2019-11-19, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knasen79
Dum i huvudet kan du vara själv.

Det handlar inte om ifall han vågar eller ej. Han svarar utifrån vilka verktyg han har för att rätta till problemet. Han förknippar våldet med utanförskap och kan därför lösa det med grunderna i Socialdemokratisk politik.

SD som representerar pöbeln pekar etnicitet och invandring som orsak och vill se snabba enkla lösningar, men som i praktiken är omöjlig att genomföra.

Varit lite väl djupt i flaskan eller??

Röfven satt och blå ljög i agenda därför att om han så mycket som hintar om att det är pågrund av invandringen (som hans eget parti skött så "snyggt") som Sverige idag befinner sig på randen till inbördeskrig så hade både han och resten av hans parti varit kört för all framtid.

SD representerar det svenska folkets ilska över hur svensk politik har förts och att resultatet av sosse idioternas drömmar om en mångkulturell utopi enbart resulterat i total kaos och inom kort en total kollaps av samhället.

Omöjlig att genomföra? Låt mig ge dig ett kort, effektivt och i mina ögon nödvändigt exempel:

Återvandra eller dödsstraff. Se så enkelt det var.
Citera
2019-11-19, 09:18
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lower3rd
Korrekt, och jag tror inte heller Sjöstedt kommer att stå fast vid sitt löfte att avsätta Stefan et al när han får chansen. Däremot hör jag att det bubblar inom C; det finns ett växande antal i deras grupp som inte vill ta skulden för att ha varit med och kört Sverige i botten. Och de är redo att gå emot Annies närmaste gäng.

Jag tvivlar på att det blir någon revolt mot Lööf och Stureplanscentern. Nyliberalerna har nästan helt tagit över partiet. Den siste socialliberalen var Staffan Danielsson och han har gått i pension.
Citera
2019-11-19, 09:23
Medlem
Citat:
Var i ligger lögnen?

Det enda han inte ställer upp på är att förknippa våld med etnisitet.

Socialdemokratin har nämligen inte något svar på om så är fallet och därför pekar han på segregation och utanförskap som roten till det ökade våldet. Helt rimligt ...

Läs GP-artikeln jag länkade till. Den slår nog huvudet på spiken.

Man lär väl se hela kedjan. Etnicitet skapar utanförskap o.sv....

Man kan säga undanhålla sanningen om man vill vara snäll, men jag tycker att det är ett jävla ljugande. Det gynnar ingen i längden.
Citera
2019-11-19, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pajasmicra
Invandrarna gör som de förväntas göra pågrund av de låga förväntningarnas rasism som spyrs ut av regering,riksdag och media. Löfven vet inte vad han håller på med alls.

Det ligger mycket i det du säger.
Citera
2019-11-19, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Logoped
Stefan är socialdemokraterna innan Palme, troende intill döden på sosseriets förträfflighet.

Agenda är så uppenbart tillbakahållna att det är pinsamt, inga följdfrågor eller avkrävande av svar.
Nu var det ju Holmberg som skötte intervjun och han lyckas alltid få objektet att framstå som en svarslös idiot med ganska små medel. Han ställer frågorna med en perfekt avvägd dos sarkasm. Sen väntar han på svaret, som alltid är uselt. Sen flyttar man kameranvinkeln tillbaka till Holmberg när han gör en min som säger ”Really?” Räcker bra så. Ingen har ju uppfattat det som att Löfven vann och Holmberg var svarslös.

Tror det enda som skulle kunna rädda S nu är ifall Göran Persson kom tillbaka. Han är visserligen 70 bast och strängt upptagen inom bankväsendet. Men hans pondus är svårslagen och han är aldrig svarslös i intervjuer.
Citera
2019-11-19, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Happysmurf
Det är för i helvette ingen som påstår att orsaken är etnicitet. En vårdslös invandringspolitik volymmässigt, låg utbildningsnivå på invandrare, noll krav på att lära sig svenska, noll krav på självförsörjning samt stenåldersmentalitet i ursprungsländerna. Detta säger inte ett skit om etnicitet och det är ingen som påstår detta. Nu råkar dessa människor oftast vara av annan etnicitet men det betyder för i helvette inte att man skyller på etnicitet.
Många kan inte skilja på etnicitet och kultur och på vissa håll sätter man medvetet likhetstecken mellan dem för att kunna utmåla meningsmotståndare som rasister. För det är förstås en katastrof, löftet om det multietniska multikulturella paradiset visar sig vara ett helvete men hur ska man backa från det?
Citera
2019-11-19, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser
Roa er med att läsa gruppen Stefan Löfven som statsminister - Ja tack och ni kommer få ett gott skratt.

Det förvånar mig inte att långt över 50% är gamla kärringar och herrar. De har fått socialdemokratin med nappflaskan, och vad än sossarna gör så håller de med som nickedockor.

Är så jävla less på människor som kört fast i sina gamla hjulspår. Tjatar om rött o blått, höger o vänster. Man röster som på sitt gamla klubbmärke, men alla spelare är utbytta och spelsystemet ett helt annat. Titta på politiken istället och vad det står för idag, och inte vad laget råkar heta....!
Citera
2019-11-19, 09:34
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bl1nk
Saker kan väl utvecklas under en tid utan att man märker av det?
Ja om man blundar!
Citera
2019-11-19, 09:40
Medlem
ariberts avatar
Groggnäsan kommer undan med att framstå som den idiot han är. Hade Åkesson uppträtt lika taffligt så hade det tagit hus i helvete.
Citera
2019-11-19, 09:40
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Var i ligger lögnen?

Det enda han inte ställer upp på är att förknippa våld med etnisitet.

Socialdemokratin har nämligen inte något svar på om så är fallet och därför pekar han på segregation och utanförskap som roten till det ökade våldet. Helt rimligt ...
Och hans lösning är att plocka 150000 nya analfabeter per år framåt. Smart kille. Nej en idiot är vad han är....
Citera
2019-11-19, 10:00
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Det var inte vad jag skrev. Genetiken är grunden och har således företräde över miljön. Genetiken medger ett visst spelrum som kan påverkas av miljön men effekterna av miljön kan inte överskrida de gränser som satts av genetiken. Som exempel, en människa med en IQ på 80 kan inte träna upp sin IQ till 140, men miljön kan medge ett visst spelrum på +-10 poäng, beroende på hur effektivt hjärnan fungerar vid mättillfället.

Generna är det som gör oss till människor från första början så allt mänskligt beteende följer av det.

Människan är blott ett organiskt program, där generna utgör programmet/koden, som exekveras i den miljö vi verkar i.
Miljön påverkar beteendet, men inte koden annat via avkommor filtrerade genom sexuell/evolutionär selektion.
Citera
2019-11-19, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Och hans lösning är att plocka 150000 nya analfabeter per år framåt. Smart kille. Nej en idiot är vad han är....
Säg inte det, allt beror på vilket resultat man vill uppnå.
Vill man skapa ett kaos-samhälle är hans sätt att styra det absolut bästa. Allt går enligt plan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in