2019-11-15, 09:21
Medlem
Hej
Hur blir man säkrare i sig själv och skapar en bättre självbild? Vad gör ni som får er känsla att växa inombords.
Citera
2019-11-15, 09:38
Medlem
jewclaws avatar
Tar mig an utmaningar, typ.
Jag tror att självkänsla är en färskvara som man ständigt bör öva på.

Fann en livsstil i styrketräning som jag fortfarande bygger på. I början lyfte jag mest skrot, kanske lite halvmjäkigt och utan fokus. Blev med tiden mer seriös och började läsa mycket kring ämnet, la om kosten och skissade upp ett eget schema som passade mig. Nu lyfter jag intensivt som fan 6 dagar i veckan och lär mig hela tiden något nytt samtidigt som det stärker min bild om mig själv och mitt perspektiv på omvärlden.

Jag tror det är viktigt att jobba med sig själv för att bilda en uppfattning om andra människor och världen runtomkring, och på så sätt stärks även din syn på dig själv. Det är två perspektiv som speglar varandra och det blir jävligt gynnsamt om man vet vad man vill få ut.

Börja med att ta ett dykar-certifikat!
Citera
2019-11-15, 09:41
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Profface
Hej
Hur blir man säkrare i sig själv och skapar en bättre självbild? Vad gör ni som får er känsla att växa inombords.

Vad är det som du är osäker kring? Ditt utseende? Att du inte duger?
Citera
2019-11-15, 10:55
Medlem
Arbeta för att lösa de problem du har. Attityd räcker inte långt om ditt undermedvetna vet att ditt liv kanske är skit.
Citera
2019-11-15, 11:00
Medlem
Ryggradsluss avatar
Litar på att jag gör bra saker. Även när de är dåliga

Nej men lita på ditt omdöme. Be nice bara. You is very näice.
Hitta din Jesus
Citera
2019-11-15, 11:30
Medlem
Mayahems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jewclaw

Fann en livsstil i styrketräning som jag fortfarande bygger på. I början lyfte jag mest skrot, kanske lite halvmjäkigt och utan fokus. Blev med tiden mer seriös och började läsa mycket kring ämnet, la om kosten och skissade upp ett eget schema som passade mig. Nu lyfter jag intensivt som fan 6 dagar i veckan och lär mig hela tiden något nytt samtidigt som det stärker min bild om mig själv och mitt perspektiv på omvärlden.

Jag tror det är viktigt att jobba med sig själv för att bilda en uppfattning om andra människor och världen runtomkring, och på så sätt stärks även din syn på dig själv. Det är två perspektiv som speglar varandra och det blir jävligt gynnsamt om man vet vad man vill få ut.

Otroligt bra skrivet.

Våra hjärnor söker ständigt efter utmaningar och man sätter ribban individuellt.

Självkänsla är inget personlighetsdrag. Man bygger upp det genom mod. Dvs att man gör det man vill göra (instinkter). Att våga bemöta dem bygger upp självkänslan. När du tvekar söker hjärnan efter ursäkter (autopiloten) och då blir du aldrig belönad.

Ålderdomshem är homo sapiens största bluff. Stan Lee, 90+ medverkade i filmer (genom sina mästerverk) och det är för att han väl.
Min morfar är 80+ och undervisar i dans och är svensk mästare i fiske. Han skickade bilder till mig förra veckan.

Nu pratar jag om vidareutveckling.

Jag är på väg att uppnå mål som man blir utskrattad för. Man vill att jag ska tveka för de lever i comfort-zonen. Fru, barn och avsky sina jobb 40h i veckan. När jag visar upp arbetet så håller alla käften.

Vad är meningen med livet om man inte lever efter sina begär. Sen sitter man där och ångrar sig över allt man inte gjorde.

