Citat:
Var inte så säker på det!
Faktum är att många människor börjar bli så trötta på denna ständigt ökande kriminalitet och dessa mer och mer vidriga brott att opinionen för dödsstraff eller åtminstone mycket strängare straff har ökat markant på senare år.
Förr eller senare måste samhället ta tag i den ökade brottsligheten. det kommer att ske när folk tröttnat tillräckligt mycket för att börja stöda de partier som är för tuffare tag. När dessa då kommer till makten så blir det en skärpning av straffen och då kan dödsstraff bli aktuella för de värsta brotten.
Citat:
Populistiskt skitsnack på låg nivå. Två veckors samhällstjänst för våldtäkt av en 12-åring, visst... svenska straff skiljer sig inte speciell mycket från övriga EU länders, och vi svenskar är inte heller överutsatta för brott i det stora hela. Erostat har mängder av statistik för de som vill ha fakta.
Ett bra exempel på att hårda straff inte avskräcker från brott är USA. Med dödsstraff i åtgärdssortimentet borde antalet mord vara minimalt... eller?
Att låta sina ungar växa upp som som "bortskämda överklassbarn" är inte synonymt med att ge dem en bra uppfostran, snarare tvärt om.
Min prognos för CL är att hon skickas på RPU innan dom, och att resultatet av den blir en eller flera konstaterade personlighetsstörningar, men inte sjuk nog för att dömmas till vård. Det blir några år bakom galler.
CA blit nog insydd direkt, kanske kortare tid än CL, men det kan bli samma strafflängd.
Ett bra exempel på att hårda straff inte avskräcker från brott är USA. Med dödsstraff i åtgärdssortimentet borde antalet mord vara minimalt... eller?
Att låta sina ungar växa upp som som "bortskämda överklassbarn" är inte synonymt med att ge dem en bra uppfostran, snarare tvärt om.
Min prognos för CL är att hon skickas på RPU innan dom, och att resultatet av den blir en eller flera konstaterade personlighetsstörningar, men inte sjuk nog för att dömmas till vård. Det blir några år bakom galler.
CA blit nog insydd direkt, kanske kortare tid än CL, men det kan bli samma strafflängd.
Ja, jag är populist och det är jag stolt över!
Populism är politik för folket, d.v.s. man lyssnar på folkets åsikter och handlar därefter. Mycket bättre än dessa ruttna, förlegade ideologier som tjänat ut sin roll. Den svenska gulledutt-politiken sedan mer än 50 år tillbaka har ju helt misslyckats, det kan ju vem som helst se. Utom indoktrinerade PK-dårar förstås.
Att jämföra med USA är inte helt rätt då USA är ett mycket tuffare samhälle än vad som finns i Europa. Det sociala skyddsnätet är dåligt och dessutom finns en vapenkultur ända sedan pionjärtiden. Landet är också väldigt etniskt splittrat.
Man kan bara tänka sig hur det skulle se ut i USA om samma gulledutt-politik som i Sverige skulle bedrivas där. Då skulle det vara fullt krig på gatorna och inga hederliga människor skulle våga sig utanför dörren.
Fördelen med det amerikanska rättssystemet är att den som gör något vansinnigt och åker dit den åker dit ordentligt. detta till skillnad från Sverige där vem som helst kan göra vad som helst mot en annan människa och komma undan med ett par år i de svenska semesterhemmen till fängelser och sedan komma ut och göra om brotten.
Exemplet med den våldtäktsman som våldtog en 12-årig flicka och kom undan med två veckors "samhällstjänst" ägde rum i Sundsvall för ett par år sedan. Gärningsmannen som var somalier fick p.g.a. sin "låga ålder" (vilket dj-a larv) bara två veckors gräsklippning medan offret kanske fått sitt liv förstört.
Gärningsmannen hade också hånat flickan, skrattat och sagt att "svart snopp kostar".
Hade jag varit där hade det inte ens blivit en rättegång!
Men jag förmodar att du tycker synd om "stackaren" som fick slava två långa veckor med gräsklipparen och att flickan och hennes föräldrar var "rasister".