Citat:
Ursprungligen postat av ComptonAssTerry
Tycker inte ni att den här filmen var överhypad?
Jag menar, allt kiss och bajs var rätt vidrigt. Men resten var väl ändå rätt standard?
Jag kan fatta att den var väldigt omtalad på sin tid, men nu är den ju inget speciellt, och mäts upp till dagens gore. Då bör den väl ändå inte fortfarande vara så omtalad.
Det jag stör mig på är att allt i filmen överdrivs till att tro att det är så hemskt. På IMDB's forum var det nån som inte hade sett filmen och han sa att han hade hört mycket om scenen där en kvinna äter en kaka med spik i.
Den scenen märkte jag inte ens att det var något speciellt med. Man såg henne bara äta en kaka, och sen kom det ut lite blod. Varför blev detta så överdrivet?
I slutet kan jag hålla med om att det är lite vidriga grejer, som skalperingen och ögonpetandet.. men sånt höll också bara på i 3 sec eller nåt.
En sak som var en sjujävla DUD var i Cannibal Holocaust, när dom hugger av en kille kuken. Det såg man i en enda jävla sekund, ändå var det något som hypades stort.
Om det bara är för att sälja, så är det rätt uselt.
Äh, på 70-talet var dom känsliga som fan, tidigt 80-också.
Skräck-komedin motorsågsmassakern var ett hot mot rikets säkerhet och censuren klippte tom. i Kalle Anka-filmer. Det är dom som var 15 år 1980 som har blivit präglade på att dessa filmer är det ruskigaste som visats.