Citat:
Ursprungligen postat av
jewclaw
Tar mig an utmaningar, typ.
Jag tror att självkänsla är en färskvara som man ständigt bör öva på.
Fann en livsstil i styrketräning som jag fortfarande bygger på. I början lyfte jag mest skrot, kanske lite halvmjäkigt och utan fokus. Blev med tiden mer seriös och började läsa mycket kring ämnet, la om kosten och skissade upp ett eget schema som passade mig. Nu lyfter jag intensivt som fan 6 dagar i veckan och lär mig hela tiden något nytt samtidigt som det stärker min bild om mig själv och mitt perspektiv på omvärlden.
Jag tror det är viktigt att jobba med sig själv för att bilda en uppfattning om andra människor och världen runtomkring, och på så sätt stärks även din syn på dig själv. Det är två perspektiv som speglar varandra och det blir jävligt gynnsamt om man vet vad man vill få ut.
Börja med att ta ett dykar-certifikat!
Otroligt bra skrivet.
Våra hjärnor söker ständigt efter utmaningar och man sätter ribban individuellt.
Självkänsla är inget personlighetsdrag. Man bygger upp det genom mod. Dvs att man gör det man vill göra (instinkter). Att våga bemöta dem bygger upp självkänslan. När du tvekar söker hjärnan efter ursäkter (autopiloten) och då blir du aldrig belönad.
Ålderdomshem är homo sapiens största bluff. Stan Lee, 90+ medverkade i filmer (genom sina mästerverk) och det är för att han väl.
Min morfar är 80+ och undervisar i dans och är svensk mästare i fiske. Han skickade bilder till mig förra veckan.
Nu pratar jag om vidareutveckling.
Jag är på väg att uppnå mål som man blir utskrattad för. Man vill att jag ska tveka för de lever i comfort-zonen. Fru, barn och avsky sina jobb 40h i veckan. När jag visar upp arbetet så håller alla käften.
Vad är meningen med livet om man inte lever efter sina begär. Sen sitter man där och ångrar sig över allt man inte gjorde.
Min nya utmaning är att börja nätverka med tjejer. Blev ett längre uppehåll pga en kvinna jag var tillsammans med som befann sig i psykopati-spektrumet.