2019-12-03, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turphiee
Vad spelar det för roll om det var Måndag, Torsdag eller Lördag när pappan har varit där? Vi eftersökte en bekräftelse på att mgm var hemma men inte öppnade, och någon sådan finns inte...

Nää det finns ingen bekräftelse på att han var hemma men dom verkar ha trott att så var fallet men allt är så extremt tyst om i detta fallet, vem fan i tråden ska kunna bekräfta tycker du?
Citera
2019-12-03, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Har funderat lite på om jag ska skiva detta men jag känner ändå att jag vill göra det. Skulle vilja tipsa om att Ni går tillbaka i tråden och läser från sid 1 tom 10. Man blir förbluffad vilken träffsäkerhet många har i sina gissningar samt det kan finnas guldkorn tidigt i tråden. Ex 1a inlägget i tråden säger systern att W bodde i Uddevalla. (Vi vet fortfarande inte var?)

Varför sökte FIKK i ena änden av stan där man fann jackan när hon senast var sedd i andra änden av stan. Någon kontrar med att det var kanske där som mobilen tystnade. Så håller det på.

Polisen tilldelar FIKK och MP olika sökområden, tills man kartlagt de områden man vill söka igenom. Hela Uddevalla indelades i tårtbitar som sedan varje grupp tilldelas till man sökt igenom hela Uddevalla. Polisen söker av egna områden. Där jacka mm hittats söker polisen sedan av med hund mer noggrant.
Citera
2019-12-03, 22:21
Medlem
Citat:
Vad spelar det för roll om det var Måndag, Torsdag eller Lördag när pappan har varit där? Vi eftersökte en bekräftelse på att mgm var hemma men inte öppnade, och någon sådan finns inte...

Det kan ha en viss betydelse ... När W:s släkt/pappa knackade på när hon upplevdes som försvunnen, öppnade ingen.
Någon dag/dagar senare var MGM dock tillgänglig men ville inte kommunicera.

Han hade kanske annat att tänka på när man först uppsöker honom ...
var inte där eller städade.
Intressant kan det vara vilken dag det var, då inte heller W öppnade.
Citera
2019-12-03, 22:22
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag kan inte se att du skriver att det är ett exempel.

Ja, om åkl+utr bedömer det lämpligt för att t.ex. få in tips el. specifika observationer gör dom det.

Det råder konsensus i tråden, polisen har inte berättat att det var ett huvud som hittades, det ger vid handen att inte ens jag kan påstå att det var ett huvud, och jag gör inte heller det.

Polis och MGM samt talstreck, hur f-n ska jag kunna veta hur samtalen har gått i förhörsrummet?

Läs inlägget en tredje gång och med fördel de sista orden i posten.

Som sagt, hur står det till med intellektet ikväll, svårt för att läsa mellan rader eller se saker och ting i en kontext, eller vill du bara racka ner på någon och hittade inget bättre offer?

Beträffande vad åklagaren och förhörsledaren beslutar sig för att delge MGM gör de det som gagnar utredningen, det vore inte första gången man berättar för en MGM vilket eller vilka fynd man har gjort, har du aldrig läst en FUP?
Senast redigerad av OY 2019-12-03 kl. 22:25.
Citera
2019-12-03, 22:24
Medlem
Turphiees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Nää det finns ingen bekräftelse på att han var hemma men dom verkar ha trott att så var fallet men allt är så extremt tyst om i detta fallet, vem fan i tråden ska kunna bekräfta tycker du?
Jag frågade efter en bekräftelse för att jag inte visste om det fanns någon... Nu (långt före ditt svar) vet jag att det inte finns.

Hade det funnits någon som hade en källa på bekräftelsen hade det väl förslagsvis varit den som skulle bekräftat.. tycker du inte?

Allt detta hade du begripit om du inte hade varit så ofantligt stressad med att svara mig.
Citera
2019-12-03, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iLivid
Jag har inte sett häktningsframställan,vet inte vad rätten kryssat i sin mall. Kanske recidivfara inte var med?

Ja och det är just kollisionsfaran försvaret vill att åklagaren skall förklara lite närmare, så bäst är att sätta sig emot häktning. Lite info kan försvar få, med tur....

