2019-11-19, 11:22
Medlem
På facebook är det en del som försvarade statsministern såg jag. "Han säger det polisen säger" var ett argument.
Citera
2019-11-19, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Blir det Ardalan Shekarabi som tar över när Svetsarn lämnar in och skulle det rädda S.

https://www.expressen.se/nyheter/shekarabi-gor-sig-redo-att-ta-over-efter-lofven/

Jo man märker att de laddar upp internt för att Shejkaraben ska ta över. En efter en så skjuts hans medtävlare ned medan Shejkaraben får vila lugnt i bakvattnet och säga kloka saker.

Men om Socialdemokraternas partiledare blir en asylfuskande muslim som rätteligen borde vara i England och som jobbat hårt med att försnilla SSU medel och fuska med medlemssiffror då är han inte min statsminister.
Citera
2019-11-19, 11:31
Medlem
FolkutbytarSteffes avatar
Imbecillen fortsätter nu att repetera sina grodor i Göteborg

https://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/0nqMLJ/lofven-sverige-har-inte-forberett-sig-for-det-har-valdet
Citat:
Nu förtydligar han sig:

– Min uppfattning är att vi under för lång tid i Sverige inte har förberett oss på att den här typen av våld kan komma hit, så detta är ett delat politiskt ansvar.

Inom ett halvår ska tryggheten ha ökat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Nu var det ju Holmberg som skötte intervjun och han lyckas alltid få objektet att framstå som en svarslös idiot med ganska små medel. Han ställer frågorna med en perfekt avvägd dos sarkasm. Sen väntar han på svaret, som alltid är uselt. Sen flyttar man kameranvinkeln tillbaka till Holmberg när han gör en min som säger ”Really?” Räcker bra så. Ingen har ju uppfattat det som att Löfven vann och Holmberg var svarslös.

Tror det enda som skulle kunna rädda S nu är ifall Göran Persson kom tillbaka. Han är visserligen 70 bast och strängt upptagen inom bankväsendet. Men hans pondus är svårslagen och han är aldrig svarslös i intervjuer.

Hur blir läget rent konstitunellt, om Stefan Löfvén avgår som statsminister? Är det bara att välja en ny statsminister, eller blir det till och med nyval?

Och om det barar att välja en ny, kan man då utgå från automatiskt stöd från C och L? C skulle ju kunna propsa på att Löf blir statsminister, eller bara, med hänvisning till nya omständigheter, dra sig ur inför lågkonjunkturen.

Sen kanske det även finns maktspelare inom S som hellre tar nyval och därmed låter SD, M och KD inneha regeringsmakten under lågkonjunkturen, vilket kanske skulle kunna vara ett supersmart sätt att desarmera de konservativa.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Jag trodde det skulle bli med Löfvens dåliga intervju som alla dåliga intervjuer i Agenda, de diskuteras i en timme på sociala medier och sen är allt bortglömt när måndagen kommer. Men detta har tagit sån otrolig fart att det faktiskt har chans att ge ett mätbart avtryck i opinionen. Det finns ett före och ett efter ”öppna era hjärtan”, nu finns det också ett före och ett efter ”Vi såg det inte komma”-intervjun i Agenda.

Problemet är att de tror de kan komma undan med att säga de gamla sakerna i den nya tiden, som att det bara är en viss del av debatten som rört sig. Att man nu måste stå för TUT istället för PUT och prata om att minska invandringen med 50-70% eller vad det nu är, men att man i allt annat kan låtsas som att det är 1994. Att man tryggt kan dra den gamla sagan om att kriminalitet i förorterna beror enbart på socioekonomiska faktorer. Eller att man som svar på frågor om invandrare och gruppvåldtäkter kan dra gamla kort som ”de flesta våldtäkter sker i hemmet”. Man måste vara tidsenlig på alla fronter, Stefan.

Jag tror att det som hänt är att fler och fler bland Journalistkåren, och bland proffstyckarna, börjar få en korrekt verklighetsbeskrivning. Efter att de vaknat upp från Törnrosasömmnen och insett att inbördeskrig faktiskt är ett realistiskt scenario om ett par år så förväntar de sig plötsligt skarpare svar från Statssvetsaren. Ett sovande folk skall lugnas ner så att de kan somna om men ett klarvaket folk behöver få bekräftat att ledarna själva ser problemen och dessutom agerar.

För (SD) är detta skördetid. Ser man senaste Patrik Kronqvist i Expressen så är det en text skriven av en person som insett allvaret och nu är irriterad på att ledarna försöker lugna ner och bortförklara. I praktiken betyder det att han full tut delar Jimmie Åkessons (eller till och med Björn Söders) världsbild och därför nu hamnar på samma sida som (SD) i mediakriget om opinionen.

Till och med Lena Mellin verkar ju tröttnat och blivit riktigt arg på Löfven efter den senaste fiasko intervjun. Inte därför att Löfven är sämre än vanligt. Det var han inte. Det var precis lika uselt förra gången. Skillnaden är nog att Lena Melin också vaknat upp och insett allvaret, Steget till att inse att Jimmie Åkesson alltid haft rätt är nog inte så stort. Det kan bli intressant med tanke på vilka som bestämmer på Aftonbladet.

