Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
Jag har alltid en rulle svarta sopsäckar i städskåpet. Bra när man får för sig att rensa ur nån garderob. Typ. Men en såg att stycka med har få lägenhetsboende ii sin bostad.
Ok, kanske man har någon rulle trots att man bara är 22 år.
Jag tvivlar på att det är lät att med de vanliga knivar du har hemma kunna avskilja en kroppsdel. Även om du är van att stycka djur och känner till var i leden du kan skära genom brosk mm, så är det på en människa större och segare delar än man anar.
Om du är händig och sågar en del, kan hända att du har en lämplig såg. Jag tror att jag hade en i min lägenhet när jag bodde där.
Men oj vad blod det måste komma ut.
Jag vet att i ett styckmord här där jag bor, använde mannen en tigersåg (inhandlad för ändamålet, förutom inköp av plastpåsar och tejp mm) och hade förvaringslådor under styckningen. Men det hade sprätt blod lite här och var, trots insamlandet av vätskor. Allt gjordes i mannens garage.
Mest är min tanke nu att mgm blev desperat, kotaktade pappa kanske genom att ta sig dit. Han kan ha fått plastpåsar av pappan, men han släpade nog ner kroppen själv (dunsarna) och märkte att han inte orkade.
Kanske drog han ner kroppen som Remark föreslog i källarförrådet för att sedan göra det som behövdes.
Hämta hjälp, vänta på hjälp eller något annat?