2019-11-14, 09:58
Medlem
Har under ett par år stött på massa motgångar som gjort mig lite tillbakadragen och försiktig. Samtidigt lite negativ inställd också. Jag skulle gärna vilja ändra på detta.

Jag eftersöker inte att vara glad och positiv hela tiden. Men däremot mer säker och lugn i mig själv som individ.
Jag har oftast en fana att fastna vid det negativa tankemönster och hitta fel på mig själv.

Någon som kan ge tips på hur man kan hitta sitt bättre jag?
Citera
2019-11-14, 10:30
Medlem
EghtLeggeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maranzano
Har under ett par år stött på massa motgångar som gjort mig lite tillbakadragen och försiktig. Samtidigt lite negativ inställd också. Jag skulle gärna vilja ändra på detta.

Jag eftersöker inte att vara glad och positiv hela tiden. Men däremot mer säker och lugn i mig själv som individ.
Jag har oftast en fana att fastna vid det negativa tankemönster och hitta fel på mig själv.

Någon som kan ge tips på hur man kan hitta sitt bättre jag?

Beror väl helt på vilka typer av motgångar du stött på.
Att vara för säker och lugn i sig själv är inget bra.
Folk som är det gör bort sig mer än de som inser sina fel.
Om någon får dig att må dåligt så är det ofta en person som vill trycka ner dig för att själv må bättre.
Har själv råkat ut för sådant där man tappar självförtroendet för att någon sagt negativa saker om en för att sedan inse att personen egentligen var avundsjuk på en.
Citera
2019-11-14, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EghtLegged
Beror väl helt på vilka typer av motgångar du stött på.
Att vara för säker och lugn i sig själv är inget bra.
Folk som är det gör bort sig mer än de som inser sina fel.
Om någon får dig att må dåligt så är det ofta en person som vill trycka ner dig för att själv må bättre.
Har själv råkat ut för sådant där man tappar självförtroendet för att någon sagt negativa saker om en för att sedan inse att personen egentligen var avundsjuk på en.

I mitt fall är det fel och därtill spelberoende som gjort att jag mött på motgångar. Får hjälp nu och det känns bra. Men motgångarna har verkligen varit starka, vilket gjort mig väldigt ledsen. Jag håller på med att gå vidare men de ett berg att stiga. Självkänslan och allt sådant här varit nere.
Citera
2019-11-15, 19:36
Medlem
Aha bli posetivt inställd då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här