Frågan är vad som hänt egentligen? Jag tror inte att det är skjutningarna egentligen. Det fanns sådant förra året också. Ser man till min egen bekantskapskrets och på jobbet så vet jag att många läste William Agrells varning för regelrätt inbördeskrig. Wlliam Agrell har stort förtroende kapital och är för kompetent/känd för att avfärda. Den akrikeln fick nog en del att tänka till. Jag tror att den artikeln hade större genomslag än skjutningarna. Visst folk kanske inte läser men journalister och proffstyckare gör det.

Källa: https://www.svd.se/agrell-vi-maste-agera-for-att-radda-landet

Ett fullt uppvaknat folk behöver hursomhelst ledare som agerar. Inte ledare som försöker lugna ner. Eftersom inget alls händer så är det bara att byta till (SD) (eller (M)/(KD)) men regeringspartierna är körda.

Det går ju alltid att diskutera vad som sätter snöbollen i rullning men jag tror att artiklar som den av Agrell haft stor betydelse. Nu håller journalister på att omorientera sin egen världsbild. Så snart de är färdiga med det kommer de att upptäcka att de står i samma skyttegrav som Åkesson och Söder. Då kommer det att gå fort...
Citera
2019-11-19, 11:32
Medlem
Löfvén va inte förberedd på det här våldet blir ju dummare för varje dag som går

QUOTE=aribert|69341107]Groggnäsan kommer undan med att framstå som den idiot han är. Hade Åkesson uppträtt lika taffligt så hade det tagit hus i helvete.[/quote]
Citera
2019-11-19, 11:32
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VEMDÅJAG
På facebook är det en del som försvarade statsministern såg jag. "Han säger det polisen säger" var ett argument.

Varför sa hans parti inte vad polisen sa för 30 år sedan när man började se det importerade kriminella resultatet? Det hade varit klädsammare.

Min mor röstade på S hela sitt liv och dog på 80-talet .Hon slapp se värsta skiten men roterar nog många varv i sin grav varje dag nu för tiden.

S kommer för alltid vara ett landsförräderi-parti för mig. Skadorna de åsamkat sverige går inte att reparera längre tyvärr.
Citera
2019-11-19, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sang
Hur blir läget rent konstitunellt, om Stefan Löfvén avgår som statsminister? Är det bara att välja en ny statsminister, eller blir det till och med nyval?

Avgår Stefan Löfven utan att utlysa Extra val så återgår allt till talmannen. En ny statsministerkandidat skall föreslås och sedan får han inte få en majoritet emot sig. Efter tre omröstningar blir det automatiskt extra val.
Citera
2019-11-19, 11:34
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FolkutbytarSteffe
Imbecilles fortsätter nu att repetera sina grodor i Göteborg

https://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/0nqMLJ/lofven-sverige-har-inte-forberett-sig-for-det-har-valdet

Du har fått mycket kritik efter Agendaintervjun i veckan. Varför har just Sverige så höga tal av skjutningar på gatorna?

Denna var nästan bättre....
Hade han lyssnat på SD och det som skrivits överallt senaste åtta åren så hade han kanske kunnat få 1+1 att bli 2.
Så länge bidragen ser ut som de gör så kommer vi inte lyckas, man måste få folk i arbete och tjänar man mindre på det så väljer man att gå och dra benen efter sig och öka på inkomsten med drogförsäljning istället.

– Eftersom varken forskare eller poliser har något säkert svar på det har inte vi politiker det heller. Men min uppfattning är att vi under för lång tid i Sverige inte har förberett oss på att den här typen av våld kan komma hit, så detta är ett delat politiskt ansvar. Men från dag ett när vi tillträdde hösten 2014 har vi arbetat systematiskt med att knäcka gängbrottsligheten, säger Löfven och fortsätter:

– Vi har infört ett femtiotal straffskärpningar som riktar sig enbart till den organiserad brottsligheten, polisens resurser ökar, vi utbildar fler poliser, de får bättre verktyg och det tänker vi fortsätta med, för gängkriminaliteten ska knäckas.

Enligt Löfven kan den ökande kriminaliteten förklaras med flera faktorer. Misslyckanden i skolan, droger och segregation är några saker han lyfter fram.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Varför sa hans parti inte vad polisen sa för 30 år sedan när man började se det importerade kriminella resultatet? Det hade varit klädsammare.

Min mor röstade på S hela sitt liv och dog på 80-talet .Hon slapp se värsta skiten men roterar nog många varv i sin grav varje dag nu för tiden.

S kommer för alltid vara ett landsförräderi-parti för mig. Skadorna de åsamkat sverige går inte att reparera längre tyvärr.

Ja, säg det. Personen som skrev det menade att poliser och socialarbetare har sagt att gängvåldet eller brottslighet inte har med etnicitet att göra.
Citera
Medlem
Frågan är när gängen förklarar krig mot Löfvén
Citat:
Ursprungligen postat av FolkutbytarSteffe
Imbecillen fortsätter nu att repetera sina grodor i Göteborg

Citera
Medlem
I år kommer vi endast bevilja 120 000 uppehållstillstånd (exkl östeuropeer osv). Det blir nog bättre nästa år!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in