2019-12-01, 21:49
Medlem
enklistras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Öh? Jahaa?

Torso är ett ord för överkropp. Vid tillfällen då poliser säger att dem hittat en torso så lämnar det information om att det är en styckad kropp där armarna, midja och huvud avlägsnats.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Jag tror det handlar om att hon befunnit sig i en dålig och förtryckt relation där han ständigt ska ha kontroll över henne. Hon vill lämna och det går emot den hederskultur han vuxit upp med. Mörda eller gå emot hedern, då blir valet lätt för den här lågbegåvade killen.

Jag vet med säkerhet att han ville att hon skulle konvertera men att hon vägrade
Citera
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Öh? Jahaa?
Bålen, kroppen utan armar ben o huvud. Prova Svenska.se där kan du alltid slå upp främmande ord.
Citera
2019-12-01, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Nu är de säkert bara bedrövade.
Däremot under söket funderade jag lite runt varför ingen av dem hördes mer. Kanske de ändå innerst inne förstod att invällaren... vad invällaren gjort. Visa av tidigare händelser så att säga.

Under söken följde dom dessa varje dag via att sitta i FIKKs vagn. Dom umgicks dagligen även på privat tid med FIKKs ledare Daniel(flera media).
Så nog var dom engagerade.
Citera
2019-12-01, 21:50
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Det behövs ingen hederskultur för att en kille slår ihjäl en tjej sv svartsjuka. Sprit eller droger och dålig impulskontroll tycks vara tillräckligt.

Jag är inte ute efter att försöka trycka på att det är hedersrelaterat mord för sakens skull. Men jag tycker detta fall andas heder. Särskilt när man studerar MGM och hans familj lite närmare. Att detta mord baseras på kulturella och religiösa inslag känns som en lågoddsare.
Citera
2019-12-01, 21:53
Medlem
Linusida77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astrid.o
Det är huvudet de har hittat
Kan du inte veta. Är ingen som vet, förutom polisen !
Citera
Medlem
Deagle66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Ok, skulle vara intresssant att veta om pappan visste om mordet innan det skedde.
Om han planerat det tillsammans med sonen.
Krävs stark lojalitet mellan dem båda om han mördade först, sen ringde farsan.
Fast det lär vi väl aldrig få reda på.
De har ju redan visat prov på att ljuga.

Är helt enig med dig helt om det.
Citera
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ellen60
Jo, men det tror ikke jeg. Når en ser på etterlyst fra 28. November sier talsmannen fra " fikk" at han skal til polisen og lemna et fund (37,8) kvarstår av programmet når han sier dette

https://www.viafree.se/program/samhalle/efterlyst/sasong-54/avsnitt-12
Polisen hittade kroppsdelen men när de intervjuade honom från fikk såg han extra bedrövad ut så de hade nog fått svaret redan då.
Citera
2019-12-01, 21:55
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Varför är det så viktigt att redan nu få reda på vilken kroppsdel som är hittad? Det får vi väl veta när förundersökningen eller rättegången är klar. Förklara varför det är så viktigt att veta nu.

Citat:
Ursprungligen postat av Grodologen
Folk här på forumet är ju så nyfikna att de kan spricka.
Du har helt rätt, svaret får vi när tiden är mogen.
Inte för att det i övrigt går att jämföra men jag undrar ändå om ni tesonerar likadant när det gäller fotboll. Vänta och se så får vi veta hur det går. Det finns de som kan sitta och prata om gamla matcher, där man t om vet hur det gick.
Citera
2019-12-01, 21:57
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cardgame
Jag vet med säkerhet att han ville att hon skulle konvertera men att hon vägrade

Vintig info som bör förmedlas till polisen.

Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Under söken följde dom dessa varje dag via att sitta i FIKKs vagn. Dom umgicks dagligen även på privat tid med FIKKs ledare Daniel(flera media).
Så nog var dom engagerade.

Tvivlar inte på att de var engagerade. Vad jag skrev var att de hördes lite, i media alltså.
Citera
2019-12-01, 21:59
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag har alltid en rulle svarta sopsäckar i städskåpet. Bra när man får för sig att rensa ur nån garderob. Typ. Men en såg att stycka med har få lägenhetsboende ii sin bostad.

Ok, kanske man har någon rulle trots att man bara är 22 år.

Jag tvivlar på att det är lät att med de vanliga knivar du har hemma kunna avskilja en kroppsdel. Även om du är van att stycka djur och känner till var i leden du kan skära genom brosk mm, så är det på en människa större och segare delar än man anar.

Om du är händig och sågar en del, kan hända att du har en lämplig såg. Jag tror att jag hade en i min lägenhet när jag bodde där.

Men oj vad blod det måste komma ut.

Jag vet att i ett styckmord här där jag bor, använde mannen en tigersåg (inhandlad för ändamålet, förutom inköp av plastpåsar och tejp mm) och hade förvaringslådor under styckningen. Men det hade sprätt blod lite här och var, trots insamlandet av vätskor. Allt gjordes i mannens garage.

Mest är min tanke nu att mgm blev desperat, kotaktade pappa kanske genom att ta sig dit. Han kan ha fått plastpåsar av pappan, men han släpade nog ner kroppen själv (dunsarna) och märkte att han inte orkade.
Kanske drog han ner kroppen som Remark föreslog i källarförrådet för att sedan göra det som behövdes.

Hämta hjälp, vänta på hjälp eller något annat?
Citera
2019-12-01, 22:07
Medlem
[quote=ganglere2|69475460]Vintig info som bör förmedlas till polisen.

Det är redan gjort. Orden kommer ifrån hennes bästa kompis och hennes partner
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in