2019-11-16, 15:40
Medlem
skanetrafik3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stifmeister89
Om ni tror att Isak tar det slutgiltiga beslutet om att matchen ska avbrytas permanent så är ni fan så korkade att det är sorgligt. Domaren frågar Isak om matchen ska avbrytas tillfälligt, sen får en delegation avgöra om det är tillräckligt för att matchen ska avbrytas permanent. Herregud, ni är lika korkade som zigenarna som stod på läktarna.

Folk har tunnelseende. Majoriteten i allmänhet förstår nog också detta, kanske inte här inne i tråden.... men, vi är på flashback.
2019-11-16, 15:41
Medlem
flesh-flutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lionatthezoo
Är min herre svagbegåvad? Du missade alltså hela min frågeställning trots att jag var extra tydlig med att det var hurvida det var rätt av domaren att lägga över ansvaret på en enskild och såklart partisk spelare. Och skall även bögar, vänsterhänta och fula spelare som hånas få samma privilegier?

Vänligen svara inte på detta inlägget då du uppenbarligen inte har något att tillföra.
Men jag tackar för visat intresse.

Jag har sammanfattat din frågeställning, jag förstår att det är plågsam läsning för dig. Det du troligen vill men inte förmår formulera är om det är rimligt att dels lägga ett sånt beslut på en enskild spelare, samt var man då i konsekvensens namn ska dra gränsen när publiken inte beter sig på önskvärt sätt.
Vänligen svara inte på detta (sic) inlägget själv du. Jag tycker om att ha sista ordet, se.
Senast redigerad av flesh-flute 2019-11-16 kl. 15:45.
2019-11-16, 15:41
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lionatthezoo
Varför skall ett fotbollslag straffas för något de inte gjort? Om jag går till ett vänsterpartistiskt möte, som medlem i moderaterna, och skriker nedsättande saker om vänsterpartisterna, skall då moderaterna bötfällas? Kollektiv bestraffning är olagligt enligt svensk lag, var person skall dömas för sina egna brott.

Och om det visat sig vara nysvenskar (rumänska eu-migranter som numera bor i Sverige?) som stod i hemmaklacken och gjorde apljud, vem skall då straffas, Rumänien eller Sverige? Eller bör man kanske straffa den/de personerna som gjorde apljuden?
Jag tycker det är rimligt att om du vill anordna fotbollsspel så får du också stå för säkerhetskostnader och ordningen. Precis som om du vill ha nattklubb. I detta bör ingå att hålla koll på att publiken uppför sig. Klarar du inte det får du spela utan publik. För mig spelar det ingen roll om båda lagen är ansvariga för all publik eller om man delar upp publiken på något sätt. Det kan klubbarna få bestämma själva.

Fotbollsklubbar i Sverige kommer idag undan med mord. De är kraftigt positivt särbehandlade på punkt efter punkt. Och ändå är det enda man hör från supportrar skrik om hur orättvist allting är och hur elaka polisen är mot dem. Det är svårt att höra genom lagren av offerkofta de är omslutna av men lägger man örat mot ullen är det ingen tvekan om vad som sägs.
2019-11-16, 15:43
Medlem
skanetrafik3ns avatar
Svarta spelare får INTE avgöra om en match skall brytas. Detta är rent felaktigt. Rasism och kränkningar däremot, detta kan avgöra om matchen avbryts eller inte. Men det är ju inte den enskilde individen som blir utsatt, som avgör.......... det förstår ni väl, eller?
2019-11-16, 15:48
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Jag tycker det är rimligt att om du vill anordna fotbollsspel så får du också stå för säkerhetskostnader och ordningen. Precis som om du vill ha nattklubb. I detta bör ingå att hålla koll på att publiken uppför sig. Klarar du inte det får du spela utan publik. För mig spelar det ingen roll om båda lagen är ansvariga för all publik eller om man delar upp publiken på något sätt. Det kan klubbarna få bestämma själva.

Fotbollsklubbar i Sverige kommer idag undan med mord. De är kraftigt positivt särbehandlade på punkt efter punkt. Och ändå är det enda man hör från supportrar skrik om hur orättvist allting är och hur elaka polisen är mot dem. Det är svårt att höra genom lagren av offerkofta de är omslutna av men lägger man örat mot ullen är det ingen tvekan om vad som sägs.

Fotboll är en huligansport. Behöver man ändra på det? Nej. Allting i samhället behöver inte förändras av pk-muppar.

Känsliga snöflingor kan söka sig till andra sporter.
2019-11-16, 15:51
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Fotboll är en huligansport. Behöver man ändra på det? Nej. Allting i samhället behöver inte ändras av pk-muppar.

