2019-12-03, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Den som hört stegen, vet vi var den lgt låg i förh. till Ahmed?
Normalt borde de personen kunna avgöra om ngn gick upp eller ned.

Det har skrivits att det var grannen under.
Citera
2019-12-03, 22:49
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Du vet mycket väl att jag följt flera fall, jag vet också hur viktigt det är att man är övertydlig för att inte missförstås och läsa mellan raderna kanske är lätt nu men om 4 månader kan det bli en sanning.

Nja, ingen annan mer än du verkar ha missförstått, så otydligt har det knappast varit, varken när det skrevs, ikväll eller kommer att vara det om fyra månader.

Tycker du att det verkar som om att en trådsanning har etablerats på grund av mitt inlägg, tror folk att det är huvudet som har hittats på grund av min post, var finner du stöd för den uppfattningen i så fall?

Är du angelägen om att städa bort otydliga inlägg lär det sannolikt finnas ett tusental mångfalt tvivelaktiga sådana, just nu silar du mygg och sväljer kameler anser jag.

Och du bör känna till att även jag aktivt försöker att motverka trådsanningar genom att ställa kritiska frågor, dock bör det finnas substans för att motivera ett sådant agerande.

Jag kan passa på att deklarera för alla som läser, det finns ingen bekräftad information såvitt jag känner till som säger att W huvud är upphittat.

Nöjd?
Citera
2019-12-03, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MCL85
https://www.expressen.se/gt/pojkvannen-halls-helt-isolerad-fran-omvarlden/

"Han har också begärt att pojkvännen ska genomgå en mindre rättspsykiatrisk undersökning, för att bedöma om mannen kan misstänkas lida av en allvarlig psykisk störning.
– Det är inte sällan att man förordnar detta i samband med häktningar när det gäller grova våldsbrott.
I det här fallet är det ett mycket grovt våldsbrott och till detta kommer att det hittats en kroppsdel, konstaterar Jim Westerberg".

Mycket grovt våldsbrott! Är det vad man sett i MGMs lägenhet? Eller genom märken på kroppsdelen som hittades? Låter som att det då inte rör sig om en olyckshändelse eller kvävning eller strypning. Eller menar de grovt våldsbrott i den bemärkelsen att Wilma blev styckad efteråt? Fast så tolkar inte jag det eftersom han uttrycker sig "och till detta kommer att det hittats en kroppsdel". Då låter det ju som att Wilma orsakats stor skada och stort lidande och sedan styckats efteråt 😟🥺

Mord = mycket grovt våldsbrott.
Grovt våldsbrott kan vara exempelvis våldtäkt, grov misshandel etc.
Våldsbrott "av normalgraden" kan vara misshandel mm.
Citera
2019-12-03, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Är det någon seriös postare som skrivit att MGM:s pappa är inblandad i utförandet av mordet efter att åklagaren beslutat att misstanken mot honom hamnar på skyddande av brottsling?

Om sonen är psykiskt labil blir det snarare mer förståeligt att pappan hjälper till att städa efteråt. Föräldrar är mer benägna att hjälpa och beskydda sina sköra barn med motivationen att "Hen vet/visste inte bättre".

Visst kan det vara så att fadern hjälper sin son att ”städa” efter sitt utbrott.

Men om man är så känslokall att man kan stycka en minderårig flicka så kanske man kan vara kapabel att anstifta till mord.
Citera
2019-12-03, 23:02
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marsipananka
Allt är bara spekulationer. Ni kan gissa hur mycket ni vill om kroppsdelen, tids nog kommer sanningen.
Kan tycka det är spännande att istället fokusera på hur en mördare skapas, blir till.

En del blir det av drogmissbruk, något slår slint. Andra har kanske en psykisk diagnos, kanske scizofreni, paranoid psykos. Man kan få psykiska sjukdomar av drogmissbruk. Några har hat, andra dödar för pengar eller för att skydda sitt eget liv.

Hur skapades W:s mördare?

Skulle du kunna döda någon?

Han var invandrare och svartsjuk. Väldigt vanligt om du följt denna del av forumet ett tag.
Finns egentligen inget intressant med det..
Citera
2019-12-03, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheCallOfKtulu
Recidiv var inte kryssat, nej. Relativt lätt att förstå. Bara flykt och kollusion (inte kollision ). Däremot är jag lite förvånad över att punkt 7 inte kryssats; "Det är av synnerlig vikt att den misstänkte tas i förvar i avvaktan på ytterligare utredning om brottet".

Bokstäverna I och U är grannar på mitt tagentbord, jävligt märkligt men faktiskt sant

Har du protokollet tillhanda?
Citera
2019-12-03, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Men nog i h-vete hörs det väl om man bor i lgh om grannen håller på att spola med mycket vatten en längre tid om han nu skulle styckat henne i badkaret och sen rengöring av badrummet..om inte nu grannen var vera 90+eller med extrem hörselnedsättning. Det skramlar ju dessutom av duschslang mot badkaret.Kan ju också vara så att närmsta grannen inte var hemma i ofs

Tror inte ett dugg på att hon styckats i lägenheten utan att han gjort det på annat ställe och tror heller inte det var de han åkte dit på utan dom kan säkert hittat något annat och som krimiologen sa kan det röra sig om meddelanden eller sms till någon som var misstänksamma. Men det får man ju reda på tids nog så ingen ide att spekulera i det.
Citera
2019-12-03, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Läge för att förtydliga ? Kanske ?

Egen åsikt ?

Men anhöriga var ju med ute när det söktes och när fyndet gjordes. De satt tillsammans med en ledningspolis ("Ecker ...") så nog vet de vilket fynd som gjordes,
Jag tror att man måste göra fler fynd, innan man vill gå ut med mer info.
Dröjer det alltför länge så lär de berätta mer i samband med nästa steg de tar, åtal eller vad, osv.
Till slut kommer det väsentliga ett redovisas till allmänhetens kännedom, enligt demokratiska principer
Citera
2019-12-03, 23:20
Avslutad
Länk som finns tidigare i tråden. Lägger upp den igen ifall någon missat den.

https://en.babysits.se/babysitter/uddevalla/1272317/
Citera
2019-12-03, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marsipananka
Så alla som är invandrare och svartsjuka är potentiella mördare enligt dig.

Jag förväntade mig ett mer djuptänkt svar.

Karlsoon menar förstås att kulturkrockar kan orsaka svartsjuka hos känsliga individer.
Om hon som svensk ville röra sig ute bland folk, gå på fester, umgås med andra,
medan han hade helt annat synsätt angående moral ...
Citera
2019-12-03, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turphiee
Nej det har ingen betydelse när det var eftersom det är själva bekräftelsen på huruvida mgm var hemma som var huvudfrågan... Alltså (ännu en gång) så ville jag veta OM MGM VAR BEKRÄFTAT HEMMA... Inte om det var en torsdag.

Men han kan ju helt enkelt varit ute och handlat mat ...
så kan det vara viktigt om eller inte han var hemma?
Vi lär inte få veta om harvar hemma och låtsades vara inte hemme, eller inte -
Citera
2019-12-03, 23:25
Medlem
FFLifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Länk som finns tidigare i tråden. Lägger upp den igen ifall någon missat den.

https://en.babysits.se/babysitter/uddevalla/1272317/

Tror du precis knäckte mordgåtan där 😉
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in