske, men..
Nån som vet hur kurders tänkesätt funkar kring homosexuella?

Edit: Jag har inget emot homosexuella. Men Darin är också kurd, och dröjde väldigt länge med att komma ut. Jag tror att mördarkurden Tishko är stjärtis, Wilma fick reda på det och hon var den enda som visste, så hon måste dö.
Det är långsökt. Men alla förslag om motivet är välkomna eftersom åklagaren kunde inte komma med nån vettig motiv beskrivning som tingsrätten kunde acceptera.
Jag är själv inne på nån sort affär som han dragit in Wilma i som gick åt skogen. Det handlade om pengar tror jag.
Han pratar om att ägde Bitcoin och har haft gott om pengar för sin USA resa. Då är det väldigt märkligt att helt plötsligt blir han pank och inte ens kan betala hyran.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback