Citat:
Verkar vara en kinesisk skitbil.
Kollade lite på teslabjörns tester med bilen, han är ju relativt opartisk när han testar bilarna, även om han gott kunde ha läst på lite innan han sätter sig i bilarna och filmar och kör.
Men iaf, enligt teslabjörn är Polestar bekväm, har bra ljus och bra infotainment.
Dock faller bilen igenom på flera andra punkter:
- Läderklädseln andas inte, man blir blöt på ryggen snabbt..
- Mittkonsollen är så bred att den tar bort all komfort och utrymme för både förare och framsätespassagere...
-Den är törstig och drar betydligt mer ström än den borde vilket betyder att den verkliga räckvidden är mycket kortare än angiven räckvidd, på vintern lär det vara ännu värre.
- Den verkar lida av COLDGATE, batteriet tål inte kallt väder.. - den påvisade tydliga "coldgate" tendenser redan vid 10 plusgrader...
Batteriet laddade inte ens hälften så snabbt som det skulle göra, 60-70 kW istället för 130 kW....
Och detta milt höstväder, 10 plusgrader, lycka till i vinter!
Kollade lite på teslabjörns tester med bilen, han är ju relativt opartisk när han testar bilarna, även om han gott kunde ha läst på lite innan han sätter sig i bilarna och filmar och kör.
Men iaf, enligt teslabjörn är Polestar bekväm, har bra ljus och bra infotainment.
Dock faller bilen igenom på flera andra punkter:
- Läderklädseln andas inte, man blir blöt på ryggen snabbt..
- Mittkonsollen är så bred att den tar bort all komfort och utrymme för både förare och framsätespassagere...
-Den är törstig och drar betydligt mer ström än den borde vilket betyder att den verkliga räckvidden är mycket kortare än angiven räckvidd, på vintern lär det vara ännu värre.
- Den verkar lida av COLDGATE, batteriet tål inte kallt väder.. - den påvisade tydliga "coldgate" tendenser redan vid 10 plusgrader...
Batteriet laddade inte ens hälften så snabbt som det skulle göra, 60-70 kW istället för 130 kW....
Och detta milt höstväder, 10 plusgrader, lycka till i vinter!
Håller med om att den kanske är lite väl törstig, men med tanke på att det är en ICE-bil (XC40) som de i efterhand konverterat till en elbil, så tycker jag de ändå lyckats väl givet de förutsättningarna.
Tesla och ID-bilarna är ju rena elbilar som är ifrån grunden konstruerade och byggda för att vara enbart elbilar. Då är det mycket lättare att optimera de för att få en lägre förbrukning än elbilar som från början är byggda för att vara fossilbilar.
Tycker även infotainment är fantastiskt bra och fin på PS2, och slår faktiskt Tesla på en hel del punkter. Tycker Volvo och Polestar lyckats väldigt väl där tillsammans med Google.
Gällande stolar så har jag alltid älskat Volvos stolar, och håller se som absolut #1 i världen (med Tesla M3/MY som god tvåa, och även Audi har mycket bra stolar IMO). De finns på PS2 även att välja i andra material som verkar andas lite bättre än det material som är standard. Kan vara värt att tänka på när man skall beställa sin PS2:a. Gör man så får man i mitt tycke den elbil med absolut bäst stolar som går att få.
Sedan håller jag med om att det är tråkigt att bilarna görs i Kina, och inte här i Europa.