2019-12-02, 19:02
Medlem
Turphiees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilyflower90
Det är en bild som säger ’att vara ensam är bättre än att vara med människor som inte respekterar dig för den du är’

Är det det du menar? Uppladdat i lördags.

Ja, det var den jag menade... funderade på om den var uppladdad i samband med försvinnandet, och att den kunde avslöjat något om varför hon försvann
Citera
2019-12-02, 19:03
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Har de inte skruvat isär vartenda rör och avlopp och tagit prover i vattenlåset, så har de gjort ett slarvigt jobb - så det förutsätter man ju att de gjort.
Ja fast han kanske inte styckade henne hemma i så fall, men annars kan han ju sköljt ner allt med klor och andra DNA-förstörande kemikalier. DNA är en stabil molekyl men ändå ganska känsligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Shookers
Eftersom Wilma har bott i lägenheten tillsammans med honom och hon är kvinna så rinner det ju naturligt blod ur henne en viss tid i månaden, så frågan är hur de kan använda sig av resultatet i duschavloppet.

Möjligen att de kan använda rören i köket eftersom det normalt inte förkommer blodspill där.
Jag tänkte mer på stora mängder blood som har gått igenom avloppen relativt nyligen. Men som sagt, han kanske inte gjorde allt hemma. Typ ströp henne till döds och sedan körde ut henne i skogen och styckade henne där, eller något liknande.
Citera
2019-12-02, 19:03
Medlem
” Polisen vill inte närmare redogöra för framsteget och jag tänker av hänsyn till Wilma Anderssons anhöriga inte ge mig in i spekulationer, med det finns få tänkbara fynd som skulle göra utredarna så säkra på sin sak.”

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/jdnXbq/fler-fynd-behovs-for-att-bevisa-att-wilma-blev-mordad
Citera
2019-12-02, 19:05
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nicememesbro
Har kollat närmare på den där släktingen som bor på annan ort men som besökte MGM1 dagen BO försvann och jag är inte imponerad. För de första har personen gillat FIKK och MSP, därtill har han nyligen gillat Efterlyst, Udevalla Rescue, Polisen Västra Fyrbodal (Uddevalla), och Polisen Hundförarna (lite misstänksamt eftersom personen inte bor på den orten). Det som är oroväckande är att samma person är medlem i grupper/gillat grupper som "1 grad ISIS på Haze Taiba" (google översättning) och andra liknande terroristsidor/fan-pages där män och kvinnor i alla åldrar poserar med vapen och andra otäcka bilder.
namn på denne? Hur vet du att han besökte MGM samma dag W försvann 14/11? Du vet att han är släkting?
Citera
2019-12-02, 19:06
Medlem
640523s avatar
Att döma någon för mord utan kropp, eller tillräckligt mycket av den för att kunna påvisa dödsorsak, är inte vanligt men det har gått i ett flertal fall.

Dock kräver det nog att den misstänkte pratar en del, i princip erkänner. Man skulle vilja vara en fluga i det där förhörsrummet...
Citera
2019-12-02, 19:07
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilyflower90
Vet någon vem denna pajasen är? Har laddat upp en bild på MGM 2 Tim sen med texten ’new art fromme’ och denne verkar kommentera på W Facebook ganska ofta

https://www.facebook.com/janferenc.weizinger.50
Var ser du att bilden är uppladdad för 2h sen?
Citera
2019-12-02, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Ja fast han kanske inte styckade henne hemma i så fall, men annars kan han ju sköljt ner allt med klor och andra DNA-förstörande kemikalier. DNA är en stabil molekyl men ändå ganska känsligt.

Det finns nog en anledning att man häktat honom på sannolika skäl för mord. Den där raketforskaren har nog inte tänkt på allt. Frågan är om fanskapet ens kan läsa.
Citera
2019-12-02, 19:09
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Och till morsan LA hade hon ju betydligt närmare, vid behov, när hon uppehöll sig i Ua....
Var bor mamman L.A?
Citera
2019-12-02, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turphiee
Ja, det var den jag menade... funderade på om den var uppladdad i samband med försvinnandet, och att den kunde avslöjat något om varför hon försvann

Det finns flera kryptiska inlägg. ’We miss you’ i tisdags. ’too á end’ väldigt ofta. Kommenterar mycket på sina egna bilder osv. Vet inte om de betyder nåt, kanske ingenting men skumhetsradarn bara flög upp när jag såg alla kommentarer och bilder denne gjort ang W.
Citera
2019-12-02, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney

Om du klickar på bilden så kan man se när den laddades upp där nere.
Citera
2019-12-02, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney
3 tim står det nu. I vilket fall är det uppenbarligen nån som inte gillar honom om man säger så. En icke alltför kvalificerad gissning beror på Wilmas död.
Citera
2019-12-02, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turphiee
Vet inte om citerar rätt person, men skit samma

Varför så mycket konstiga kommentarer o en bild på Tis*ko??
Mycket märkligt konto...
too a end två dagar innan W försvann??

Någon som kan kolla lite noggrannare? Källkoder mm??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in