2020-07-23, 15:54
Medlem
in2lads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xXz9
Vilken/vilka anstalter skulle Tishko hamna i? Först Kumla-anstaltens riksmottagning, men vilka anstalter skulle kunna vara aktuell?

Kvinno(flick)mördare, styckmördare, relationsmord, gm invandrare, offret svensk.

Hur tror ni att han bli bemött på anstalten? Kommer han få bästisar, kommer han bli hatad?
Han hamnar på en klass-1 anstalt, det finns 7 stycken och de är namngivna i tråden. Nej, han får inga bästisar. Det funkar inte så på anstalt, alla misstror varandra.
Citera
2020-07-23, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av in2lad
Han hamnar på en klass-1 anstalt, det finns 7 stycken och de är namngivna i tråden. Nej, han får inga bästisar. Det funkar inte så på anstalt, alla misstror varandra.
Han hamnar på någon av dem ja med upplåsning kl 7.00 på morgonen och inlåsning kl 19.00 och sedan får han snickra pallar eller etikettering i form av jobb och så får de frukost, lunch och middag.
Att sköta tvätteri som jobb har de också på vissa anstalter.
Även rastgård har de inne på fängelse området.
Citera
2020-07-23, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajohanna9090
Sambon till modern verkar inte Ens känna wilma. Sambon ska ha levt med modern i över 10 år

Misstänkte nästan detta. Klassik Våra barn. Dina barn syndromet. Ger man sig in i ett förhållande där den andra parten har barn sedan tidigare så tycker jag att man skall ta hand om dom med.
Citera
2020-07-23, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sensas3000
När han satt i soffan med wilmas anhöriga så smsa han sina kompisar om att dom skulle komma dit och säga att dom hade sett wilma på stan rödhårlig snacka om avslöjande.Satans mördare.
Har funderat på det me skulle int kunna vara så att nån av dom gått vindsdelen och tömt det undertiden dom anhöriga var inne med tishko för det gick väl gå mellan trappupgångarna via vinden el har jag fel tro ?
Citera
2020-07-23, 17:24
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haptor22
Duschdraperiet som var nytt skrevs det om. Varumärket är Gilbert Gilbert och Linne. Bild finns på Buildor.se hemsidan - slut i lager. Inte av intresse att utreda köpet ?
Redan utrett..
(FB) Wilma Andersson 17 Uddevalla försvunnen 13/14 nov. 2019. Sammanfattning i trådstart.
Citera
2020-07-23, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av in2lad
Varför misstror dom varandra?
Citera
2020-07-23, 18:00
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haptor22
Duschdraperiet som var nytt skrevs det om. Varumärket är Gilbert Gilbert och Linne. Bild finns på Buildor.se hemsidan - slut i lager. Inte av intresse att utreda köpet ?

Bra jobbat. Jag har själv letat efter de draperiet men inte hittat något.
fast jag hittar ju inte just DET draperiet som finns med i FUP.

FUP: sidan 292 till höger med Adobe reader.
10 Feb, Kontroll av kvitton samt duschdraperi
Närvarande: Pinsp Anette Timm Preinfalk & Pa Claes Brovall

FUP: sidan 247.
Duschdraperiet såg nytt ut då det hade vecken kvar från det att det varit packeterat. Det
saknades etikett med firmanamn på duschdraperiet. Fanns endast en etikett med
tvättråd.
Bild 72. Toa/dusch. Foto taget från hallen.

FUP: sidan 248.
Bild 73. Närbild på duschdraperiet

Frågan är ju nu. När blev det köpt? Av vem och varför.

Är du SÄKER på att detta draperi kommer från denna sajten?
https://www.buildor.se/badrum/badrumstextilier/varum%C3%A4rke/gilbert-gilbert-kleine-wolke-spirella/badrumstextilier/duschdraperier

De kostar 298:- plus frakt. Leveranstid 1-3 dagar.
Citera
2020-07-23, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matte01
Hej!