Recidiv var inte kryssat, nej. Relativt lätt att förstå. Bara flykt och kollusion (inte kollision ). Däremot är jag lite förvånad över att punkt 7 inte kryssats; "Det är av synnerlig vikt att den misstänkte tas i förvar i avvaktan på ytterligare utredning om brottet".
Citera
2019-12-03, 22:26
Medlem
Turphiees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Det kan ha en viss betydelse ... När W:s släkt/pappa knackade på när hon upplevdes som försvunnen, öppnade ingen.
Någon dag/dagar senare var MGM dock tillgänglig men ville inte kommunicera.

Han hade kanske annat att tänka på när man först uppsöker honom ...
var inte där eller städade.
Intressant kan det vara vilken dag det var, då inte heller W öppnade.

Du har rätt i sak, MEN... det var inte det som diskuterades... läs gärna in dig i diskussionen innan du deltar
Citera
2019-12-03, 22:27
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parongatan
Japp. Min tanke också. Det blir FÖR makaber information. Och de vill ha all information klar, innan de går ut offentligt. Och, de anhöriga blir förstås de första att få den informationen - om allt går rätt till.

Polisen kan givetvis inte åka hem till de anhöriga och i detalj berätta att de hittat huvudet (det mest troliga). Därför är informationen ännu inte bekräftad offentligt.

Jag gissar på några dygn till, innan man går ut med vilken sorts fynd man gjort. Förhoppningsvis återfinner man hela kroppen inom något dygn eller två.

Och den misstänkte pojkvännen lär i detta nuet, sitta i väldigt intensiva förhör där allt krut läggs på att han ska avslöja var han gömt Wilma.

Läge för att förtydliga ? Kanske ?

Egen åsikt ?
Citera
2019-12-03, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det råder konsensus i tråden, polisen har inte berättat att det var ett huvud som hittades, det ger vid handen att inte ens jag kan påstå att det var ett huvud, och jag gör inte heller det.

Polis och MGM samt talstreck, hur f-n ska jag kunna veta hur samtalen har gått i förhörsrummet?

Läs inlägget en tredje gång och med fördel de sista orden i posten.

Som sagt, hur står det till med intellektet ikväll, svårt för att läsa mellan rader eller se saker och ting i en kontext, eller vill du bara racka ner på någon och hittade inget bättre offer?

Beträffande vad åklagaren och förhörsledaren beslutar sig för att delge MGM gör de det som gagnar utredningen, det vore inte första gången man berättar för en MGM vilket eller vilka fynd man har gjort, har du aldrig läst en FUP?

Du vet mycket väl att jag följt flera fall, jag vet också hur viktigt det är att man är övertydlig för att inte missförstås och läsa mellan raderna kanske är lätt nu men om 4 månader kan det bli en sanning.
Citera
2019-12-03, 22:38
Medlem
Citat:
Du har rätt i sak, MEN... det var inte det som diskuterades... läs gärna in dig i diskussionen innan du deltar

Jamen då har det väl betydelse vilka dagar det var?
Så att man kan skapa en sammanhängande story av vad man vet (både polisen och vi här).
Minns tyvärr inte själv vilken dag det först kom besök .. men i början av försvinnandet, när
några dagar gått -
Citera
2019-12-03, 22:44
Medlem
Turphiees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Jamen då har det väl betydelse vilka dagar det var?
Så att man kan skapa en sammanhängande story av vad man vet (både polisen och vi här).
Minns tyvärr inte själv vilken dag det först kom besök .. men i början av försvinnandet, när
några dagar gått -
Nej det har ingen betydelse när det var eftersom det är själva bekräftelsen på huruvida mgm var hemma som var huvudfrågan... Alltså (ännu en gång) så ville jag veta OM MGM VAR BEKRÄFTAT HEMMA... Inte om det var en torsdag.
Citera
2019-12-03, 22:44
Medlem
Men nog i h-vete hörs det väl om man bor i lgh om grannen håller på att spola med mycket vatten en längre tid om han nu skulle styckat henne i badkaret och sen rengöring av badrummet..om inte nu grannen var vera 90+eller med extrem hörselnedsättning. Det skramlar ju dessutom av duschslang mot badkaret.Kan ju också vara så att närmsta grannen inte var hemma i ofs
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in