Citat:
Ursprungligen postat av
stalinboobs
Har ätit i kaloriunderskott i några dagar nu. Gissar att jag hamnar på ca 700 kalorier i underskott varje dag. Rör på mig en del också. Är det rimligt att vågen visar 1 kg mindre på 1 dag? Asså typ från 85 till 84 på en dag?. Väger mig alltid på morgonen innan frukost. Känns som min våg är konstigt, vad tror ni?
Förmodligen bara vätska och tarminnehållet. Kan diffa så, det kan fortsätta sjunka mer ytterligare, stå stilla ett tag eller eventuellt gå upp lite.
Vikten från dag till dag säger egentligen inte alls så mycket. Jag brukar räkna snittet från en vecka, sedan jämföra veckorna över tid för att kunna få en tydligare bild. Att mäta brukar säga mer men kan också variera beroende på vätska, svullen mage, osv. Men hur kläderna sitter brukar säga en del och sen får man kolla sig i spegeln, eventuellt ta bilder för att jämföra över tid om man verkligen vill ha stenkoll.
Hur noga man vill vara är individuellt. Om det känns jobbigt att väga, mäta, ta bilder så kan man hoppa det och kanske börja mer med det när det börjar stagnera. Viktigare att lära sig att äta bra, röra på sig och träna så det fundamentala är på plats.