Min nya utmaning är att börja nätverka med tjejer. Blev ett längre uppehåll pga en kvinna jag var tillsammans med som befann sig i psykopati-spektrumet.
Senast redigerad av Mayahem 2019-11-15 kl. 11:35.
Citera
2019-11-15, 12:09
Medlem
Övertyga "jaget" att det/Du är bäst.
Citera
2019-11-15, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jewclaw

Jag håller helt med dig om att söka efter utmaningar och självkänsla är en färskvara. Det som satt krokben hos mig är min mentalitet om att jag är underlägsen det mesta. Det var inte så för sisodär 2 år sedan. Msn allt eftersom personliga bekymmer dök upp där mestadels var mitt fel. Gick självkänslan åt skogen.

Jag har en bild av mig som kanske andra inre uppfattar. Jag är duktig på träning och motivera mig till utveckling där. Tar hand om mig flera dagar i veckan, ser ut som en spartan hehe. Men problemet sitter i hjärnan då de 2 åren varit väldigt påfrestande för mig. Idag ser det bättre ut än för några månader sedan. Men jag har fortfarande tendenser på nått trycka mig ner.

Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Vad är det som du är osäker kring? Ditt utseende? Att du inte duger?
Söker efter fel hos mig mig allt för ofta. Duger jag inte är det utseendet, är det inte de så är det något annat. De mycket överanalysering helt enkelt.

Citat:
Ursprungligen postat av mandanne
Arbeta för att lösa de problem du har. Attityd räcker inte långt om ditt undermedvetna vet att ditt liv kanske är skit.
Jag håller på och det går stegvis framåt. Känner mig redan som en annan person jämfört med några månader sedan. Det blev genast bätrre så fort man tog tag i problemen. Men självkänslan kan dippa då och då. Behöver bli mer rakare i mitt stämningsläge istället för att hamna i katastroftänkandet.
Citera
2019-11-15, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mayahem
Otroligt bra skrivet.

Våra hjärnor söker ständigt efter utmaningar och man sätter ribban individuellt.

Självkänsla är inget personlighetsdrag. Man bygger upp det genom mod. Dvs att man gör det man vill göra (instinkter). Att våga bemöta dem bygger upp självkänslan. När du tvekar söker hjärnan efter ursäkter (autopiloten) och då blir du aldrig belönad.

Ålderdomshem är homo sapiens största bluff. Stan Lee, 90+ medverkade i filmer (genom sina mästerverk) och det är för att han väl.
Min morfar är 80+ och undervisar i dans och är svensk mästare i fiske. Han skickade bilder till mig förra veckan.

Nu pratar jag om vidareutveckling.

Jag är på väg att uppnå mål som man blir utskrattad för. Man vill att jag ska tveka för de lever i comfort-zonen. Fru, barn och avsky sina jobb 40h i veckan. När jag visar upp arbetet så håller alla käften.

Vad är meningen med livet om man inte lever efter sina begär. Sen sitter man där och ångrar sig över allt man inte gjorde.

Min nya utmaning är att börja nätverka med tjejer. Blev ett längre uppehåll pga en kvinna jag var tillsammans med som befann sig i psykopati-spektrumet.

Bra inlägg! Håller med dig till fullo. Sålänge man är tillfreds me de man gör och vill ska man sikta på det. Jag skulle gärna vilja lära mig mer om vidareutveckling har du några tips? Lycka till med damerna
Citat:
Ursprungligen postat av Lostit007
Syftar du på positiv affirmation. Hur övertygad man då? Utveckla tack.
Citera
2019-11-15, 18:26
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Söker efter fel hos mig mig allt för ofta. Duger jag inte är det utseendet, är det inte de så är det något annat. De mycket överanalysering helt enkelt.

Har du någon aning om var du tror detta kommer ifrån? Frånvarande förälder? Mobbning i ung ålder? Alkoholproblem i familjen? Annat?
Citera
2019-11-15, 19:31
Medlem
Citat:
Hej
Kommer tillbaka. Jag vet inte. Växa inombords? Varför då? Mogna pratar du? Man tar väll det som är bara?
Citera
2019-11-15, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostit007
Fan vilket fail att göra. Du är ingenting. Hemskt va? Nej just det. Blir bäst för alla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in