Känsliga snöflingor kan söka sig till andra sporter.
Eller så kan huliganer dra åt helvete och flytta till ett annat land om man vill huligana. Jag vill inte ha sådant i Sverige. Vuxna män som inte kan bete sig. Vilket skämt. Ingen uppfostran, klass eller intelligens. Som dagisbarn. Föräldrarna borde skämmas över sina misslyckanden.

Jag ser verkligen ned på sådana personer.
2019-11-16, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Jag gissar att du aldrig gått på en fotbollsmatch i hela ditt liv.

Om man skulle avbryta matcher på grund av förolämpningar mot någon av spelarna så skulle varje match bli tvungen att avbrytas.
Typ Staffan Tapper som tokmobbades efter straffmissen mot Polen. Snacka om grova tillmälen, men att avbryta matcher var det aldrig ens tal om.
Stock och sten kan bryta mina ben, men glåpord gör mig inget! " Straffan Tapper".
2019-11-16, 16:01
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Jag är lite inne på om det inte kan vara så att domaren har sagt att han enligt reglerna kan bryta matchen men att han kan tänka sig låta den fortgå om objektet har viljan att matchen istället fortsätter. Även om den något förmildrande omständigheten är korrekt så är det helt felaktigt av domaren att agera på det sättet.

Domaren skall göra sig informerad om läktaren gjorde apeljud mot objektet och sen skall han applicera reglerna efter det. Så om domaren kommer fram till att ett regelbrott för matchbryt är uppfyllt så skall inte ens utsatt objekt kunna avstyra det.

Domaren borde ha en banan upptryckt i röva.
Domaren hade inte hört ljudet, och kan således inte fatta det beslutet utan vidare. Han bollade tillbaka frågan till Isak. Eventuellt hade inte meddomarna heller hört nåt, så han hade väl inget att gå på.
Tänk snarare rubrikerna om han ”avfärdat” Isaks påpekande med ett ”Jag har inte hört nåt.” ...
2019-11-16, 16:02
Medlem
Ringmuskeldofts avatar
Vad händer om någon planterar en fjärrstyrd liten högtalare på motståndarlagets läktare och sedan låter högtalaren avge sådana där läten som ska tolkas som "negerljud" på hög volym ? Vore faktiskt ett roligt prank att ha en högtalare fasttejpad på läktaren som plötsligt utstöter "ugh ugh ugh wa wa wa iiiiiih iiiiih iiiiihh" och sedan beskåda när ett lag förlorar med 0-3 trots att deras fanclub på läktaren är helt oskyldig.... Fotboll är ju en ""sport"" där en grupp med stora intellektuella tillkortakommanden underhåller en annan grupp med starkt begränsat förstånd mot betalning... Att låta en färgad spelare avgöra utgången när apljud har utstötts är ju rasism om något, snacka om "proof of concept"...
Senast redigerad av Ringmuskeldoft 2019-11-16 kl. 16:21.
2019-11-16, 16:06
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
Varför gick domaren just till den svarte spelaren på grund av apljuden? Tyckte domaren att det var Alexander Isak som var mest lik en apa?

Vad hade hänt om någon gjort björnljud? Hade domaren frågat den störste och grövste spelaren om matchen skulle avbrytas? Storkljud - spelaren med längst ben? Et.c.
Läs på i tråden innan du yttrar dig.
Det var Isak som gjorde domaren uppmärksam.

Hade nån i publiken gjort storkljud hade väl du reagerat med ett ”Mamma och pappa, är ni på matchen..?”.
2019-11-16, 16:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
Varför gick domaren just till den svarte spelaren på grund av apljuden? Tyckte domaren att det var Alexander Isak som var mest lik en apa?

Vad hade hänt om någon gjort björnljud? Hade domaren frågat den störste och grövste spelaren om matchen skulle avbrytas? Storkljud - spelaren med längst ben? Et.c.
För att alla fattar det efter att publiken enbart gjorde apljud de gångerna Isak fick bollen. Är du verkligen så pantad?
2019-11-16, 16:11
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
...

Instämmer. Tänk tex Italiens psykning av Sverige i Italien 2017. Italienska fansen och spelarna hånade oss under nationalsången och matchen. Den som valde sången valde någon skitvariant av nationalsången osv. Den enda som hade heder var Buffon. Svenska spelarna stod upp som män och täppte till truten på Italien. Lustigs reaktion satte bild på många svenskars känslor. Föreställ dig att Sverige hade varit ett afrikanskt lag. Ujujuj, då hade rasismanklagelserna haglat som spön i backen.
Det var flera italienska spelare som reagerade på ofoget. Det har förekommit tidigare på deras matcher, ursprungligen kommer det fråm Frankrike.
Sen var det inte speciellt manligt av Sverige att besegra ett uddlöst Italien ...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in