Jag och några vänner planerar att verkligen åka upp till Uddevalla trakten under några dagar och leta under varenda jäkla sten. Vet ni något område som polis och Missing People t.ex inte sökt i? Det känns ju som att de finkammat området rätt ordentligt men det måste väl finnas något ställe? Vi är ett gäng på 4 pers som ska finkamma varenda område för att vi vill verkligen hitta Wilma eller andra spår som kan styrka MGM. Så om ni vet områden som man kan söka på, svårtillgängliga spelar ingen roll. ALLT! Svara gärna på detta inlägget och låt mig veta. Tack!

Vi är några som finkammar vid olika ställen och olika tillfällen, vi planerar att göra det igen och hade varit bra med flera. När planerar ni ?
Citera
2020-07-23, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sensas3000
När han satt i soffan med wilmas anhöriga så smsa han sina kompisar om att dom skulle komma dit och säga att dom hade sett wilma på stan rödhårlig snacka om avslöjande.Satans mördare.

Var kan man läsa om detta?
Citera
2020-07-23, 18:22
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Bra jobbat. Jag har själv letat efter de draperiet men inte hittat något.
fast jag hittar ju inte just DET draperiet som finns med i FUP.

FUP: sidan 292 till höger med Adobe reader.
10 Feb, Kontroll av kvitton samt duschdraperi
Närvarande: Pinsp Anette Timm Preinfalk & Pa Claes Brovall

FUP: sidan 247.
Duschdraperiet såg nytt ut då det hade vecken kvar från det att det varit packeterat. Det
saknades etikett med firmanamn på duschdraperiet. Fanns endast en etikett med
tvättråd.
Bild 72. Toa/dusch. Foto taget från hallen.

FUP: sidan 248.
Bild 73. Närbild på duschdraperiet

Frågan är ju nu. När blev det köpt? Av vem och varför.

Är du SÄKER på att detta draperi kommer från denna sajten?
https://www.buildor.se/badrum/badrumstextilier/varum%C3%A4rke/gilbert-gilbert-kleine-wolke-spirella/badrumstextilier/duschdraperier

De kostar 298:- plus frakt. Leveranstid 1-3 dagar.
Här finns info om duschdraperiet, de har fått ett av Linda men har troligtvis bytt till annan färg.
(FB) Wilma Andersson 17 Uddevalla försvunnen 13/14 nov. 2019. Sammanfattning i trådstart.
Citera
2020-07-23, 18:25
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tikimon
Var kan man läsa om detta?

FUP: sidan 589

Hur kom det sig att han kom dit?
Han måste ha blivit ditkallad av Tishko eller Mohammed jag vet inte. Han hade väktar kläder
på sig och det stod väktare på vänstra bröstficka.
Sign på honom?
Han bröt lite grann men inte mycket. Han kanske kom från någon öst stat.
Mohammeds kompis som hade sett Wilma sa att den här väktaren hade sagt att den här
personen hade rött hår som de hade sett på Torp så det kan nog inte vara Wilma.
Fick ni känslan av att den här väktaren var Tishkos och Mohammeds kompis?
Det kändes som att det var deras kompis, i alla fall var det Mohammeds kompis.
Vi tyckte det efteråt att det var lite konstigt att han kom dit.
Han Mohammed nämnde en kompis till och hans namn var Harris och hade telefonnummer
Varför lämnade Mohammed det här namnet till dig?
Jag lite osäker på om det var namnet till någon som hade sett Wilma på Torp eller ej. Jag vet
inte.
Förhör med Karlsson, Ingvar; 2019-11-25 10:30 diarienr: 5000-K1449768-19
589

FUP: sidan 602

Efter en stund kom det ytterligare en kille, han kom med en grå brunaktig BMW. Killen sade
att det var en person som hade kontaktat honom om att de hade sett Wilma på Elgiganten
mellan kl 16-17 (191117). Detta pga en efterlysning. Men det var nog inte Wilma man hade
sett, tjejen på en övervakningsfilm hade nämligen rött hår.
Citera
2020-07-23, 18:27
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Här finns info om duschdraperiet, de har fått ett av Linda men har troligtvis bytt till annan färg.

Tack. Det vet jag redan att de hade bytt.

FUP: 565

De fick ett vitt duschdraperi av oss men de bytte de ut mot ett annat nytt men jag minns inte
att jag såg det nya heller när jag gick runt i lägenheten och kollade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in